J
JPE
Guest
Är det en gammal kampanj eller står det fel år i rubriken?
Ja, SAS absolut viktigaste fokus nu måste vara att få igång cashflow och sluta blöda pengar varje månad. För att det ska uppnås måste folk börja resa igen på nivåer som åtminstone börjar komma närmare hur det var innan pandemin.Budgetresenär skrev:Jag är inte uppdaterad på vad SAS Eurobonus har erbjudit så min teori kanske är befängd, men kan det inte vara så att SAS hellre kör den hör modellen, som uppmuntrar resenärer att flyga med SAS, istället för att som vissa andra flygbolag förlänga statusen helt utan motprestation?Klicka för att utvidga...
Ändrade åren så de blev rätt nu, var inga årtal från början.JPE skrev:Är det en gammal kampanj eller står det fel år i rubriken?Klicka för att utvidga...
JPE skrev:Är det en gammal kampanj eller står det fel år i rubriken?Klicka för att utvidga...
På united tex, som är betydligt större än sas i star, kan du i år tjäna in gold genom kreditkort utan att någonsin kliva in i ett flygplan. Jag tror inte star alliance går speciellt hårt åt förenklad status intjäning under pandemin...imartin skrev:Möjligt att detta kommer leda till ganska många nya Eurobonus medlemmar från andra länder också. Sådant här kommer spridas fort på många bloggar (kampanjen verkar inte utesluta Eurobonus konton som skapas först nu).Hoppas att andra Star Alliance bolag inte har problem med denna kampanj. För att egentligen ska det ju inte vara så här enkelt att nå guldstatus. Antaligen finns det några allmäna krav från alliansen mot alla anslutna bolag också.Klicka för att utvidga...
Precis, och när de har blivit vana vid priority checkin, fast track och lounge så kommer nog en del att vilja förnya guldkortet även när alla statuspoängkampanjerna är slut och på så sätt har SAS fått trogna resenärer som inte väljer Ryan/Easyjet/WizzAir/Norwegian även om de hamnar högre upp på prisjämförelsesajterna.mha321 skrev:Och när de inser att det kanske inte var så farligt och att de kan överleva att flyga med mask och sämre service, så kanske de flyger en gång till.Klicka för att utvidga...
Amex Elite och SAS MCP ger 32000 EB/år. Saknas 13000/år, vilket man lätt flyger in med en sån här kampanj.Apisto skrev:Jag kommer trilla över till guld på nu i oktober pga detta, trots att jag inte planerat för det nu och har period juni-maj. Får ta en liten funderar om jag ska försöka gå på diamond istället nu. Har iaf 28000 statuspoäng kvar som kommer trilla in under resten av året pga Amex Elite och SAS MCP.20k poäng är ju inte omöjligt att okynnesflyga in med kampanj. Lite surt bara att mina 20k-Elite-poäng trillar in först i mars/april.Klicka för att utvidga...
Jo, jag menade mer att jag i början på oktober kommer ha nått 45500 poäng redan, och har 28000 poäng kvar att inkassera för mitt Elite och MCP.Cristoffer Cedergren skrev:Amex Elite och SAS MCP ger 32000 EB/år. Saknas 13000/år, vilket man lätt flyger in med en sån här kampanj.Klicka för att utvidga...
Inga problem, du hinner nog även till loungen, trevlig resa.kexxcream skrev:Hittar bra priser för CPH-PMI tur/retur samma dag i december, men vändningstiden är 50 min. Resan bör ge 15 000 statuspoäng (1500 poäng x 2 x 1.25 x 4) för ca 2300 kr. Någon som vet om det är enkelt att vända i PMI och om 50 min räcker?Klicka för att utvidga...
Varje leg är ”en resa”, så har det alltid varit.Nordpilen skrev:räknas varje leg som en separat resaKlicka för att utvidga...
Du behöver ju bara 13k poäng och det flyger du enkelt in på tex PMI/BER/BRU/ALC i billigaste plus utan mellanlandning. Finns från ca 2000 kronor om d vill spara lite pengar. Låter som ett klockrent upplägg för dig att snabbt fixa guld.Greger skrev:Min kvalificeringsperiod slutar 2021-12-31, jag fick förlängt guldmedlemskap 2020 med hjälp av statusförlängning och som jag förstår det får jag förlängt även 2021. Rätta mig gärna om jag har felHar Elite + Premium så kommer få 32000 poäng under min nästa kvalificeringsperiod 2022. Vill säkra guld under 2022 m.h.a 4x kampanjen i januari, kikade runt lite lätt och hittade resa ARN-FCO 9-10 januari som ger (1875*4 + 2812*4) = 18748 poäng för 2848 kr. Har inte kollat av läget med reserestriktioner än dock...Har ni något tips på något smartare alternativ så dela gärna med erFlyger från ARN och är flexibel när det kommer till att stanna och semstra istället för att enkom flyga in statuspoängen.Klicka för att utvidga...
Berglund skrev:Varje leg är ”en resa”, så har det alltid varit.Formuleringen är dock felaktig, det är 45 individuella flygningar som behövs för guld, inte per se ”resor” eftersom varje ”resa” kan innehålla flera flygningar.Klicka för att utvidga...
Korrekt. Varje gång du gör en "flygning" så räknas det som en flight. Du startar på en flygplats och landar på en annan. Flyger du LLA-ARN-CPH så gör du med andra ord 2 flygningar.Nordpilen skrev:Så om jag flyger LLA - ARN - CPH på en biljett räknas det som 2 av 12 flygningar som under kampanjen behövs för guld och inte 1 av 12?Klicka för att utvidga...