andreas-net
New member
Hej vi funderar på att ta en bad o solsemester i Polen nu i sommar och eftersom jag aldrig har varit där så skulle det vara trevligt om jag kunde få lite tips.
Mvh
Andreas
Mvh
Andreas
Menar du kvällstid ?Swissbob skrev:Hade rekommenderat Sopot som ligger nära Gdansk, men tänk på att de brukar vara ganska mycket alkoholpåverkade människor där om ni hade tänkt att åka med barn.Klicka för att utvidga...
Andreas.Net skrev:Hej vi funderar på att ta en bad o solsemester i Polen nu i sommar och eftersom jag aldrig har varit där så skulle det vara trevligt om jag kunde få lite tips.MvhAndreasKlicka för att utvidga...
Hmm, du har inriktat dig på ganska fel område i världen om du vill ha solsäkerhet...Andreas.Net skrev:Ja det är väl främst Sopot vi har kollat in hittills, det jag är lite osäker på är :* Hur solsäkert är det i slutet av juli till början av augusti?Klicka för att utvidga...
JaAndreas.Net skrev:* Funkar det bra med engelska som språk?Klicka för att utvidga...
Haha, dagens understatement (tittar ut genom fönstret i Köpenhamn...).Budgetresenär skrev:Hmm, du har inriktat dig på ganska fel område i världen om du vill ha solsäkerhet...Klicka för att utvidga...
Habe skrev:Varit i Sopot, sjukt fina stränder där. Men som sagt, kvällarna är ingen höjdare. Vet inte hur många olika slagsmål och dylikt jag såg på kvällarna när man gick längs gågatan.Detta gör att jag gärna inte åker dit igen, men väldigt fin liten stad.Klicka för att utvidga...
Vet inte heller hur jag lyckades, men det var det jag upplevde i Sopot. Sen har jag varit i Gdansk, Krakow, Warszawa, där upplevde jag inte detta. Men just Sopot fick jag en ganska dålig upplevelse av.fly4fun skrev:Jag har turistat I trestaden i mer än 10 år och aldrig sett ett enda slagsmål så jag vet inte riktigt hur du lyckades. Polen är idag ett resmål som är säkrare än många orter i Sverige.Klicka för att utvidga...
Vart ligger det och vad finns det för boendealternativ ?Abbs skrev:Rekommenderar Leba (med polskt L). Hyr en stuga och njut. Lätt att göra dagstripper till Sopot om man nu så vill.Klicka för att utvidga...
Det ser jag fram emot.Ludvig Skalme skrev:Jag åker till Sopot 9 Juli. Kan skriva några rader efter det.Klicka för att utvidga...