nej då, går två till innan midnatt och flera efter midnattadhoc76 skrev:Verkar som att sista AEX lämnar 23:05 på torsdagarKlicka för att utvidga...
https://www.arlandaexpress.se/planera-din-resa/reseplanerare-tidtabell
nej då, går två till innan midnatt och flera efter midnattadhoc76 skrev:Verkar som att sista AEX lämnar 23:05 på torsdagarKlicka för att utvidga...
Det måste vara nåt avbrott just det datumet du ska åka.adhoc76 skrev:Nej, det stämmer ju inte.Klicka för att utvidga...
EgOscar skrev:Inställda avgångar 6-18 oktKlicka för att utvidga...
Den sista SL pendeln verkar gå 23:46 under avbrottet. Jag behöver själv hitta alternativa färdsätt pga detta så kollar runt lite just nu på alternativ. Det kan vara hårt tryck på taxi så jag siktar på Flygbuss.adhoc76 skrev:Det är ju typiskt… men bra att det görs på nätterna iofs.Klicka för att utvidga...
Det är sånt där som gör att jag inte riktigt litar på de där tjänsterna. Det är inte direkt första gången jag hör en liknande historia.henke12 skrev:Ny upplevelse igår på ARN.Beställde en Bolt, bolt kommer! Hoppar in i bilen och säger mitt "henke12" men chauffören säger att det är fel!Kliver ut och där står en annan kille som beställt Uber! Vi tittar på varandras appar. Mycket riktigt samma chaufför och samma reg-nummerChauffören menar då att det blivit nåt fel och ber mig avboka!Jo tjena, så lättlurad är jag inte och en lettisk kille tar mitt parti och säger att chauffören minsann får avboka...Letar fortfarande efter ett bra alternativ att ta mig hem från ARN.. Eller åtminstone det minst dåligaKlicka för att utvidga...
Handlar väl inte om tjänsterna i sig, utan att samma förare accepterar en körning från två olika personer på två olika appar. I detta fall på Uber och Bolt.Fredrik skrev:Det är sånt där som gör att jag inte riktigt litar på de där tjänsterna. Det är inte direkt första gången jag hör en liknande historia.Klicka för att utvidga...
Det blir ju tjänsterna ändå. Som resenär måste jag förhålla mig till att om jag bokar via tex Uber så kommer föraren avboka om han hittar något bättre.igelkotten skrev:Handlar väl inte om tjänsterna i sig, utan att samma förare accepterar en körning från två olika personer på två olika appar. I detta fall på Uber och Bolt.Klicka för att utvidga...
Men man kan bli utsatt för det även med ”traditionella” taxibolag. Sen kan det diskuteras i vilken skala och vad man som konsument har för rättigheter…Fredrik skrev:Det blir ju tjänsterna ändå. Som resenär måste jag förhålla mig till att om jag bokar via tex Uber så kommer föraren avboka om han hittar något bättre.Klicka för att utvidga...
Sidospår…igelkotten skrev:Handlar väl inte om tjänsterna i sig, utan att samma förare accepterar en körning från två olika personer på två olika appar. I detta fall på Uber och Bolt.Klicka för att utvidga...
Jag har använt förbokad bil säkert 100 gånger från Arlanda och aldrig fått betala för någon extra väntetid. Även de gånger man får vänta ovanligt länge på bagaget,adhoc76 skrev:Vilken klappkass information på Taxi Stockholms hemsida. Så här står det: ”I bokningen uppger du den preliminära ankomsttiden för din flight, Taxi Stockholm bevakar sedan flighten och skickar fram en taxi när ditt plan har landat. Viss väntetid ingår men ibland kan du debiteras ytterligare väntetid enligt vår prislista.”Någon som har erfarenhet och kan reda ut i vilket läge som de debiterar extra väntetid? Det är ju extremt otydligt beskrivet och låter som en ren tombola enligt ordalydelsen i texten. Vadå ”ibland”?Klicka för att utvidga...
Same, aldrig råkat ut för det. En gång ringde taxichaffisen och undrade om det var OK att han drog när det var extremtförsenat baggage (men jag hade precis fått mitt, så han fick vänta i 2-3 minuter till medans jag gick ut genom tullen), men har aldrig blivit debiterad något.fcx skrev:Jag har använt förbokad bil säkert 100 gånger från Arlanda och aldrig fått betala för någon extra väntetid. Även de gånger man får vänta ovanligt länge på bagaget,Klicka för att utvidga...
I mail från Taxi Stockholm "Vi beklagar det inträffade, det stämmer 30 minuter inkluderat från att planet landat om det inte är bokat med incheckat bagage annars så är det från att första bagagebandet börjat rulla."adhoc76 skrev:Vilken klappkass information på Taxi Stockholms hemsida. Så här står det: ”I bokningen uppger du den preliminära ankomsttiden för din flight, Taxi Stockholm bevakar sedan flighten och skickar fram en taxi när ditt plan har landat. Viss väntetid ingår men ibland kan du debiteras ytterligare väntetid enligt vår prislista.”Någon som har erfarenhet och kan reda ut i vilket läge som de debiterar extra väntetid? Det är ju extremt otydligt beskrivet och låter som en ren tombola enligt ordalydelsen i texten. Vadå ”ibland”?Klicka för att utvidga...
Har nyttjat taxi (till Uppsala men står likadant på deras hemsida vid förbokning) flertalet ggr men aldrig behövt betala för extra väntetid.adhoc76 skrev:Vilken klappkass information på Taxi Stockholms hemsida. Så här står det: ”I bokningen uppger du den preliminära ankomsttiden för din flight, Taxi Stockholm bevakar sedan flighten och skickar fram en taxi när ditt plan har landat. Viss väntetid ingår men ibland kan du debiteras ytterligare väntetid enligt vår prislista.”Någon som har erfarenhet och kan reda ut i vilket läge som de debiterar extra väntetid? Det är ju extremt otydligt beskrivet och låter som en ren tombola enligt ordalydelsen i texten. Vadå ”ibland”?Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Vilken klappkass information på Taxi Stockholms hemsida. Så här står det: ”I bokningen uppger du den preliminära ankomsttiden för din flight, Taxi Stockholm bevakar sedan flighten och skickar fram en taxi när ditt plan har landat. Viss väntetid ingår men ibland kan du debiteras ytterligare väntetid enligt vår prislista.”Någon som har erfarenhet och kan reda ut i vilket läge som de debiterar extra väntetid? Det är ju extremt otydligt beskrivet och låter som en ren tombola enligt ordalydelsen i texten. Vadå ”ibland”?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Min erfarenhet är att förarna istället bara drar.Klicka för att utvidga...