Homer skrev:Ringde de för att du betalt till Betalo eller för du betalat stora summor eller både och?Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Kan någon ta fram de eventuella villkor som strider mot att betala räkningar via kortet? Själv kan jag inte finna något.Jag betalade räkningar via Amex Gold någon gång, då fenomenet Svensk Kassaservice fortfarande existerade. Jag minns t o m att han på Arlanda som värvade mig till Amex Gold sa att jag kunde betala hyran med mitt kort. Det togs avgifter, men nog tror jag att jag fick in poäng... Efter det att den Svenska Kassa Servicen dog ut finns ju inte denna möjlighet, möjligen då på någon av våra stackars bankkontor som ännu hanterar detta och som tar hutlösa avgifter.Att de inte skulle godkänna denna betalning via Betalo känns ju mer som att "jaha, inte råd att betala hyran, så därför på kreditkortet..." och därför inte tillåta denna form av betalning.Men jag har ju beställt tjänster via internet som endast kommer på faktura. Att då inte kunna betala dessa via Betalo är ju ett skämt...???Klicka för att utvidga...
Kortet får inte användas för att betala dellikvid vid köp på avbetalning eller för betalning av skuld som kontohavare eller kortinnehavare har till säljföretaget eller annan.Klicka för att utvidga...
Ola Brandborn skrev:Mer än meningsfullt.. 20k sek = 500 kr i avgift, dvs en 2-4-1 BA-Visa voucher kostar 5000 kr om man så att säga köper den från scratch. Under tiden får man även 20.000 Avios (som i alla fall jag värderar till 2000 kr).Det enda jag är sur över är att jag betalade mina räkningar i går... Nåja, hyran kan ju förbetalas med Mastercard nu under trippelpoängskampanjen, och nästa månad betala MC-fakturan med visakortetKlicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Hur menar Du?Får jag en 2-4-1-voucher för 5000:-?Klicka för att utvidga...
Mårten Lönn skrev:Om bankerna gnäller om detta och om betalning av räkningar över disk räknas som kontantuttag så borde man rimligen kunna ta 500-1000kr över beloppet varje gång man är på ica eller konsum och handlar. Sedan tar man bara med sig sedlarna till exempelvis forex och betalar räkningarna i slutat av månaden? Lite omständigare men borde fungera, eller missar jag något?Klicka för att utvidga...
TheNavigator skrev:Det räknas som uttag om du vill ha ett belopp utöver det du handlar, så det går tyvärr inte.Klicka för att utvidga...
mry skrev:Köper man mat på ica och ber att få en 500 kronors sedel tillbaka så blir det bara en transaktion med köp till kortföretaget på det totala beloppet och de kan inte avgöra att du tar ut pengar. Gör man samma med ICA kortet så blir det ett uttag och en betalning för ICA kan skilja på dessa själva men skickar de betalningen till en annan bank kan den banken inte se det.Klicka för att utvidga...