Har jag väntat 10 dagar med att svara dig, för att verkligen vara säker på att det inte droppar in några poäng i efterhand. Tyvärr har det inte gjort det. Kan ju vara en tillfällighet med just den transaktionen. Nu testade jag igen vid denna månads räkningsbetalningar och noterade att det i aviseringen från appen vid dragningen igår inte stod "kontantuttag" som förra gången. Vi får hoppas det stämmer. Kommer inte kontakta kundservice och klaga. Poängjägarens motto bör vara "you win some, you loose some".Joni B Sawne skrev:Nej det stämmer inte. Jag har provat samtliga denna vecka för att se hur det ligger till. Billo ger fortfarande poäng. Övriga (inkl L) är stoppade.Klicka för att utvidga...
Dåligt värde för nästan varje poängvaluta när man jämför med kostnaden att köpa poängen rakt av. Ser inget större värde i att mynta Amex-poäng via Betalo/Bill Kill. Har man en hög organisk spend eller möjlighet att dra stora utlägg via jobb/egen firma så är Points Plus toppen.donski skrev:Är det någon som kör Betalo + Amex Platinum Points Plus?Om jag räknar rätt blir det lite över 21 öre per EB poäng (4x) dvs inte alls värt. Men jag är nyfiken om någon lyckas räkna hem det genom växling till ett annat program t.ex. Hilton.Klicka för att utvidga...
Bra då vet vi att det fortfarande funkar!Cristoffer Cedergren skrev:Poängen för den senare betalningen trilla in direkt idag! Notera att jag inte skriver ut med vilket kort och med vilken tjänst, det får ni scrolla upp för att läsa och fattaKlicka för att utvidga...
Kanske en engångsföreteelse, men jag betalade två räkningar idag med sagda tjänst och kort och den första registrerades som vanligt som onlineköp men den andra (ca två timmar senare) som kontantuttag. I appen står den första med "Pay Now" efter tjänstens namn och den andra med bara namnet. Trist om även detta är över.Joni B Sawne skrev:Bra då vet vi att det fortfarande funkar!Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:Någon som också har "problem" med att Betalo kräver Amex autentisering med 6 siffrog kod på varje betalning man lägger in?Går inte att lägga till den på betrodda heller så man slipper detta 9 gånger / månad.Klicka för att utvidga...
Eller välj alternativet att identifera det med appen. Är du sen bara tillräckligt snabb med att lägga in räkningarna så är det bara att hoppa in i den igen i öppet läge och trycka på ett godkänn för varje räkning. Gjorde så denna månaden. Mycket smidigare. Tror inte det fanns innan, men kan ha fel.Brandten skrev:Någon som också har "problem" med att Betalo kräver Amex Safekey med 6 siffrog kod på varje betalning man lägger in?Går inte att lägga till den på betrodda heller så man slipper detta 9 gånger / månad.Klicka för att utvidga...
Hej, jag har betalat räkningarna nu och kan konstatera att jag fick poäng på alla utom en. Den som inte gav poäng var en räkning kopplat till bank/finans att göra (utan att säga för mkt). Antingen är det just den leverantören eller så det hela den kategorin som blir klassade som kontantutttag. Jag har skrivit till deras kundtjänst men inte fått svar än vad som gäller.William Kuylenstierna skrev:Kanske en engångsföreteelse, men jag betalade två räkningar idag med sagda tjänst och kort och den första registrerades som vanligt som onlineköp men den andra (ca två timmar senare) som kontantuttag. I appen står den första med "Pay Now" efter tjänstens namn och den andra med bara namnet. Trist om även detta är över.Klicka för att utvidga...
Det verkar ju inte så smart att skriva till kundtjänst om detta? Om nu företaget blockat många andra tjänster.Joni B Sawne skrev:Hej, jag har betalat räkningarna nu och kan konstatera att jag fick poäng på alla utom en. Den som inte gav poäng var en räkning kopplat till bank/finans att göra (utan att säga för mkt). Antingen är det just den leverantören eller så det hela den kategorin som blir klassade som kontantutttag. Jag har skrivit till deras kundtjänst men inte fått svar än vad som gäller.Klicka för att utvidga...
Klassades betalningarna (som gav poäng) som kontantuttag eller onlineköp? Jag har betalat räkningar till elbolag, telefonbolag och försäkringsbolag och alla har blivit kontantuttag och ingen har gett poäng. Försäkringsbolaget klassas väl som bank/finans, men övriga borde ju accepteras.Joni B Sawne skrev:Hej, jag har betalat räkningarna nu och kan konstatera att jag fick poäng på alla utom en. Den som inte gav poäng var en räkning kopplat till bank/finans att göra (utan att säga för mkt). Antingen är det just den leverantören eller så det hela den kategorin som blir klassade som kontantutttag. Jag har skrivit till deras kundtjänst men inte fått svar än vad som gäller.Klicka för att utvidga...
Jag antar att det var betaltjänstens kundtjänst och inte kortutgivarens? Det måste väl ändå ligga i deras intresse att vara medvetna om vad som gäller och informera sina kunder om det sker förändringar? Deras konkurrent gjorde ju det omedelbart.Emil123 skrev:Det verkar ju inte så smart att skriva till kundtjänst om detta? Om nu företaget blockat många andra tjänster.Klicka för att utvidga...
Just nu vet vi väl inte om det är ett misstag eller inte att få poäng. Att uppmärksamma någon slags kundtjänst eller ex fb-grupp är förmodligen onödig uppmärksamhet.William Kuylenstierna skrev:Jag antar att det var betaltjänstens kundtjänst och inte kortutgivarens? Det måste väl ändå ligga i deras intresse att vara medvetna om vad som gäller och informera sina kunder om det sker förändringar? Deras konkurrent gjorde ju det omedelbart.Klicka för att utvidga...
Jag håller med dig i princip, men just i det här fallet tycker vi olika.Emil123 skrev:Just nu vet vi väl inte om det är ett misstag eller inte att få poäng. Att uppmärksamma någon slags kundtjänst eller ex fb-grupp är förmodligen onödig uppmärksamhet.Klicka för att utvidga...
Jag har betalat till hyresvärd, elbolag, sjukhus m.fl. samtliga står som ”shopping” i mc-appen och har gett poäng.William Kuylenstierna skrev:Klassades betalningarna (som gav poäng) som kontantuttag eller onlineköp? Jag har betalat räkningar till elbolag, telefonbolag och försäkringsbolag och alla har blivit kontantuttag och ingen har gett poäng. Försäkringsbolaget klassas väl som bank/finans, men övriga borde ju accepteras.Klicka för att utvidga...
Ja nästa ännu dummare än att under dubbelpoänghelgen skriva att man har dragit till med 100k+ på sitt SAS MC som "vissa" gjorde. Vad är syftet? Vad ska betalningsöfrmedlaren göra åt hur SEB klassificerar köpen? Finns inget bra som kan komma ut ur detta men däremot kan betalningsförmeldaren höra av sig till SEB och säga "Hej vi har en kund som undrar varför han får poäng på köp X men inte på köp Y" och då blir köp X också nerstängt.Emil123 skrev:Jag menar att det inte spelar roll vilken kundtjänst du skriver till.Klicka för att utvidga...