Avis (Generell diskussion)

Hyrde en Passat eller motsvarande på ATL i Oktober. Fick en Infinity QX80 istället. Visserligen repad på ena sidan men väldigt bekväm. Givetvis med en V8. Jag är Presidents Club så nog fungerar uppgraderingar i USA
 
Lite observationer kring Avis och Eurobonus.



Läser jag på Avis egen bokningssida för Eurobonus står att det endast är bokningar den vägen som ger de 1000/1500 poängen.



Går jag via SAS och hyrbilsbokning den vägen så säger systemet att jag även där får 1000/1500 plus hälften av detta i level-poäng.



Priset som ges är exakt det samma men via SAS är det fullt flexibelt, men kräver förskottsbetalning på Avis-sidan.



Jag testar via SAS på ett par bokningar, dessutom betalning med SAS Mastercard.

Blir intressant att räkna in vilka poäng som kommer till slut.



Oavsett så kör de bra priser på Stockholm city lite helger framöver, ca 650 för fredag till måndag morgon.
 
pswe skrev:Går jag via SAS och hyrbilsbokning den vägen så säger systemet att jag även där får 1000/1500 plus hälften av detta i level-poäng.Priset som ges är exakt det samma men via SAS är det fullt flexibelt, men kräver förskottsbetalning på Avis-sidan.Klicka för att utvidga...
Det är väldigt bra via SAS-portalen. Fullt flexibelt är viktigt för mig. Level-poäng på toppen seals the deal.



För min senaste Avis-bokning via SAS kom poängen inom 2 veckor. (Även Hertz via SAS-portalen kom inom två veckor). Det är bra -- när det handlar om 6-8 veckor börjar jag glömma bort att poäng ska in...
 
pswe skrev:Lite observationer kring Avis och Eurobonus.Läser jag på Avis egen bokningssida för Eurobonus står att det endast är bokningar den vägen som ger de 1000/1500 poängen.Går jag via SAS och hyrbilsbokning den vägen så säger systemet att jag även där får 1000/1500 plus hälften av detta i level-poäng.Priset som ges är exakt det samma men via SAS är det fullt flexibelt, men kräver förskottsbetalning på Avis-sidan.Jag testar via SAS på ett par bokningar, dessutom betalning med SAS Mastercard.Blir intressant att räkna in vilka poäng som kommer till slut.Oavsett så kör de bra priser på Stockholm city lite helger framöver, ca 650 för fredag till måndag morgon.Klicka för att utvidga...
Citerar mig själv.

Poängen landade in ca 10 dagar efter retur.

Mastercard-poängen var med i summan, så totalt 2000 bonuspoäng, levelpoints beräknades på hela totalen vilket var generöst i min bok.
 
Hej!

Avis är Inte lätta att få kontakt med. Jag checkade precis ut en hyrbil som jag uppenbarligen bokat med Internet. Inser nu att någon sådan access inte finns. Har redan hunnit påbörja resan och funderar nu på vem som ska kontaktas? Vill ju ha access! Finns det något nummer att ringa som inte är assistans? Hyr från Avis Stockholm Centralstation.
 
Tockstew skrev:Hej!Avis är Inte lätta att få kontakt med. Jag checkade precis ut en hyrbil som jag uppenbarligen bokat med Internet. Inser nu att någon sådan access inte finns. Har redan hunnit påbörja resan och funderar nu på vem som ska kontaktas? Vill ju ha access! Finns det något nummer att ringa som inte är assistans? Hyr från Avis Stockholm Centralstation.Klicka för att utvidga...
Under öppettider på kontoret kan du ringa direkt dit, tonval fyra om jag minns rätt, så slipper du centrala funktioner.
 
Någon som har claimat saknade poäng från Avis?

Har en hyra där poängen inte trillat in. Jag har gått via SAS.se och kommit till ett formulär hos Avis som man ska fylla i. Men den vill inte acceptera mitt eurobonusnr. Jag har provat med bara siffror, skrivit ebg och siffror, skrivit både med och utan mellanslag. Bara skrivit eb och siffror men för konstant error.



Någon som lyckats?



Sidan heter "Claim Your Missing Miles/Points" och ligger på AvisWorld.com
 
PellePersson skrev:Någon som har claimat saknade poäng från Avis?Har en hyra där poängen inte trillat in. Jag har gått via SAS.se och kommit till ett formulär hos Avis som man ska fylla i. Men den vill inte acceptera mitt eurobonusnr. Jag har provat med bara siffror, skrivit ebg och siffror, skrivit både med och utan mellanslag. Bara skrivit eb och siffror men för konstant error.Någon som lyckats?Sidan heter "Claim Your Missing Miles/Points" och ligger på AvisWorld.comKlicka för att utvidga...
Jag har använt den här sidan





Efterregistrera bonuspoäng - Avis


Har du saknade poäng/mile, då kan du efterregistrara dina bonuspoäng här.




www.avis.se




har dock inte fått några poäng ännu efter att jag reggat.
 
Harnos skrev:Jag har använt den här sidan





Efterregistrera bonuspoäng - Avis


Har du saknade poäng/mile, då kan du efterregistrara dina bonuspoäng här.




www.avis.se




har dock inte fått några poäng ännu efter att jag reggat.Klicka för att utvidga...
Stort tack!

Provade den och det funkade. Formuläret såg likadant ut men var på svenska.



Men det gick iväg en bekräftelse iaf, så får vi se vad som händer
 
Harnos skrev:Jag har använt den här sidan





Efterregistrera bonuspoäng - Avis


Har du saknade poäng/mile, då kan du efterregistrara dina bonuspoäng här.




www.avis.se




har dock inte fått några poäng ännu efter att jag reggat.Klicka för att utvidga...
Jag också claimat där. Men inget svar på ca 1,5 månad.
 
Har nog försökt både claima bonuspoäng och antal uthyrningar (för behållen status) 2-3ggr senaste året i flertalet olika formulär och olika mailadresser. Dock ingen lycka ännu. Fortsätter endast hyra via dem för perks på högsta nivå...
 
Erhöll 500/250 poäng för senaste hyran. Förstår inte hur dom lyckas då ordinarie poäng är 1500/750. Skulle ha varit 3000/1500 enligt gällande kampanj.
 
Abdikerat från SAS till BA och ska nu börja planera mina första tjänsteresor. När det gäller hyrbil med Avis, får jag bäst avkastning om jag bokar direkt via Avis och knackar in mitt BA nummer, eller blir det bättre genom BA’s portal (5 Avios/£)?



Har någon stött på patrull att få poängen när ni bokat via BA pga namnet ej stämmer överens mot Avis? Får nämligen inte in mitt mellannamn hos Avis..
 
Back
Top