MrDollar
Medlem
Verkar som de norska SAS Amex-korten som tidigare var kreditkort utgivna av DnB snart blir betalkort utgivna av American Express.
Om nye Amex-kort (New Amex)
Om nye Amex-kort (New Amex)
Last edited:
De kan säkert göra det, men inte varit så tidigare för de som fått nya kort. Kommer dock en hel del erbjudanden om att byta till de nya korten.Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Kan alldeles för lite om det här![]()
Byta kort? Du avgör själv när du byter kort, förutsatt att AmEx inte säger upp avtalet från sin sida.Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Tack för förklaringen.Byta kort? Du avgör själv när du byter kort, förutsatt att AmEx inte säger upp avtalet från sin sida.
Att du råkar få ett nytt plastkort med jämna mellanrum har inget med din korttyp/avtal att göra.
Det kan de säkert göra, men de skulle förmodligen förlora många kunder på det. Jag vill inte ha platinum eller elite kreditkort. Jag gillar mina betalkort.Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
Kan alldeles för lite om det här![]()
Jag tror faktiskt man kommer låta dem självdö - ser inte incitamentet för AmEx att tvinga över kunder på kreditkortsprodukterna.Med tanke på att produkten inte längre kan nytecknas, tror jag att det bara är en tidsfråga innan de kommer meddela att betalkortsprodukten kommer att avslutas vid tidsperiod X, Y och Z. Men tills vidare fortsätter de att existera sida vid sida.
Amex har tagit bort betalkorten | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorJag tror faktiskt man kommer låta dem självdö - ser inte incitamentet för AmEx att tvinga över kunder på kreditkortsprodukterna.