I
iceland
Guest
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Observera att hela artikeln verkar bygga på den där Facebook-kommentaren. Jag ser en viss risk i att man har lagt för mycket vikt på den kommentaren.Klicka för att utvidga...
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Observera att hela artikeln verkar bygga på den där Facebook-kommentaren. Jag ser en viss risk i att man har lagt för mycket vikt på den kommentaren.Klicka för att utvidga...
I sommar lanseras Apple Pay till alla SEB-kort. Apple Pay är ett säkert och snabbt sätt att betala på i butiker, i appar och på nätet med hjälp av din iPhone eller Apple Watch. Du ansluter ditt kort och använder sedan Apple Pay för att betala i butiker där du kan göra kontaktlösa betalningar.Mer information om lanseringen kommer framöver – håll utkik.Klicka för att utvidga...
Goda nyheter!imartin skrev:"Apple Pay kommer först att erbjudas i Sverige, både på bankens debet- och kreditkort samt Eurocard i Norden, varefter utrullning sker till SEB Korts övriga kunder. Apple Pay kommer också att erbjudas av SEB i Baltikum, säger Niklas Magnusson, pressansvarig på SEB, till Realtid"Efter kritiken i Realtid: Nu inför SEB stöd för Apple Pay | Realtid.se - Kapitalmarknad, finansiering, strategiarbete & fondförvaltningDet nämns till och med Curve som vanlig "workaround" i artikeln. Verkar vara mer mainstream i Sverige än vad jag trodde.Klicka för att utvidga...
Med samma track record så börjar de med det idag, så är det snart klart! Tog 7,5 år med Apple pay så vi får Google pay före 2030!Cristoffer Cedergren skrev:Fortfarande inte Google Pay...Klicka för att utvidga...
GOTBound skrev:Jag använde SAS MC genom Apple Pay när jag betalade för lunchen idag, nu drar mina medarbetare och kollegor en lättnadens suck då de numer slipper höra mitt evigai-landsgnäll om att SAS MC inte fungerar i Apple Pay och hurbesvärligtdet är att behöva bära med sig det fysiska kortet år 2022.Klicka för att utvidga...
imartin skrev:samt Eurocard i Norden,Klicka för att utvidga...
Och nu fick jag ett "officiellt" besked om detta via mail.A87 skrev:Fr.o.m idag går det att lägga till nästan samtliga SEB-kortKlicka för att utvidga...
Ur Apples FAQ:Maja skrev:Tips på hur jag löser betalning via Apple Pay med dotterns telefon?Klicka för att utvidga...
Har lagt in mitt Amex och Curve samt hennes eget Skandiakort. Inget går att få igenom köper via. Medges ej och ingen förklaring varför.Diamond-in-the-ruff skrev:Förmodligen behöver dottern betalkort inlagd i Apple Wallet i hennes mobil, om det inte redan är fixat.Klicka för att utvidga...
Att namn på köparen och namn på kortet ska överensstämma kan vara ett krav i vissa system.Maja skrev:Har lagt inmittAmex och Curve samt hennes eget Skandiakort. Inget går att få igenom köper via. Medges ej och ingen förklaring varför.Klicka för att utvidga...
Ett fysiskt debit kort kopplat till VISA, men blir ett digitalt när man lägger in det i Apple Pay (står meddelande från Skandia). Har öppnat regionspärren för Asien men det fungerade inte ändå. Vid ett nytt försök så gick köpet igenom med mitt Amex som jag lagt till så allt frid och fröjd just nu. Förstod aldrig riktigt varför det nekades så många gånger igår och sedan plötsligt gick igenom idag?!? Bara glad att det fungerar så får vi hoppas att det blir så smidigt som jag har tänkt mig nu när vi har digitala SUICA-kort i Japan.pswe skrev:Att namn på köparen och namn på kortet ska överensstämma kan vara ett krav i vissa system.Är hennes eget kort ett elektroniskt kort eller ett riktigt Visa eller Mastercard? Är det öppet för utlands/Internetköp?Klicka för att utvidga...
Provat att lägga till det manuellt via telefonens inställningar istället för EBMC-appen? Då borde du kunna identifiera dig på din andra telefon tror jaghenke12 skrev:Någon som vet hur jag kan lägga in mitt SAS MC Premium i Apple Pay på min jobbtelefon (som inte har mobilt bankid)?Klicka för att utvidga...