Behöver 3385 poäng innan 1/1 2013 för EBG. Tips sökes!

cuba_libre

New member
Som rubriken lyder så behöver jag ytterligare 3385 poäng för att nå EBG (min intj.period är jan-dec). Jag känner att det kan vara värt att göra en milage run för att skrapa ihop de sista poängen, helst till så låg kostnad som möjligt. Men om det finns alternativ där man kan hitta en businessbiljett till ett bra pris inom Europa så tar jag gärna emot tips om det också. Så.. vad har ni för förslag?




Edit: Jag utgår från ARN (Arlanda)
 
SAS ARN-BCN torsdag 29NOV 0700-1025 åter samma dag 1235-1530/1610-1720 (via CPH) ger 5625 poäng om du redan är EBG. Kostar 2917 SEK. Alt återresa direkt 1120-1455 ger som EBG 5000 poäng för 2969 SEK.
 
15. December 2012

SAS Economy (K-klass)



08:25 - 09:35 ARN - CPH

12.25 - 15:00 CPH - FCO

16.00 - 18.35 FCO - CPH

20:45 - 21:55 CPH- ARN



EuroBonus Basic 4 000 poäng

EuroBonus Silver: 4 600 poäng

Eurobonus Gold: 5 000 poäng



2463 SEK
 
Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?
 
vicce skrev:Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?Klicka för att utvidga...


Det är väl samma plan som vänder så om det är sent lär väl avgången från Bologna även bli sen. Det klokaste är väl att meddela crew om detta.
 
Agö skrev:Det är väl samma plan som vänder så om det är sent lär väl avgången från Bologna även bli sen. Det klokaste är väl att meddela crew om detta.Klicka för att utvidga...


Jag tänkte mer generellt, om man har tight om tid, om det inte hade varit samma plan tillbaka till exempel.
 
vicce skrev:Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?Klicka för att utvidga...


Tveksamt om de väntar, men om du har allt på en biljett så är de ju skyldiga att boka om dig etc, så jag skulle inte ha några betänkligheter med att boka denna biljett iaf. Den är ju dessutom inom europa, så det borde vara helt lungt.
 
vicce skrev:Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?Klicka för att utvidga...





Om du har bokat resan och bytestiden är godkänd så är det flygbolagets skyldighet att ta dig till slutdestinationen genom att boka om till andra flighter om det är så att du missar anslutningen.




I Köpenhamn har SAS 30 minuter som minsta tid mellan ankomst och nästa avgång om man reser inom Schengen. Det är en av de kortaste i Europa. Wien har 25 minuter det är kortare. Riga kan ha 20 minuter men är osäker.




När du väl kommer till slutdestinationen ute i Europa så är det samma flyg som går tillbaka så där hinner du med om du får boardingkort för hela resan i Stockholm.
 
Back
Top