Amex värvningskampanj 24/9-9/10. 60k/100k kampanj

Tonton skrev:Premium kan inte bjuda in till Elite sedan typ 6 månader tillbaka tror jag.Klicka för att utvidga...
Jodå, jag fick värvningslänk från en släkting med Premium, default är Premium, men det går bra att välja Elite också.

BAM054 skrev:Du behöver inte först uppgradera till Elite.Bjuder du in från Premium och din mor väljer Elite får ni 30 000 resp. 100 000 eurobonuspoäng.Detta innebär en lägre ”kostnad per poäng”…Klicka för att utvidga...
Å katten, det hade jag missat. Snyggt där!

Sedan att ta med i beräkningen är att jag får 30 000 poäng om jag uppgraderar från premium till Elite.

Så antingen 190 000 poäng för 12 000 kr eller 130 000 poäng för 6000 kr, om jag räknar rätt. Det blir som att köpa poäng för 6.3 öre eller 4.6 öre.

Emil123 skrev:Nu är kampanjen live, 60k till värvare och 100k till värvad precis som det stod i mailet. Samma spendkrav som vanligt 45k på 3 månader. Dags att signa up hela familjen!Klicka för att utvidga...
60K, jag får inte upp det och inte fått nåt mail, är det Elite?

Matore skrev:60K, jag får inte upp det och inte fått nåt mail, är det Elite?Klicka för att utvidga...
Det är är för Elite, ja. Om du går in i appen och går till sidan där du kan bjuda in, och sedan kikar villkoren, så ska det stå vad den som bjuder in får (baserat på vilket kort man har), vad den som blir inbjuden får (baserat på vilket kort som väljs) samt eventuella krav för att få poängen för den som blir inbjuden.

Gus skrev:Å katten, det hade jag missat. Snyggt där!Sedan att ta med i beräkningen är att jag får 30 000 poäng om jag uppgraderar från premium till Elite.Så antingen 190 000 poäng för 12 000 kr eller 130 000 poäng för 6000 kr, om jag räknar rätt. Det blir som att köpa poäng för 6.3 öre eller 4.6 öre.Klicka för att utvidga...
Om du nedgraderar efter 12mån så blir det väl snarare 10 380kr för 190 000, 5,5öre/p. Blir ju merkostnaden för ditt Elite 1 år, du har ju redan Premium.

Jag bjöd in två personer till Elite i fredags (Elite till Elite, de har inte haft Amex tidigare). Båda fick ansökan godkänd samma dag och relativt omgående fick jag 60k poäng i Amex-appen. Undrar såklart varför jag inte har 120k poäng

Enligt deras kundtjänst tar det upp till 10 veckor för poängen att registreras och de kan inte heller se vilken av mina två invites som genererade poängen. Är såklart orolig att någonting strular för har alltid fått poängen omgående tidigare. Nån som varit med om samma sak?

Maxxan skrev:och de kan inte heller se vilken av mina två invites som genererade poängen.Klicka för att utvidga...
De får inte tala om (enligt T&C) för dig om ansökan för den du värvat blivit godkänd eller inte, så förvånar mig om de inte kan tala om det om poängen heller.

Förut vet jag det dröjt men senaste gången gick det direkt vid godkänd ansökan.

Du kan ju be dina vänner kontakta Amex också. Amex får ju inte ge info till dig men kan nog bekräfta för dina vänner att värvningen gått bra.

Emil123 skrev:Förut vet jag det dröjt men senaste gången gick det direkt vid godkänd ansökan.Du kan ju be dina vänner kontakta Amex också. Amex får ju inte ge info till dig men kan nog bekräfta för dina vänner att värvningen gått bra.Klicka för att utvidga...
Låter som den bästa lösningen, men jobbigt att behöva be båda två om hjälp när det bevisligen är minst en som är behörig för erbjudandet.

Maxxan skrev:Låter som den bästa lösningen, men jobbigt att behöva be båda två om hjälp när det bevisligen är minst en som är behörig för erbjudandet.Klicka för att utvidga...
Förstår inte varför ni ska kontakta amex över huvud taget just nu. De får ju inte säga något om detta. Båda de du värvat kommer ju se om de får signup poäng och då ska du också få det.

Jag skulle vänta lite och se vad som händer och sen ta upp det om det inte gått igenom.

palmen skrev:Förstår inte varför ni ska kontakta amex över huvud taget just nu. De får ju inte säga något om detta. Båda de du värvat kommer ju se om de får signup poäng och då ska du också få det.Jag skulle vänta lite och se vad som händer och sen ta upp det om det inte gått igenom.Klicka för att utvidga...
Jag vill bara säkerställa att vännerna inte skaffar Elite-kortet utan att kunna ta del av bonusen. Det är väl en av de möjliga orsakerna till att endast den ena inbjudan registrerades i min app.

Sign-up poängen för den värvade kommer ju 31/3, lite tråkigt att vänta tills dess. Om de nu gjort något fel under processen så är det ju bra att veta inom 14 dagars ångerrätten också antar jag.

Emil123 skrev:Sign-up poängen för den värvade kommer ju 31/3, lite tråkigt att vänta tills dess. Om de nu gjort något fel under processen så är det ju bra att veta inom 14 dagars ångerrätten också antar jag.Klicka för att utvidga...
Tror du blandar ihop kampanjerna.

För värvning till Elite så får den värvade sina 100.000 poäng inom 4 månader från att man uppnått spendkravet (alternativ tolkning: inom 4 månader från signup, om man uppnått spendkravet inom 3 månader från signup).

För direktansökan via SAS-länk, utan värvning, får den ansökande sina 90.000 poäng senast den 31/3 förutsatt att man uppnått spendkravet senast den 31/1.

Ah sant, antog det var samma. Man kan ju anta de betalar ut så sent som möjligt så blir ju ett gäng månader ändå.

Maxxan skrev:Jag vill bara säkerställa att vännerna inte skaffar Elite-kortet utan att kunna ta del av bonusen. Det är väl en av de möjliga orsakerna till att endast den ena inbjudan registrerades i min app.Klicka för att utvidga...
De kommer oavsett få någon bonus då vanlig signup också ger poäng. Kan ju vara så att de missat använda din länk, och det ska mig veterligen inte gå att korrigera i efterhand.

Enklast är väl om båda dina vänner frågar amex om de signat upp på rätt kampanj.

Hej, jag har AMEX Classic och tänkte in min fru till Elite då hon inte har AMEX idag. Får jag samma EuroBonus Nivåpoäng, oavsett vilken typ av SAS Amex-kort jag har (Classic, Premium eller Elite)? Eller är det bättre att jag uppgraderar till Premium eller Elite innan jag skickar henne en inbjudan?

Conan skrev:Hej, jag har AMEX Classic och tänkte in min fru till Elite då hon inte har AMEX idag. Får jag samma EuroBonus Nivåpoäng, oavsett vilken typ av SAS Amex-kort jag har (Classic, Premium eller Elite)? Eller är det bättre att jag uppgraderar till Premium eller Elite innan jag skickar henne en inbjudan?Klicka för att utvidga...
Du får inga nivåpoäng, utan endast bonuspoäng vid inbjudan. Om du kollar villkoren för inbjudan (t.ex. i appen -> förmåner -> bjud in -> villkor) så står det vad du får och vad din vän får.

Tror du menar bonuspoäng, du borde se i villkoren hur mycket det ger att bjuda in Classic -> Elite men antar att det inte är så mycket. Din fru bör få 100k bonuspoäng oavsett dock.

Sorry jag var otydlig. Det är bonuspoäng som avses. Det ser ut som jag får 7500 poäng om jag behåller Classic. Vilket gör att det kan vara värt för mig att uppgradera till Premium eller Elite innan jag bjuder in min fru?

Back