Utgår ifrån att de blir förnyade. Annars är det goodbye.hqt skrev:Tråkig utveckling. För oss som har dubbla priority pass, vad händer när dessa ska förnyas? Blir det bara PP som är länkat till huvudkortet som blir förnyat? Eller kan man räkna med att det blir som betalkorten, de lever vidare men kan ej nytecknas.Klicka för att utvidga...
20 juni 2028 är alltså deadline för att bli PB kund hos rimlig bank alltså. Bra med framförhållning.Remington Steele skrev:Utgår ifrån att de blir förnyade. Annars är det goodbye.Klicka för att utvidga...
Man kan räkna med att det förnyas så länge man har kvar kortet. Det är i alla fall vad som sägs i nuläget kan ju såklart ändras i framtiden.hqt skrev:Eller kan man räkna med att det blir som betalkorten, de lever vidare men kan ej nytecknas.Klicka för att utvidga...
Frugans PP blev förnyat ganska nyligen automatiskt utan några problem.hqt skrev:Tråkig utveckling. För oss som har dubbla priority pass, vad händer när dessa ska förnyas? Blir det bara PP som är länkat till huvudkortet som blir förnyat? Eller kan man räkna med att det blir som betalkorten, de lever vidare men kan ej nytecknas.Klicka för att utvidga...
Vad för alternativ finns det? Jag har inte sett nåt publicerat som är lika bra som AMEX för lounge-accesshqt skrev:PB kund hos rimlig bank alltså.Klicka för att utvidga...
10 fria besök per kalenderår per kortLaura1658 skrev:SHB PlatinumKlicka för att utvidga...
Har för mig att Swedbank har obegränsad loungekey. Lite dålig koll då jag själv kör Amex men någon kollega som bytte från handelsbanken när de införde begränsningen.EgOscar skrev:Vad för alternativ finns det? Jag har inte sett nåt publicerat som är lika bra som AMEX för lounge-accessKlicka för att utvidga...
jo, jag har detta själv just nu. Detta kort ger mig, en (1) person loungetillgång, men HQT och andra i denna tråd snackar om att avsluta AMEX Platinum då deras 2X2 personers loungetillgång skulle minskas till 2x. Swedbank eller SHBs normala Platinum kort ger dig långt ifrån den tillgången.Fredah skrev:Swedbank obegränsad loungekey.Klicka för att utvidga...
Om det är någon som har hittat en väg att komma runt detta så tipsa gärna.nevermind skrev:Finns ett sätt att lösa detta för nya AMEX platinum innehavare, dra ett PM.Klicka för att utvidga...
Amex erbjuder olika produkter med olika förmåner på olika marknader. Att en förmån endast finns (eller inte finns) på en enskild marknad är således inte konstigt alls.Spikek skrev:Om det är någon som har hittat en väg att komma runt detta så tipsa gärna.I de övergripande AMEX villkoren står det att extrakortsinnehavare har 4 besök per år. Endast i de svenska villkoren har förmånen helt tagits bort. Märkligt kan tyckas.Klicka för att utvidga...
Länka gärna dessa övergripande villkorSpikek skrev:Om det är någon som har hittat en väg att komma runt detta så tipsa gärna.I de övergripande AMEX villkoren står det att extrakortsinnehavare har 4 besök per år. Endast i de svenska villkoren har förmånen helt tagits bort. Märkligt kan tyckas.Klicka för att utvidga...