Är American Express Lifestyle Service fortfarande igång?

taxvalp

New member
En anhörig till mig med svenskt Amex Platinum ringde kundtjänst häromdagen och fick då besked att conciergetjänsten inte längre finns kvar. Oklart om det är tillfälligt på grund av pandemi eller permanent men vid snabb genomläsning av Amex svenska sidor hittar jag inte längre någon reklam för tjänsten.



Någon som hört något? De flesta kunder har nog annat att tänka på just än att boka bord med hjälp av Amex men om tjänsten lägger ner helt är det bra att få veta det.
 
Mycket riktigt försvann Conciergetjänsten, det som kallas Lifestyle finns fortfarande i form av exempelvis förköpsbiljetter till olika evenemang.
 
Jag tog senast för några veckor sedan hjälp sv Lifestyle services med att boka bord på ett antal restauranger. De hjälpte mig även i januari och februari med fotbollsbiljetter till utsålda matcher. Har inte hört något om att det inte ska finnas kvar. Testa annars att dra ett mail till dem - om tjänsten inte finns kvar borde man då få besked om det.
 
Efter senaste uppdateringen av appen Amex experiences så finns det inte längre under contacts kvar något. Tidigare tror jag det hette typ Travel eller liknande. Men håller med om att det är märkligt om tjänst tas bort utan att meddela kunder.



Tidigare har det gått att använda tjänsten för att tex boka bord på restaurang utomlands.
 
Travel Service finns fortfarande kvar som alternativ när man ringer. Men det är helt borta i appen, det verkar som att man inte vill att de ska användas på samma sätt längre.



Hoppas dock att möjligheten för bokning av restaurang och evenemangsbiljetter (ej förköp/reserverade) finns kvar, skönt att inte behöva tänka på det ibland!
 
Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.



Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?



Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).



Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.
 
simon_says91 skrev:Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.Klicka för att utvidga...
Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.Klicka för att utvidga...


Tråkigt saker försvinner men jag räknar hem mitt platunum betal rätt snabbt i år med alla krediterinagar och ett par resor med familjen etc...
 
Cristoffer Cedergren skrev:Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.Klicka för att utvidga...
Min åsikt är att pandemin inte på något sätt är AMEX ”fel”. Personligen tycker jag AMEX har gjort väldigt mycket rent allmänt för medlemmar under krisen, men självklart är inte det fördelat lika mellan olika kort. Både Platinum och Centurion har det haglat förmåner. Platinum är väl såpass att det betalar årsavgiften.



För SAS Elite blir ekvationen annorlunda. Delvis gissar jag eftersom det finns en extra kostnad kopplat till förvärvet av EB-poäng. Samtidigt har man inte gått lottlös.



Möjligheterna att tjäna poäng har inte försvunnit. Poängen kommer hellre inte försvinna är min bedömning. Jag tror poäng-livet är som ”det vanliga livet” marathon och inte en sprint. Är man ute efter ”instant gratification” är livet som poängsamlare för tillfälle rätt grått. Men jag får fortfarande stort värde för att jag ser många år fram i tiden. Alla värderar olika och några har lämnat korten.



Dock tror jag inte våra medlemmar är representativa för alla kortanvändare. Jag tror inte kundförlusten blir så stor att det märks.



Jag bunkrar nu för den nya framtiden. Den kommer också bli bra.



“This too shall pass”
 
simon_says91 skrev:Snackade med Amex precis och de verkar helt ha ersatt telefontjänsten med AMEX NU appen enligt henne.Påtryckte då att: Ni höjer alltså kortavgifter och tar sedan bort förmåner?Hon gick in i försvarställning att om jag ville byta från mitt Elite Betalkort till Kreditkortet kunde få en mindre avgift per år.... (är ju 100kr i månaden).Sen har de boostat reseförsäkring och kickar ut massa erbjudanden i appen.Klicka för att utvidga...


Cristoffer Cedergren skrev:Amex måste höja värdet av kortet nu när det inte går att resa och leva normalt under 1-2 år, annars lär dom tappa massor med kunder.Klicka för att utvidga...



Senator skrev:Min åsikt är att pandemin inte på något sätt är AMEX ”fel”. Personligen tycker jag AMEX har gjort väldigt mycket rent allmänt för medlemmar under krisen, men självklart är inte det fördelat lika mellan olika kort. Både Platinum och Centurion har det haglat förmåner. Platinum är väl såpass att det betalar årsavgiften.För SAS Elite blir ekvationen annorlunda. Delvis gissar jag eftersom det finns en extra kostnad kopplat till förvärvet av EB-poäng. Samtidigt har man inte gått lottlös.Möjligheterna att tjäna poäng har inte försvunnit. Poängen kommer hellre inte försvinna är min bedömning. Jag tror poäng-livet är som ”det vanliga livet” marathon och inte en sprint. Är man ute efter ”instant gratification” är livet som poängsamlare för tillfälle rätt grått. Men jag får fortfarande stort värde för att jag ser många år fram i tiden. Alla värderar olika och några har lämnat korten.Dock tror jag inte våra medlemmar är representativa för alla kortanvändare. Jag tror inte kundförlusten blir så stor att det märks.Jag bunkrar nu för den nya framtiden. Den kommer också bli bra.“This too shall pass”Klicka för att utvidga...


Ja, och utöver det som @Senator skriver, så är det ju så att @simon_says91 har ett betalkort. Det är ju tydligt att Amex inte vill ha kvar dessa, och att de försöker flytta över dessa till kreditkorten, som faktiskt innebär mer förmåner/krona för slutkunden.



Personligen tycker jag att Amex verkligen har skött pandemin bra. De har verkligen strösslat rena pengar på oss, som i princip har ätit upp hela årsavgifterna för mina Amexkreditkort.
 
Är det verkligen så att det är borta nu? Trist i sådana fall - jag har använt det flitigt för hjälp med restaurangbokningar.



Inte så att det är en katastrof om det inte finns kvar men de har hjälpt mig mycket under åren, i synnerhet när jag är på platser där språket är en utmaning.
 
Tonton skrev:Ja, och utöver det som@Senatorskriver, så är det ju så att@simon_says91har ett betalkort. Det är ju tydligt att Amex inte vill ha kvar dessa, och att de försöker flytta över dessa till kreditkorten, som faktiskt innebär mer förmåner/krona för slutkunden.Personligen tycker jag att Amex verkligen har skött pandemin bra. De har verkligen strösslat rena pengar på oss, som i princip har ätit upp hela årsavgifterna för mina Amexkreditkort.Klicka för att utvidga...
Fast nu är du ute och cyklar? De har ju tagit bort det helt, gäller inte bara Elite kortet så ditt argument att de skulle vara för att jag har betalkortet är ju inte riktigt korrekt. Jag bara förmedlade vad dem sa på kundtjänst gällande servicen och att den har upphört.



Jag ser inte att jag inom en snar framtid kommer säga upp mitt kort, om de nu inte skulle skjuta upp årsavgiften med det dubbla då..... Idag kostar betalkortet 100kr mer i månaden och de kan jag överleva med.
 
simon_says91 skrev:Fast nu är du ute och cyklar? De har ju tagit bort det helt, gäller inte bara Elite kortet så ditt argument att de skulle vara för att jag har betalkortet är ju inte riktigt korrekt. Jag bara förmedlade vad dem sa på kundtjänst gällande servicen och att den har upphört.Jag ser inte att jag inom en snar framtid kommer säga upp mitt kort, om de nu inte skulle skjuta upp årsavgiften med det dubbla då..... Idag kostar betalkortet 100kr mer i månaden och de kan jag överleva med.[/QUOTEJag önskar att jag inte hade gjort mig av med mitt Eurobonus betalkort. Dock har använde jag mig senast av amex lifestyle förra året i juni och då fungerade det utmärkt. Men när de slutade skicka ut platinumboken var det ju "vi går över till appen" och då skulle de stänga ner concierge etc.Klicka för att utvidga...
 
Back
Top