Inget nytt för oss här, men detta gillar jag:henrik l skrev:Låst artikel, sades det något intressant?Klicka för att utvidga...
Vad som är bäst är individuellt.Pelle19 skrev:Har nästan 3 miljoner MR-poäng och inser nu att de kommer ju att minska rejält i värde den 1 september. Jag har inte hunnit ta tag i detta förrän nu! Någon som har något bra tips på vad man ska göra med dessa för att få ut så mycket som möjligt. Har inga privata resor inplanerade men kan tänka mig att boka en resa till New York för familjen över jul, annars vet jag inte vad jag ska göra med poängen, dra av det på fakturan är ju inte så roligt! Tacksam för tips, börjar närma sig den 1 september.Klicka för att utvidga...
En fördel med Hilton är att man slipper resort fees på hotell som tar ut det.Piffsan skrev:Hej, står att väger mellan att flytta poäng till Hilton eller Marriott, har ni någon uppfattning kring vilken som är bäst? Dvs vilken är lättast att hitta rewards stay samt mest ekonomiskt fördelaktigast.Vi bor lite blandat på båda, främst i USA. Om allt går som det ska har vi även en roadtrip i sydstaterna att se fram emot i vår också (*A reward)Klicka för att utvidga...
En generell regel är allt alltid devalveras. Med det sagt så ändrade faktiskt SAS för ett gäng år sen så att det kostade mindre (!) poäng till just Asien (med SASflyg). Men sitter du på 200 000 SASpoäng så kan du räkna med att de kommer vara mindre värda om några år.Pelle19 skrev:En liten undran, Amex MR poäng har ju blivit mindre värda tidigare, är det samma med SAS Eurobonus, alltså, kom man längre på 200 000 Eurobonus poäng förr? Känns som man lika bra kan dra av Amex MR poäng på sin faktura framöver.Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Ser att Cathay har 20% transferbonus giltigt till 31 aug., om det nu gäller även för svenska Amexkort.Är det någon idé om man tänker köra B A?Klicka för att utvidga...
bvs skrev:Cathay Pacific finns inte som partner för svenska AmexKlicka för att utvidga...
Juancarlos skrev:Jag har försökt flytta mina Poäng till Marriott Bonvoy med hjälp av Kundtjänst. Har försökt 5 ggr (började med detta i slutet på Juli). Efter ett par dagar så kommer följande meddelande:"Hej Juancarlosprimero,Vi kontaktar dig angående din poängöverföringVi kontaktar dig angående din poängöverföring från ditt Consumer Platinum Charge-konto.Det verkar som att felaktiga uppgifter följt med din registrering hos oss, därav har denna poängöverföring inte gått igenom.Ditt Starwood-medlemsnummer är xxxx. Vi ber dig därför vänligen att bekräfta nedanstående medlemsnummer hos Starwood, och återkomma till vår kundservice på nummer 0771 29 56 00 (vardagar 8-18) så hjälper vi dig med en ny registrering samt poängöverföring."Amex hänvisar till Starwood som blev uppköpta av Marriott. Har ett Marriott Gold Elite och inte Starwood. Vad kan vara problemet? Har varit i kontakt med Marriott Bonvoy som bekräftar mitt medlemsnummer. Har till och med köpt poäng som kommit in på 25% kampanjen som pågår just nu. Namnen och adresserna stämmer överens på både Amex och Bonvoy.Kan det vara att jag har Å i mitt efternamn på AMEX? Nån annan som har överförings trubbel? Bara 1 dag kvar...Klicka för att utvidga...