Jonas C skrev:Jo fönsterplats är ett måste för min del. Får klaustrofobi om jag sitter i en mittenrad på wide-body. Gångplats är förvisso smidigt på nattflygningar, men jag behåller nog 4H tillsvidare. Är 1,80 och 72kg, så man bör nog kunna klättra ut om man måste.Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Bytte till 3A då jag vill kunna se solnedgången när planet lyfter från Newark, och soluppgången innan ankomst till ARN. Ser att minst ett 10-tal platser är reserverade redan. Brukar SAS långflygningar alltid gå fulla i Business, eller kan man räkna med ett tomt gångsäte?Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Ingen tvekan om bästa sätena.. 1B eller 1G enligt min mening. Inget spring till toaletter. 1A och 1H, som är fönster, är lite smalare mot fotändan än B & G. Man bör dock täcka över fötterna eller ha ett par extra strumpor på dessa platser då det blir lite kallt om dom.Klicka för att utvidga...
Men, det är alldeles perfekt ju.. En kabinväska samt ditt handbagare nummer två - gäller bara att vara först så inte din granne snor platsen för dig.agehall skrev:Nackdelen med rad 1 (och till viss del rad 2) är att hathyllan är mycket mindre då planet börjar smalna av.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Men, det är alldeles perfekt ju.. En kabinväska samt ditt handbagare nummer två - gäller bara att vara först så inte din granne snor platsen för dig.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Kom på en sak till som är viktig här. Väljer du något A eller H säte så har du ljuspanelen ovanför dig och det är en stor skillnad mot t.ex B eller G. Ljuset från panelen (kabinbelysningen längst planets sida innanför handbagagelådorna, kan vara intensivt och på morgonen då dom väcker kabinen lyser det ju rakt ned på dig om du sitter A eller H.Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Ser att minst ett 10-tal platser är reserverade redan. Brukar SAS långflygningar alltid gå fulla i Business, eller kan man räkna med ett tomt gångsäte?Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:…Och så var plats 3B upptagen. Attans22 av 34 platser är tagna redan, så jag antar att det kommer bli en full flight.Klicka för att utvidga...