At Six - Värt vad det kostar?

guwonder skrev:Depending on how soon the stay is, I would book a refundable/free-cancellation rate and watch for rooms to open up more cheaply last minute at this hotel and others around Stockholm that may be considered acceptable. I find award room nights open up rather often for me at the last minute as long as I am flexible about which hotels and have points available in various hotel programs to use to avoid the high rate nights. It may even be worth buying points in some cases. Definitely worth looking repeatedly and even throughout the day of desired check-in to see what becomes available more cheaply or if award nights pop up as available.Personally, I wouldn’t pay 4600+ SEK for At Six. The breakfast chaos during busy times there is enough for me to not to want to pay even half of that. But if it’s on a rate plan with a $100 credit and really wanting to eat and drink at applicable places at the hotel and wanting guaranteed 4pm checkout — they haven’t always been great about 6pm checkout for Nordic Choice Club Platinum — then I can see why it would be in the consideration if not able to find any other acceptable place. But I would try to avoid getting hit by such a cost to stay at this hotel, but that is as a value-hunter.Klicka för att utvidga...
Thanks. Good idea to wait and even book something I can cancel at the last minute. When you say 4600 is expensive for At Six are you thinking 4600 per night, or the 4600 total for 2 nights?
 
At first I thought it was for one night. For two nights, it’s acceptable although I manage typically cheaper in Stockholm by playing the points redemption game and thus increase my odds of having a room with a bath tub in the bathroom rather than a room with only a shower stall in the bathroom.



The Clarion Sign isn’t as “sexy” as At Six and even it increasingly often wants 1700 - 2300 SEK per room night. [I don’t pay that as I play the points game.] So 2300 per night isn’t bad at At Six if the city is busy that weekend.
 
Bodde här en natt över helgen. En standard rum var typ 2000 och superior 2300 bokat via Amex FHR med grattis frukost, upgrade, sen checkout 16.00 och 1000 kronor i kredit för inköp i minibar, bar eller restaurang. Blev till Deluxe room för både rummen, hade hoppats på Junior Suite för superior rummet. Verkar som alla Standard, Superior och Deluxe är i princip samma rum samma storlek, enda skillnad är vilken våning och utsiktsidan. Då kan jag inte tänka mig varför någon skulle betala nästa 900 kr mer för en deluxe jämfört med en standard.



Generellt tyckte jag det var ett bra hotell. Rent, snyggt, riktigt bra säng, speglar, dusch, tvål/shampoo, minibar (även om priserna vad riktigt höga). Även bra små detaljer, som ett lampa under handfatet som var kopplad till motionsdetektor. Perfekt om man gick upp mitt i natt för att gå till toa. Lampar på automatisk. En svag lampa som inte chockade ögonen så man blev klarvaken, men ändå tillräckligt med ljus för att se utan att tända de andra lamporna i rummet. Dottern fick en halvflaska cava i rummet vid ankomst (jag har noterat att hon fyllde år)



Däremot var det några mindre bra saker för ett hotell i denna klass. Frukosten var inte särskilt mycket annat än en vanlig Strawberry frukost. Begränsad bröd utbud (om man bortser från söta saker). Det mesta var bakeoff trots skryt om eget bageri. Exakt samma ostar, två smaklösa färdigt skivad, som alla Strawberry. Hade gärna sett ett par hela ostar man kunde skiva själv, kanske med de verktyg man ofta se i Danmark (man snurra på en tråd) så det inte ser ut som en krigszon efter 30 minuter. Personalen. Flera pratade inte svenska. Jag kan förstå det på en mindre Irlända Pub, eller bland städpersonal, men när barpersonal i vinbaren och flera personer i receptionen inte talar svenska är det helt galet. Särskilt när deras engelska sitta inte 100%. Serveringstiden i cocktailbaren. Nästan 30 minuter i få in 6 cocktails och 1 glas vin efter beställning? Menyn i vinbaren var också helt galet. Inte en enda vegatarisk rätt! Till slut frågade jag om vi kunde beställa från room service till restaurangen (om room service hade något vegetarisk). Efter 15 minuter fick vi besked att man kunde beställa en hallumi burger. Vet ej om det fanns på någon meny egentligen, för det var inte burger, det var 3-4 hallumi fingers på en hamburgare roll och det serverades med majonäs utan att man frågade om man åt ägg.



Summa sumerum: jag skulle gå tillbaka om jag kunde boka för runt 2000 kr med 1.000 kr kredit och frukost via FHR. Men att boka via Strawberry själv för uppemot 3000 kr utan frukost (som ett rum kan kosta när hotellet har lite bättre beläggning än de har just nu) skulle jag aldrig göra.
 
mrestes skrev:Efter 15 minuter fick vi besked att man kunde beställa en hallumi burger. Vet ej om det fanns på någon meny egentligen, för det var inte burger, det var 3-4 hallumi fingers på en hamburgare roll och det serverades med majonäs utan att man frågade om man åt ägg.Klicka för att utvidga...
Intressant att beställa en lacto-ovo vegetarisk rätt och sen klaga på att det kommer lacto-ovo vegetariska ingredienser på den.



Brukar du klaga när du beställer en köttbit och den kommer med en bearnaisesås för den innehåller ju smör, och det va ju ingen som frågade innan om du åt smör?
 
Rickard_O skrev:Intressant att beställa en lacto-ovo vegetarisk rätt och sen klaga på att det kommer lacto-ovo vegetariska ingredienser på den.Brukar du klaga när du beställer en köttbit och den kommer med en bearnaisesås för den innehåller ju smör, och det va ju ingen som frågade innan om du åt smör?Klicka för att utvidga...
Var beställde de en ”lakto-ovo” rätt? De frågade om vegetariskt, erbjöds halloumiburgare men informerades inte om majonnäsen? Per definition såldes de en lacto-vegetarisk rätt men fick en lacto-ovo.



Det finns även vegetarianer som äter ägg men inga mjölkprodukter.



Därför är det på bådas ansvar, kunden att påpeka ifall ägg/mjölk inte passar dem, men även restaurangen att påpeka vad produkten innehåller.
 
Såg diskussionen om var man ska bo, Nobis osv, vill slå ett slag för Berns. Rummen är OKish men tycker det är otroligt trevlig frukost och de 5-6 gånger jag bott där har det aldrig varit mer än en 3e dels fullt. Så man har alltid en otroligt lugn miljö att sitta där i det fina rummet. Så om frukosten är viktig, är Berns ett bra tips!
 
Jannes skrev:Var beställde de en ”lakto-ovo” rätt? De frågade om vegetariskt, erbjöds halloumiburgare men informerades inte om majonnäsen? Per definition såldes de en lacto-vegetarisk rätt men fick en lacto-ovo.Det finns även vegetarianer som äter ägg men inga mjölkprodukter.Därför är det på bådas ansvar, kunden att påpeka ifall ägg/mjölk inte passar dem, men även restaurangen att påpeka vad produkten innehåller.Klicka för att utvidga...
Indirekt beställer du en lacto-ovo rätt när du väljer att godkänna deras alternativ av en halloumiburgare, tycker du inte?

Var det de dom frågade om från början? Nej

Är den vegetarisk? Nej.

Är den lacto-ovo vegetarisk? Ja.



Om någon löser en lacto-ovo rätt utanför menyn och dom väljer att ta den även fast dom frågar efter ett vegetariskt alternativ och du godkänner det så måste man ju ta för givet att personen även äter äggbaserade tillbehör.
 
Problemet är att restaurangen presenterade hamburgaren som "halloumiburgare" utan att nämna varken lakto-ovo eller ägg.

Att någon säger "ja halloumi kan jag äta" betyder inte att man äter ägg.



Säg att du bokat ett Deluxe rum på ett hotell, men när du går in så märker du att det är två enkelsängar. Du går ner till receptionen och ber om att få byta till ett rum med dubbelsäng. Du erbjuds ett rum och godkänner det, men sedan när du kommer in så märker du att det saknas Nespresso-maskin.

Du har ju indirekt bytt till ett Standard-rum när du valde att godkänna deras alternativ för att få en dubbelsäng.
 
Rickard_O skrev:Intressant att beställa en lacto-ovo vegetarisk rätt och sen klaga på att det kommer lacto-ovo vegetariska ingredienser på den.Brukar du klaga när du beställer en köttbit och den kommer med en bearnaisesås för den innehåller ju smör, och det va ju ingen som frågade innan om du åt smör?Klicka för att utvidga...
Vet inte vad du snackar om. Vi bad om något vegetarisk. Det fanns inget på menu. När vi frågar om det finns något vegetarisk på Room Service menu och kan vi beställa det till restaurangen får vi svar "hallumi burger". Vi får aldrig se en meny som beskriva innehållet som lacto-ovo. Hallumi är lacto, inte ovo. Om vi ville ha ovo så fanns det löjrom på det vanliga meny. Om jag beställa löjrom förvänta jag mig inte att se att det kommer med sås gjort på köttfärs.



Menyn hade för övrigt ingen information om allergener överhuvudtaget. Kan bara tolka det som om restaurangen är väldig nonchalant när det gäller allergier och personer som vill äta vegetariskt eller vegansk. Just nu tänkte jag för första gången, hade någon velat äta en vegansk rätt så fanns endast en grönsallad som tillbehör. OK på Scandic Järva Krog. Inte acceptable på ett hotell som beskriva sig själv på följande sätt "Hotel At Six is a destination where contemporary art, fine dining, and exquisite interior design meet to create a modern luxury hotel in central Stockholm."
 
RobHK skrev:Såg diskussionen om var man ska bo, Nobis osv, vill slå ett slag för Berns. Rummen är OKish men tycker det är otroligt trevlig frukost och de 5-6 gånger jag bott där har det aldrig varit mer än en 3e dels fullt. Så man har alltid en otroligt lugn miljö att sitta där i det fina rummet. Så om frukosten är viktig, är Berns ett bra tips!Klicka för att utvidga...
Det var inte så mycket att frukosten var dålig. Det var i det stora hela en bra frukost. Men det är även en vanlig Strawberry frukost. Det var bara att med lite ansträngning (osten och brödet som är stommen i ett Skandinavisk frukost) kunde har varit ett snäpp bättre än en vanlig Comfort Hotel frukost. Brödet behövde inte vara hembakad, de kunde har tagit in från Fabrique till exempel. Nu var det exakt som bake off som en Comfort. Jag förstår att de vill reducera antal leverantörer men det känns som det här var fel sätt att spara några slanter, särskilt när frukosten ingår inte rumpriset vid en normal bokning via Strawberrys app eller hemsida.
 
Rickard_O skrev:Indirekt beställer du en lacto-ovo rätt när du väljer att godkänna deras alternativ av en halloumiburgare, tycker du inte?Var det de dom frågade om från början? NejÄr den vegetarisk? Nej.Är den lacto-ovo vegetarisk? Ja.Om någon löser en lacto-ovo rätt utanför menyn och dom väljer att ta den även fast dom frågar efter ett vegetariskt alternativ och du godkänner det så måste man ju ta för givet att personen även äter äggbaserade tillbehör.Klicka för att utvidga...
Ursäkta men Lacto och ovo är två helt skilda saker. Att säga okej till lacto är inte samma sak som att säga okej till ägg. Och du totalt ignorera det stora problemet att det saknades val för en stor del av kunderna på den normala meny.
 
mrestes skrev:Vet inte vad du snackar om. Vi bad om något vegetarisk. Det fanns inget på menu. När vi frågar om det finns något vegetarisk på Room Service menu och kan vi beställa det till restaurangen får vi svar "hallumi burger". Vi får aldrig se en meny som beskriva innehållet som lacto-ovo. Hallumi är lacto, inte ovo. Om vi ville ha ovo så fanns det löjrom på det vanliga meny. Om jag beställa löjrom förvänta jag mig inte att se att det kommer med sås gjort på köttfärs.Menyn hade för övrigt ingen information om allergener överhuvudtaget. Kan bara tolka det som om restaurangen är väldig nonchalant när det gäller allergier och personer som vill äta vegetariskt eller vegansk. Just nu tänkte jag för första gången, hade någon velat äta en vegansk rätt så fanns endast en grönsallad som tillbehör. OK på Scandic Järva Krog. Inte acceptable på ett hotell som beskriva sig själv på följande sätt "Hotel At Six is a destination where contemporary art, fine dining, and exquisite interior design meet to createa modern luxury hotel in central Stockholm."Klicka för att utvidga...
Om man nu inte äter ägg och beställer en rätt off menu och inte frågar innan va det innehåller när man inte har kännedomen så är det väl ens egna ansvar?



För att svara på ditt andra inlägg är det ju absolut konstigt att dom inte klarar av att ha en ordentlig vegetarisk rätt på menyn.
 
Rickard_O skrev:Om man nu inte äter ägg och beställer en rätt off menu och inte frågar innan va det innehåller när man inte har kännedomen så är det väl ens egna ansvar?Klicka för att utvidga...
Såklart. Men nog är det dålig service från restaurangen för det. Vilket var poängen; den dåliga servicen på ett ställe som tydligen ska ha fokus på mat.
 
Jannes skrev:Såklart. Men nog är det dålig service från restaurangen för det. Vilket var poängen; den dåliga servicen på ett ställe som tydligen ska ha fokus på mat.Klicka för att utvidga...
Jag tolkade det annorlunda, som att man ville ge en känga för att man inte specar upp folks specialbeställningar när man själv har ett ansvar att fråga vad det innehåller.

Håller absolut med om att det är skumt att inte klara av att ha en helt vegansk rätt på menyn för att kunna tillfredställa alla Lacto/Lacto-ovo/ovo vegetarianer.
 
Rickard_O skrev:Jag tolkade det annorlunda, som att man ville ge en känga för att man inte specar upp folks specialbeställningar när man själv har ett ansvar att fråga vad det innehåller.Håller absolut med om att det är skumt att inte klara av att ha en helt vegansk rätt på menyn för att kunna tillfredställa alla Lacto/Lacto-ovo/ovo vegetarianer.Klicka för att utvidga...
Du tolkar lite fel. Min stora klagomål var att restaurangen hade inga val på menyn för folk som inte ville äta kött eller fisk. När vi frågade om vegetarisk var reaktionen att personalen själv bläddrade i menyn och sedan svarade. "Tyvärr finns det inget." Inget proaktivt försök från deras sida att lösa problemet.



Nu var det 90 minuter innan vi skulle checka ut, vi var hungriga, såg fram emot lite gott vin, och vi hade en hel del av vår 2000 kr i room credit kvar att spendera. Den stora restaurangen hade endast en dyr brunch med partystämning och musik. Inte heller det vi var ute efter (och knappast prisvärt för 2 vegetarianer av 4 gäster).



Det var jag själv som fick komma med frågan/förslaget, finns det något vegetarisk på roomservice meny som vi kan få levererat hit? Tog de som jag först skrev en bra stund att komma tillbaka med svaret, Halluomi Burger, utan att visa någon meny eller nämna någon pris. Men nu hade vi inte som många val så det fick blir vad det blir. Vi missade att fråga om ägg när vi satt där under stress.



Sedan när den kommer och är inte ens en burger. Så troligen inte från room service menyn. Jag misstänker det fanns halloumi strips uppe på brunch buffet och det är det som vi fick. Då undrar man varför de kunde inte föreslå ett par av de vegetariska valen som fanns på brunch buffet. Eller om det var verkligen 100% off meny varför kunde man inte bara fixa en schysst vegetarisk pasta off menu. Ta inte mer än 5 minuter att slänga ihop när det redan finns oxfile pasta på menyn.



Allt i allo långt ifrån den service jag förväntar mig från en luxury hotell med över 300 rum och fine dining i en stad med nästan 1 miljon invånare. Lägg till att hotellet är välanvänt som konferenshotell. " Best of all, our Social space is accompanied by an award-winning banquet kitchen, providing tailor-made menus to best suit the occasion."



Här en till citat från vinlista i restaurangen vi besökte "At Six represents quality, elegance and personality. These principles have guided us in defining our gastronomic identity and ultimately helped us develop a food and beverage experience that feels caring, unique and modern." Känns som det missade målet med caring och modern. Men en meny utan något som en vegetarian eller vegan kan äta i 2024 i Stockholm får absolut en tumme upp för unique.



PS det var dottern och hennes kille som är lakto vegetarianer. Jag äta allt förutom messmör. Och jag identifierar mig som Kanin, inte Katt.
 
Då denna tråd fullständigt spårat ur låser vi den.

Några inlägg har redan tagits bort och fler kan komma att tas bort när vi hunnit gå igenom allt.

Känns som det är läge att man läser på forumreglerna, diskutera sak och inte person.



/Moderator
 
Vi testar att öppna tråden. Diskutera sak och inte person. /Moderator
 
Servicen på At Six är inte alltid på topp. Däremot tycker jag hotellet i sig ofta är värt det då priset genom FHR ofta är avsevärt billigare än de andra FHR-hotellen i Stockholm.
 
igelkotten skrev:Servicen på At Six är inte alltid på topp. Däremot tycker jag hotellet i sig ofta är värt det då priset genom FHR ofta är avsevärt billigare än de andra FHR-hotellen i Stockholm.Klicka för att utvidga...
Precis. Som jag skrev, hittar jag möjligheten att boka igen för runt 2000 via FHR skulle jag absolut slår till om jag behövde ett rum i Stockholm för en natt. Men troligen inte för 2 eller fler nätter eftersom det är bara 100 usd i room credit per bokning inte natt.
 
Edit: Jag förstår hur man kan tänka ibland men lika många tänker tvärt om...



Hembakat på hotel är det vad jag tänker så är det bakoff-bakat?

En sådan, dåligt gräddad, är inte god.
 
Back
Top