Allmänna ryktestråden

Dr. Miles skrev:De (China Southern) är inte dåliga, i alla fall inom The big 4 (Air China, China Eastern, China Southern och Hainan Airlines).Klicka för att utvidga...
Hur står dom sig jämfört med Air China som man inte hört mycket bra om?

De har ju A380 i alla fall vilket kan vara kul att testa på ytterligare ett bolag.

Tittar man på resten av flottan verkar fokus mest vara på shorthaul inom Asien.
 
Om det blir OW och finnair bara fick ordning på sina Guangzhou flighter skulle vi snart se EU-AUS i 15000kr klassen. CZ har rejäl kapacitet på ett antal orter i AUS
 
palmen skrev:Hur står dom sig jämfört med Air China som man inte hört mycket bra om?De har ju A380 i alla fall vilket kan vara kul att testa på ytterligare ett bolag.Tittar man på resten av flottan verkar fokus mest vara på shorthaul inom Asien.Klicka för att utvidga...
Det är rätt mycket förra generationen stolar i J. Mat och service har hyfsade ambitioner men de är inte riktigt där ännu kan man säga.

De flyger A380 mellan CAN och PEK så vitt jag vet
 
intuition skrev:Om det blir OW och finnair bara fick ordning på sina Guangzhou flighter skulle vi snart se EU-AUS i 15000kr klassen. CZ har rejäl kapacitet på ett antal orter i AUSKlicka för att utvidga...
Det beror på i vilken klass du pratar om och vad AUS betyder.

Om du menar Australien och det är i Business class, så Qatar Airways kör kampanj till Australien & Nya Zeeland för de pengarna ibland.
 
Jag peatar om business class och förbindelser till perth, melbourne, sydney, adelaide med flera destinationer i australien.

Jo jag vet att qatar airways då och då kör chockpriser, men de håller inte den prisnivån till vardags.

Och även om QR är trevliga att flyga med så är det inte alltid så bra tajmade flyg. Förbindelser över South East Asia är ofta bättre.



Sedan tänker jag att det inte skadar att ha flera alternativ.
 
intuition skrev:Jag peatar om business class och förbindelser till perth, melbourne, sydney, adelaide med flera destinationer i australien.Jo jag vet att qatar airways då och då kör chockpriser, men de håller inte den prisnivån till vardags.Och även om QR är trevliga att flyga med så är det inte alltid så bra tajmade flyg. Förbindelser över South East Asia är ofta bättre.Sedan tänker jag att det inte skadar att ha flera alternativ.Klicka för att utvidga...
China Southern håller inte 15.000 SEK inkl. skatter till Asien i Business class som standardpriser idag, så varför ska de göra så för resor till Australien?
 
Jag pratar inte om CZ stand-alone utan om vad som uppstår när/om de ingår i OW och andra bolag börjar mata CAN. Från den hubben har CZ stor kapacitet på australien, en kapacitet som vissa tider inte är så välutnyttjad.

Tex köpte jag en biljett TYO-MEL i business class för omkring 11000 SEK. Eller så hittar jag bara på.
 
intuition skrev:Jag pratar inte om CZ stand-alone utan om vad som uppstår när/om de ingår i OW och andra bolag börjar mata CAN. Från den hubben har CZ stor kapacitet på australien, en kapacitet som vissa tider inte är så välutnyttjad.Tex köpte jag en biljett TYO-MEL i business class för omkring 11000 SEK. Eller så hittar jag bara på.Klicka för att utvidga...
Kan du antingen prata om kampanjpris eller standardpris? Så att vi kan prata om samma sak?

Ca 11.000 SEK för Tokyo-Melbourne T/R i Business class är INTE ett standardpris.
 
Jeg fløj med CZ sidste år i business SGN-CAN-MNL retur. Virkelig god tur, excellent value for money og STPC i Guangzhou (5 star hotel). Air China når dem kun til knæene...(fløj SGN-PEK-CNX med dem i business - også sidste år).
 
Nu ska man ta detta med en stor skopa salt med tanke på källan.

En trådstartare på Flygtorget menar att den har haft kontakt med källor på Swedavia som säger att på måndag så ska det hållas en presskonferens. Det ska nämligen presenteras ett bolag som ska flyga reguljärt till ARN 4 ggr per vecka med A380.

Jag har svårt att tro på detta med tanke vart det publiceras men samtidigt så kan man ju hoppas.

Vad tror vi om detta?



Flygtorget » Flygforum
 
Plus skrev:Nu ska man ta detta med en stor skopa salt med tanke på källan.En trådstartare på Flygtorget menar att den har haft kontakt med källor på Swedavia som säger att på måndag så ska det hållas en presskonferens. Det ska nämligen presenteras ett bolag som ska flyga reguljärt till ARN 4 ggr per vecka med A380.Jag har svårt att tro på detta med tanke vart det publiceras men samtidigt så kan man ju hoppas.Vad tror vi om detta?Flygtorget » FlygforumKlicka för att utvidga...


Emirates skulle det kunna vara. Högre kapacitet vissa dagar
 
Senator skrev:Emirates skulle det kunna vara. Högre kapacitet vissa dagarKlicka för att utvidga...
Om det är sant så är det mest troliga Emirates. 4 avgånger 380 per vecka, de övriga 3 dubbel 777?

Det skulle ju faktiskt passa med den frekvenshöjningen som har gjorts, då får man ungefär lika stort antal platser per dag.
 
Plus skrev:Om det är sant så är det mest troliga Emirates. 4 avgånger 380 per vecka, de övriga 3 dubbel 777?Det skulle ju faktiskt passa med den frekvenshöjningen som har gjorts, då får man ungefär lika stort antal platser per dag.Klicka för att utvidga...
Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?
 
Xilan skrev:Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?Klicka för att utvidga...


Så här skriver de själva



"Världens största flygplan ska kunna landa på Arlanda

Under 2017 kommer Arlanda kunna ta emot större flygplan kallade F-kod. Däribland världens största passagerarplan, A-380, som kan ta emot 800 resenärer.



Det är två gater som förbereds i ett första steg, därefter ska även den nya piren kunna ta emot dessa plan.



Hittills har bana 1 under 2015 förstärkts eftersom de nya planen är tyngre."





Utvecklingsplaner | Stockholm Arlanda Airport
 
Och på Facebook skriver Swedavia



"Den nya gaten som är anpassad för bl.a. Airbus A380 är F66 på F-piren. "



Har inte facebook så jag kan inte länka, citatet taget från Google Cache.
 
Xilan skrev:Det har ju snackats i åratal om att Swedavia förbereder Arlanda för att ta emot Airbus 380. Vet någon statusen på det projektet?Klicka för att utvidga...


F66/36 är inte klar än senast jag såg. För blotta ögat ser allt färdigt ut men gaten är fortfarande avspärrad.

Väldigt märkligt.
 
Hur kommer det sig att Arlanda inte kunnat ta emot a380 när tex Nice flygplats gör det?

Tycker det är lite konstigt.
 
Back
Top