niklaswik skrev:På tal om köpa miles osv, är det nån som har lyckats få "goodwill-miles" när det är nära till återkvalificering nån gång? Jag ska ändå göra en till resa i november så det behövs inte, men har 53 miles kvar idag för att behålla guld och har funderat på OM det hade varit möjligt att be snällt och bli krediterad ett nytt år med guld eftersom det är så nära.Klicka för att utvidga...
Tack, väntade nästan en månad utan att det kom några miles. Ringde igår och fick dom idag istället.MangeEricson skrev:Har hyrt hos Hertz via Aegean och det dröjde ca 1,5vecka efter att jag lämnade tillbaka bilen tills att poängen var på kontot.Klicka för att utvidga...
niklaswik skrev:På tal om köpa miles osv, är det nån som har lyckats få "goodwill-miles" när det är nära till återkvalificering nån gång? Jag ska ändå göra en till resa i november så det behövs inte, men har 53 miles kvar idag för att behålla guld och har funderat på OM det hade varit möjligt att be snällt och bli krediterad ett nytt år med guld eftersom det är så nära.Klicka för att utvidga...
gnisten skrev:Jag hade bara 30 miles kvar och ringde för någon vecka sedan till Grekland och kollade upp läget men nej nej det gick inte.Köpte alltså 500 miles igår.Klicka för att utvidga...
090034208 skrev:500 miles kostar ju bara 25€Klicka för att utvidga...
Funkar det inte att claima online här?AxelB skrev:Någon mer som har hyrt bil hos Hertz via Aegean?Hur länge bör man vänta på miles innan man retro-claimar via telefon? För det går inte att fylla i på hemsidan längre i det nya utseendet.Klicka för att utvidga...
A3 poängen kan vara bra att ha om man behöver flyga en enkel resa så rakt som möjligt. De debiterar halva poängsumman för en enkel jämfört med tor. Jag var väldigt glad att jag hade 30k poäng som gav mig en resa från Houston till Stockholm. Jag skulle inte börja samla några större mängder hos Aegean men de är trots allt användbara.Joakim skrev:Ja, frågan är ju om det är värt 25€ att få 5126 poäng till EB i stället för A3.Det beror ju helt och hållet på vad man använder A3-poängen till.Klicka för att utvidga...
kallew skrev:Aegean!Låt säga att man har 20,000poäng och noll flygningar med Aegean. Sedan så av en händelse flyger man två flygningar med Aegean innan man nått 24,000 poäng och uppnår alltså kravet för silver redan med 2 flygningar och de 12,0000 poäng som redan fanns i "banken". Vad händer med överskjutande 8000poäng.Kommer dessa 8000p ingå i räkneskapsåret för när man jobbar upp ett guld eller är de borta i kvalificeringssynpunkt?KalleKlicka för att utvidga...
Mitt tips är att fråga på Flyertalk istället, de har stenkoll på Aegean där och många fler är involverade i diskussionerna.kallew skrev:Aegean!Låt säga att man har 20,000poäng och noll flygningar med Aegean. Sedan så av en händelse flyger man två flygningar med Aegean innan man nått 24,000 poäng och uppnår alltså kravet för silver redan med 2 flygningar och de 12,0000 poäng som redan fanns i "banken". Vad händer med överskjutande 8000poäng.Kommer dessa 8000p ingå i räkneskapsåret för när man jobbar upp ett guld eller är de borta i kvalificeringssynpunkt?KalleKlicka för att utvidga...
@Dr. Miles gav några bra exempel i Aegean Miles&Bonus användningsfrågor-tråden: Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorAndreas Eriksson skrev:Har 21.000 poäng som måste användas snart. Som medveten resenär känns det inte bra att låta dom brinna inne så lär väl ta tag i det snart, tips?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Mitt tips är att fråga på Flyertalk istället, de har stenkoll på Aegean där och många fler är involverade i diskussionerna.Klicka för att utvidga...