Bästa flygbolaget för inrikesresor i Bangladesh?

Biman Bangladesh? De brukar köra vissa inrikesrutter med sin nya Boeing 777-300ER.

De har dessvärre bara en flight vid 16.00-snåret till Chittagong från Dhaka. Jag tänkte åka över dagen alltså ut morgon och hem kväll. Fler förslag?

Efter en snabb sökning på ett slumpmässigt valt datum så verkar NovoAir vara enda alternativet om du vill åka ut morgon och hem kväll. De har bara två plan och leasar båda från FlyBe, så åtminstone hårdvarumässigt så borde de vara OK ur ett säkerhetsperspektiv.

Finns det något säkert flygbolag i Bangladesh? Jag skulle inte ens satt mig i deras internationella bolag.

Alf skrev:Finns det något säkert flygbolag i Bangladesh? Jag skulle inte ens satt mig i deras internationella bolag.Klicka för att utvidga...
Om alternativet är att åka bil, tåg, riksha så tar jag flyget alla dagar i veckan. Så farlig är flyget inte om man jämför med dessa...

Dr. Miles skrev:Om alternativet är att åka bil, tåg, riksha så tar jag flyget alla dagar i veckan. Så farlig är flyget inte om man jämför med dessa...Klicka för att utvidga...

Håller med! Dock finns det ju flygbolag och flygbolag även i ett land som Bangladesh...frågan är vilket man ska satsa på?

Us Bangla har bra Maintenance personal och pengar för bra organisation mm de skulle jag flyga med.....

Regent hade bra början men sparar nu pengar..... Sparkade sin TC för att hitta en billigare .... mm

United är skojare och jag skulle aldrig i livet flyga med dem....

Biman trögrörlig govermental och tveksam

Novo air är nog ok..... Har inhemskt kapital .....

Back