Jag brukar kolla under "Connecting flight" på TravelDoc Passenger View - TravelDoc.Website men det finns så klart ingen garanti för att incheckningspersonalen har koll på reglerna (kolla bara i Thailandstråden).cantona skrev:Någon som vet om Grekerna kräver pcr-test...Klicka för att utvidga...
Systemet är inte uppbyggt kring sådana som reser vidare med mellanlandning. Går inte att fylla i PLF då man inte har en adress i Grekland.Budgetresenär skrev:Jag brukar kolla under "Connecting flight" påTravelDoc Passenger View - TravelDoc.Websitemen det finns så klart ingen garanti för att incheckningspersonalen har koll på reglerna (kolla bara i Thailandstråden).Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Ja, man får ha tålamod med Grekerna men när även ambassaden hänvisar till någon hemsida så undrar man vem vet vad som gäller!?!?!? Då jag ska till Cypern så tyckte hon jag ska kolla med Cyperns ambassad. Puh, ja men jag mellanlandar i Grekland ju och går från en gate till en annan.Får bli hängslen och livrem för denna resa ... och massa diplomati och förhandlingar utgår jag ifrånKlicka för att utvidga...
igelkotten skrev:Senast jag flög till Cypern, år 2018, stod vi i passkö i över två timmar. Jag hoppas för din skull covid inte förvärrat kötiden!Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Nu kom även svaret från ambassaden skriftligt:Please try to contact the airline you are flying with (aegean) to clarify that. Otherwise you could try to write the address of your staying in Cyprus.
Best regards,
Consular Office
Embassy of Greece in StockholmMed andra ord är det flygbolaget som bestämmer och inte den Grekiska regeringen! Andas, andas ...Klicka för att utvidga...
Det löser sig ska bara testa mig i morgon och ta det därifrån. Två på jobbet som denna vecka rapporterat positivt test så risken finns. I värsta fall omboka resan.igelkotten skrev:Jag hade bara uppgett adressen i Cypern på formuläret. När jag reste till Grekland i somras kollade de bara att man fyllt i formuläret, inte vilka svar man gett.Jag gjorde likadant tidigare i år när det var oklart om man behövde registrera sig i Tyskland för transfer.Tyvärr inte en vattentät lösning men min erfarenhet kanske ger dig lite ro.Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Någon som vet om Grekerna kräver pcr-test även om man inte lämnat flygplatsen utan reser vidare med en annan flight? Ingen ger mig direkta svar utan hänvisar till ambassaden som jag tänkt ringa senare idag.Klicka för att utvidga...
djmanosv skrev:Athens International Airport - Covid-19 Useful InformationWhat measures apply for transit passengers transferring in Athens form international to international flight?Transit passengers, including those from restricted origins, transferring in Athens from international to international flight, are not required to be tested against Covid-19, nor to display a negative molecular test result (PCR) or vaccination certificate upon arrival in Athens. Furthrmore, they are not required to submit the Greek Passenger Locator Form (e-PLF).For further information you may contact your airline or the Greek General Secretariat for Civil Protection at213 – 15 10 100or email atgeneralsecretary@civilprotection.gr/generalsecretary@gscp.gr.For information regarding the minimum connecting time between flights, you need to contact the airlines involved. Detailed contact information of airlines is provided in our website at the following link:Athens International Airport - Airlines.Klicka för att utvidga...
Ja, 1000 miles blev 8400 med 20%.E.K skrev:Jo 6 gånger milen stod det men det framgick aldrig om det var på enbart Basic eller inklusive Bonus milen.Jag tog en skärmdump men har inte tillgång till den just nu.Om jag tolkar dig rätt: "Exempel" du har flugit in 1000 mil och fått 7000 istället för 6000.I detta läge är det bara att tacka och ta emot.Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Ja, 1000 miles blev 8400 med 20%.Klicka för att utvidga...