De säljer inte First class på sträckan därför går det inte att boka First class award på den flighten heller.Berrsus skrev:OZ verkar flyga ICN-HKG med en A380 som har 3 klasser. Någon som vet varför inte F är bokningsbart på sträckan?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:De säljer inte First class på sträckan därför går det inte att boka First class award på den flighten heller.http://www.businessclass.se/forum/t...erera-airbus-a380-från-juni-2014.16109/page-2Klicka för att utvidga...
För att det inte finns tillräckligt många betalande kunder.Berrsus skrev:Det förstår jag.Jag ska omformulera mig, varför har de valt att inte sälja F på sträckan?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:För att det inte finns tillräckligt många betalande kunder.Klicka för att utvidga...
Cathay Pacifc kör också flygplan med First class kabin inom Asien utan att sälja First class ibland. Så det förekommer även hos andra flygbolag.Berrsus skrev:Intressant att de väljer att "offra" ett av sina få plan med F kabin utan att ens försöka sälja den. Blir direkt nyfiken på om C-kabinen är så pass full att de kan sälja några extra sådana platser och placera dessa i F eller om F verkligen är så dött. Aja, den kalkylen lär jag aldrig få reda på utan insyn i deras statistik. Tack doktorn!Klicka för att utvidga...