Flood skrev:Från 1 september kommer det att krävas biljett samma dag för att besöka loungerna.Satt en lapp i Sthlm i morse.Klicka för att utvidga...
Det blir väl bara försämring för de med Svart Prio kort som tidigare kunnat smita in för en fika om de hade vägarna förbi centralen utan att ha en biljett för dagen?dino_81 skrev:Således försämring för de med SJ Prio Svart, SJ Årskort och 1:a klass månadsbiljett?Eller har det funnits ytterligare möjligheter till att besöka loungen utan 1:a klass-biljett för resa samma dag?Klicka för att utvidga...
Aja baja absolut inte tillåtet att försöka fuska sig in lounger... Finns de som blir upprörda.Palazzi skrev:Men vill man absolut utnyttja systemet kan man väl boka o boka av poängresor ganska smidigt...Klicka för att utvidga...
Å andra sidan är det väl samma person som kollar spärren (eller inte kollar) som städar, fyller på mat, hjälper med bokningar o skurar toan //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji14.pngjonten skrev:Aja baja absolut inte tillåtet att försöka fuska sig in lounger... Finns de som blir upprörda.OnTopic så skulle SJ tjäna på att ha automatiska spärrar, min uppfattning är att de sällan är särskilt aktiva att titta på biljetter.Klicka för att utvidga...
Flood skrev:Tog en bild på lappen.Visa bifogad bild 55496Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Hm... Blir ju ett väldigt tryckande i appen då.... Först trycka fram prio svart-beviset.... Sedan trycka igen för att få fram månadsbiljetten... Krångligt! En spärr, dyrt eller ej, skulle vara att föredra.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Det har ju varit full tillåtet fram tills nu att utnyttja loungen även om man inte hade SJ biljett.Jag kan tycka det är rätt bra med begränsningen. Lite mindre kaos i Stockholmsloungen kanske. Och så öppnar de ju snart i Malmö med, det blir kul!Klicka för att utvidga...
Har du någon mer info detta? Har helt missat det!Hachans skrev:Och så öppnar de ju snart i Malmö med, det blir kul!Klicka för att utvidga...
Det är resebutiken som byggs om till en mkt liten lounge. Öppnar 14 september.olo skrev:Undra hur mycket problem det egentligen varit? Hur många hänger där, om de inte skall resa?Jag har nyttjat Göteborg några gånger på samma sätt som@johan_fbgnär jag skall till ställen till SJ inte kör.Har du någon mer info detta? Har helt missat det!Klicka för att utvidga...
Jag har ett antal större kunder o partners i Malmö (med omnejd) så låter bra.Agö skrev:Det är resebutiken som byggs om till en mkt liten lounge. Öppnar 14 september.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Ser gärna lounger även i Umeå,Köpenhamno Oslo.Klicka för att utvidga...
Ett par ggr i veckan, ibland oftare. Den är enkel ja. Frukt, kaffe, vatten, tidningar, ibland små kakor/choklad. Rent och fräscht i vart fall och sällan mkt folk. Jag använder den för att hämta en kopp kaffe till tåget (de har take-away) eller vid förseningar.NyfikenGrau skrev:Där finns väl redan en DSB-lounge, om du inte tänker på Kastrup, där jag verkligen skulle vilja ha en.Dock verkar DSB:s lounger väldigt enkla, till och med jämfört med SJ:s.DSB 1' Lounge: Brug loungen undervejs på din rejseNågon som provat den, värt ett besök?Klicka för att utvidga...