christian-sternudd
New member
Hej! Är det någon som vet i fall man kan komma in till utrikes (5an & F) med endast T4 boarding?
Ja det är inga problem så länge du har ett boarding pass för samma dag.Christian Sternudd skrev:Hej! Är det någon som vet i fall man kan komma in till utrikes (5an & F) med endast T4 boarding?Klicka för att utvidga...
anjak skrev:Ja det är inga problem så länge du har ett boarding pass för samma dag.Klicka för att utvidga...
Ja, du kan också komma in i EBG-loungen.Christian Sternudd skrev:Obs, säkert jätteidiotiskt att dubbelkolla men vill bara vara säker att jag inte misstolkades.Jag har alltså bara ett inrikes boarding för dagens datum.Det går bra alltså?Klicka för att utvidga...
Stoppa är kanske fel ord om du syftar på säkerhetskontrollen i alla fall. De hanterar dagligen passagerare som helt enkelt har gått till fel terminal och hjälper då till med att förklara för vederbörande vägen till rätt terminal.SAS404 skrev:Jepp men förvänta dig att dom kan försöka stoppa dig och få dig på bättre tankar, men det är helt ok som sagtKlicka för att utvidga...
Xilan skrev:Stoppa är kanske fel ord om du syftar på säkerhetskontrollen i alla fall. De hanterar dagligen passagerare som helt enkelt har gått till fel terminal och hjälper då till med att förklara för vederbörande vägen till rätt terminal.Självklart är det bara att säga att man bara vill ta en sväng in på T5.Källa: Bekant som jobbar i säkerhetskontrollen på Arlanda.Klicka för att utvidga...
Tockstew skrev:Tänker bara att man inom flyget normalt sett är noga med tillträde och att man vill ha koll på folk. Denna hantering är ju inte ett exempel på detta.Klicka för att utvidga...
Fast du tänker "före Schengen"-tänk. Det är ingen skillnad på en resa till Göteborg eller Rom. Du kommer dock inte in till gater med flighter till London eller Doha etc. Så är separationen inom flyget numera. Sen kan ju flygplatser ha egna regler antar jag, men reglerna uppifrån är ju Schengenbaserade.Tockstew skrev:Tänker bara att man inom flyget normalt sett är noga med tillträde och att man vill ha koll på folk. Denna hantering är ju inte ett exempel på detta.Klicka för att utvidga...