Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

Ringde och frågade avis vad som hänt med stationen i Hyllie, svaret blev att den var stängd permanent och att bara Stormgatan (centralen) finns kvar av stationerna i Malmö. Synd, Hyllie hade varit perfekt för mig.

kexxcream skrev:Gjorde precis två bokningar för C klass på Malmö C. Det gick på 650 kr per bokning. Hade en annan bokning kommande helg och blev uppringd av kontoret vid Malmö C som till och med frågade om jag verkligen skulle hämta ut den. Fick även information om att kontoret vid Jägersro ska stängas. Misstänker att dessa bilar flyttas till Malmö C.Klicka för att utvidga...
De har kanske sänkt några priser när det är klart med alla kontoren som stängt. Hittade ingenting så billigt på centralen när jag tittade men visst kollade ju inte varje helg som fanns.

B747forever skrev:Brukar det vara något problem med att få poängen från avis? Är lite orolig för att hyra en bil och sen inte få poängen!Klicka för att utvidga...
Har du fått kvittot i handel eller på mejlet?

Om du fått det så ge det ca 4v och hör sen av dig.

B747forever skrev:Brukar det vara något problem med att få poängen från avis? Är lite orolig för att hyra en bil och sen inte få poängen!Klicka för att utvidga...
Har aldrig varit ett problem för mig.

Var orolig inför senaste hyran då ombokning gick fel och fick ringa in. Då undrade dessutom det inhyrda support företaget om mitt bokningsnummer inte var hos Hertz. Tänkte då Bye, Bye 10000 EB poäng.

Men tisdagen veckan efter hyran så trillade poängen in som vanligt.

Brandforce skrev:Om du oroar dig över att jag ska skriva till Avis och ifrågasätta det, don'tKlicka för att utvidga...
Det hoppas jag inte. Men vi vet ju att Amex vet vad vi skriver i forumet och skulle inte vara förvånad om även Avis efter senaste kampanjerna är kollar av lite...

Därav dumt att uppmärksamma något fel som är till våran fördel.

Andreas Ekman skrev:Det hoppas jag inte. Men vi vet ju att Amex vet vad vi skriver i forumet och skulle inte vara förvånad om även Avis efter senaste kampanjerna är kollar av lite...Därav dumt att uppmärksamma något fel som är till våran fördel.Klicka för att utvidga...
Det här påminner om en annan diskussion i en annan del av forumet... Jag säger inte emot dig Andreas, men jag måste ju kunna ställa frågan någonstans. Vad mig anbelangar så framstod 7000 poäng som potentiellt rätt o riktigt (bokstavligen min första AVIS-hyra någonsin) - kanske är det +6500, kanske man får 500 för första hyra, etc etc .

Det finns ju inget bättre ställe att få svar om det här än på BC. Kan ju inte skicka PM om varenda fråga jag har.

Kan jag hyra en bil i mitt namn med mig som enda förare och kreditera sambons Eurobonuskonto? Eller måste hyraren vara den samma som ägaren till det Eurobonuskonto som krediteras?

Det har rapporterats att man kan lägga in någon annans eurobonus nr än sitt egna, så ja, det bör fungera. Tror @Berglund skrivit om det tidigare.

Xpressen skrev:Kan jag hyra en bil i mitt namn med mig som enda förare och kreditera sambons Eurobonuskonto? Eller måste hyraren vara den samma som ägaren till det Eurobonuskonto som krediteras?Klicka för att utvidga...

Xpressen skrev:Kan jag hyra en bil i mitt namn med mig som enda förare och kreditera sambons Eurobonuskonto? Eller måste hyraren vara den samma som ägaren till det Eurobonuskonto som krediteras?Klicka för att utvidga...
Det här fungerat för åtminstone en annan jag personligen känner, de har dock samma efternamn. Om det ska/bör fungera eller inte låter jag vara osagt.

Jag har gjort det flera gånger och det har fungerat. Skickar ett mail innan och sätter upp sambon som extra förare så får hon hämta ut och nyttja bilen när jag är bortrest.

Jag vet dock inte om alla stationer tillåter det.

Det går fint att kreditera till ett annat EB konto. Efternamnet verkar inte ha någon betydelse.

Ska hyra bil i Dusseldorf under 2 dygn och "problemet" blir att den faktiska hyran stannar på knappt 45 timmar. Om jag ändå bokar (och naturligtvis betalar) den för 49 timmar, är det detta jag får på fakturan eller måste man vara extra tydlig vid återlämnandet? (80 € för group C i 3 dagar är ganska ok pris?).

Back