Air China öppnar Beiijing-Köpenhamn från 2018-MAY-30

plus

New member
Nu har tidtabell publicerats på Routesonline för CA’s nya linje till CPH.

Fyra avgångar i veckan med A330-200.

Intressant tidtabell, med lite annorlunda tider än vad det är från ARN.



”Air China in this week’s inventory update opened reservation for its planned service resumption on Beijing – Copenhagen route, set to commence on 30MAY18. The Star Alliance member will operate this route 4 times a week, on board Airbus A330-200 aircraft.



CA877 PEK0255 – 0645CPH 330 x246

CA878 CPH1315 – 0410+1PEK 330 x246



The airline previously planned to resume this route from June 2012, however service was cancelled prior to planned resumption”



Air China resumes Copenhagen service from late-May 2018 :: Routesonline
 
Jag vet inte om det beror på att det är ont om slottar på PEK.

Jag tänker på Bejinf Capitals nya linje till HEL Går ju också vid 02-tiden från PEK, likaså var det ju planerat för deras linje till CPH som aldrig blev av.

Tiderna är väl inte vad man kallar för optimala.

Samtidigt så kommer ju THAI och ET in tidigt på morgonen till skandinaven och står hela/halva dagen.
 
Studsa vidare hinner den inte Göra. Det är alldeles för tight om tid. Minsta TAT är ju 1,5 timme och det är kärvt att få ihop.

Så den blir garanterat stående.
 
Yes. Man borde ju ha kunnat åka tillbaka från Köpenhamn tidigare och landa åtminstone runt midnatt. Å andra sidan ger detta kanske möjlighet att kombinera med SAS på ett bra sätt. Kanske också kan lätta på awardtrycket.
 
Plus skrev:Jag vet inte om det beror på att det är ont om slottar på PEK.Klicka för att utvidga...
Jag tror också på den teorin.

Attraktiva slottider på Beijing PEK är redan upptagna.



Om några år kommer Beijing Daxing flygplats att öppnas men problemet kring Beijings luftrum blir inte löst direkt om kinesiska militären inte släpper kontroll över den.
 
Intressant, visst har Air China en gäng A330-200 som inte har platta sängar i Business? Men de kanske bara används inom Asien? Air China släpper ju väldigt mycket award platser, så jag tycker det är positivt att de börjar flyga på Köpenhamn!
 
hg1980 skrev:Intressant, visst har Air China en gäng A330-200 som inte har platta sängar i Business? Men de kanske bara används inom Asien? Air China släpper ju väldigt mycket award platser, så jag tycker det är positivt att de börjar flyga på Köpenhamn!Klicka för att utvidga...
Så vitt jag vet, Air China använder endast Airbus A330 med full flat stolar i Business class till deras long haul linjer. Inte de A330 planen med regionala Business class stolar.



Air Chinas Airbus A330 med regional Business class stolar.



air-china-business-class-pek-arn-01-jpg.26939




air-china-business-class-pek-arn-03-jpg.26940





Air Chinas Airbus A330 med full flat stolar i Business class:


air-china-business-a330-pek-hkg_03-jpg.51886




air-china-business-a330-pek-hkg_04-jpg.51887
 
Agö skrev:Kan de verkligen locka folk med så dåliga tider? Otroligt länge på marken i Köpenhamn också. Ska den studsa vidare?Klicka för att utvidga...
+1 på den synpunkten. Sunkiga tider. Bra/kul att det finns options från cph dock.
 
Kris skrev:+1 på den synpunkten. Sunkiga tider. Bra/kul att det finns options från cph dock.Klicka för att utvidga...
Jag misstänker att målgruppen är inte dem som reser till Beijing, utan de som flyger vidare till andra kinesiska destinationer. (eventuellt till asiatiska destinationer)

Minimum Connection Time (MCT) i Beijing är 1:30 för utrikes->inrikes på terminal 3 så passagerarna kan komma till sin (de flesta) destination före lunch.
 
Dr. Miles skrev:Jag misstänker att målgruppen är inte dem som reser till Beijing, utan de som flyger vidare till andra kinesiska destinationer. (eventuellt till asiatiska destinationer)Minimum Connection Time (MCT) i Beijing är 1:30 för utrikes->inrikes på terminal 3 så passagerarna kan komma till sin (de flesta) destination före lunch.Klicka för att utvidga...
Plus hel arbetsdag innan resa till Danmark
 
Ok hemresa om man börjar resan någon annan stans och gillar nattflyg.



Lite Start Alliance flyg i juni:



Bangkok (BKK) – Peking (PEK) 19:35 – 01:25

Hangzhou (HGH) – Peking (PEK) 22:00 – 00:15

Shanghai (SHA) – Peking (PEK) 21:55 – 00:15

Chengdu (CTU) – Peking (PEK) 21:15 – 00:05
 
SimonXYZ skrev:Ok hemresa om man börjar resan någon annan stans och gillar nattflyg.Lite Start Alliance flyg i juni:Bangkok (BKK) – Peking (PEK) 19:35 – 01:25Hangzhou (HGH) – Peking (PEK) 22:00 – 00:15Shanghai (SHA) – Peking (PEK) 21:55 – 00:15Chengdu (CTU) – Peking (PEK) 21:15 – 00:05Klicka för att utvidga...
Med all respekt för air china så flyger man inte me dom för kulinarisk upplevelse utan för pris o tidtabell



Även hel arbetsdag om man e i peking
 
Erik Andersson skrev:Med all respekt för air china så flyger man inte me dom för kulinarisk upplevelse utan för pris o tidtabellKlicka för att utvidga...


Jag har inte så mycket erfarenhet av Air China förutom Beijing - Nanjing - Beijing i F vilket var en av mina mer minnesvärda resor. Kabinpersonalen var underbar. När det gäller kulinariska upplevelser så har jag inte varit med om något speciellt på mina flygningar än så länge - 4 sträckor SAS Business, 2 sträckor Singapore Airlines Business och 2 sträckor Air India Business förutom oräkneliga resor i Economy. Singapore Airlines serverade en mycket trevlig Taittinger 2007 (eller var det 2006), dock.
 
Air China åbnede i går ruten mellem Beijing og CPH, hvor første flyvning med gennemført med B-6075 i flot særbemaling.



Lidt billeder, videoer og andet information fra åbningen kan findes her: CPHtraveller (@CPHtraveller) | Twitter



Dette er forhåbentlig kun første skridt i videre Kina ekspansion fra CPH som har appetit på meget mere - Sichuan Airlines forventes at være næste fra august måned med rute fra Chengdu.
 
Back
Top