Jacob skrev:En intressant fråga är det där med operational upgrades, dvs när en kabinklass är fullbokad/överbokad. Hur brukar dessa hanteras? Finns det en strikt policy att följa eller är det lite upp till er i markpersonalen att göra bedömningar?Själv har jag guldkort i alla tre allianser och tycker det enda rimliga vore att börja med oss som reser mest och därmed borde bidra med mest business till flygbolaget/alliansen (förutsatt att vi reser "normalt", dvs utan 12 andra familjemedlemmar i bokningen, specialmåltider etc), men fungerar det så i praktiken?I övrigt måste jag passa på och ge en tumme upp till priority boardingen på Arlanda. För inte mer än fem år sedan var det närmast tabu att prata om det i Sverige, jantelagen hade ännu inte släppt sitt grepp om flygplatserna, nu fungerar det många gånger utomordentligt bra med ordentliga utrop och i vissa fall även skyltning vid gaten som är omöjlig att missa. Det uppskattar i alla fall jag.Klicka för att utvidga...