Ännu ett drama ombord Ryanair

johhenrik skrev:Lätt att säga... Jag skulle nog inte vilja ha en arrest på mig på en flygplats...Klicka för att utvidga...


Vad ska de arrestera en för då? Ryan har ju ingen rätt att frihetsberöva dig, så jag skulle nog bara skaffa mig en advokat och dra det till tinget där jag är rätt övertygad om att jag skulle vinna.
 
Golfkillen skrev:Å andra sidan, flytplatsen var ju stängd, så där fanns väl ingen som kunde arrestera digKlicka för att utvidga...



Fast jag hade nog hellre suttit i en arrest än i ett Ryan plan med jobbiga människor.....




Själv hade jag nog frågat polisen "If I hit anyone of you officers will you take me of this f****g plane then?"
 
agehall skrev:Vad ska de arrestera en för då? Ryan har ju ingen rätt att frihetsberöva dig, så jag skulle nog bara skaffa mig en advokat och dra det till tinget där jag är rätt övertygad om att jag skulle vinna.Klicka för att utvidga...


Vi er meget enige! Men sålænge døren er lukket, så er det vel kaptajnen der er øverste myndighed? Nu ved jeg ikke hvor FR's fly er registrere (og jeg er også totalt ligeglad for jeg kommer aldrig nogensinde til at være ombord på et Ryanair fly) for det må være det afgørende for hvilken lovgivning der er gældende.
 
Fast dörren var ju öppen...



Jag helt med på att kaptenen bestämmer ombord, men någonstans måste det finnas en gräns. Finns det inte regler i EU om hur länge man får hålla folk i ett plan på plattan? Har för mig att det iaf finns i USA.
 
Min fejl, jeg huskede det som at døren først blev åbnet da politiet kom. Der børe absolut være lovbestemte grænser for den salgs! Med tanke på hvor lidt Ryanairs Crew tjener, kan jeg dog godt (lidt) forstå deres "don't give a f*cking s*ht" attitude... Ikke så meget goodwill fra firmaets side.... Ikke så meget goodwill tilbage til firmaet...
 
agehall skrev:Jag misstänker dock att en kund kommer att försöka få mig att flyga Ryan snart. Ni kan ju själva gissa vad mitt svar på det kommer att bli...Klicka för att utvidga...



Att din resepolicy av säkerhetsskäl förbjuder dig att åka med flygbolag som inte är medlem i IATA.
 
agehall skrev:Jag helt med på att kaptenen bestämmer ombord, men någonstans måste det finnas en gräns. Finns det inte regler i EU om hur länge man får hålla folk i ett plan på plattan? Har för mig att det iaf finns i USA.Klicka för att utvidga...


Fast det är väl en ganska så ny lag. Några år eller så.
 
nilsson skrev:Att din resepolicy av säkerhetsskäl förbjuder dig att åka med flygbolag som inte är medlem i IATA.Klicka för att utvidga...


Det verkar som om Ryan har svårt med myndighetsupphandlingar p.g.a. det faktum att de inte har kollektivavtal. Så det går väl också att hänvisa till i resepolicyn.
 
Heeelt galet!! Såna där dumheter finns det verkligen inget försvar för. Men tyvärr är det inget unikt för Ryanair även om de flesta andra flygbolag såklart hade hanterat situationen bättre. Min sambos otursförföljda dotter satt nära 8 timmar ombord på British Airways på JFK förra hösten utan mat, dryck (några lyckades tjata sig till ett glas vatten) och med totalt förbud om att lämna planet.




Även den gången ringde flera passagerare polisen för att få kliva av. Dock hände absolut ingenting utan de tvingades sitta kvar mot sin vilja. De lyfte mot LHR ca 7.5 timmar sent och först någon timme senare kom den lätta måltiden och drycken fram. Efterspelet fick dock vissa konsekvenser då det efter de turbulenta veckorna (Hurricane Sandy & snökaoset veckan efter) kom lite förtydliganden i det amerikanska regelverket för hur länge flygbolagen får hålla passagerarna ombord utan mat, dryck samt när de måste erbjuda passagerare att få kliva av.
 
Back
Top