Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

bnr skrev:No worries. Finns nog ingen annan som ärDiamondpå Accor hellerKlicka för att utvidga...
Haha, det är som deras pandium //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Nejdå, blandade såklart ihop nivåerna med EB //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png

RonnieK skrev:Vad jag förstått så är detta sista året alla poäng är statusgrundande.Källa:https://secure.accorhotels.com/gb/leclub/pdf/terms-and-conditions.pdfKlicka för att utvidga...
Det stämmer. Mina nyligen inköpte poäng hjälpte mig upp till Gold. Och den statusen håller 2017 ut.

Det är helt enligt deras egna bestämmelser. Så här står det på hemsidan när man klickar in sig på sidan om olika nivåer och förmåner:

FROM TODAY, ANY STATUS LEVEL ACQUIRED DURING 2016 SHALL BE VALID UNTIL 31 DECEMBER 2017.

pswe skrev:Är det någon som lyckats få behålla Guldstatus efter första året som aktieägare? Enligt deras nya vilkor får man kortet endast under första året och det verkar tillämpas strikt...silver här nu. Känns rätt uselt och jämfört med tidigare ständigt Platinum som ägare är det en ganska rejäl försämring.Klicka för att utvidga...
Gick uselt för mig också, trodde man fick vara guld så länge man hade aktierna, men att man varje år fick skicka in sitt innehav som bevis. Jag tolkade dessa regler så, men tydligen inte:

Article 4 – Validity of membership

Membership is valid as long as the Club member meets the conditions set out in Article 2of these terms and conditions."

Article 2 – Conditions of membership to Shareholders' Club and means of registration

Any retail shareholder owning at least 50 bearer shares or 1 registered share and possessing a valid email address may join the Club. Accor Shareholders Club membership is free. Shareholders can register online.

Är aktier fortfarande det bästa sättet att få högre status hos Accor? Eller finns det statusmatchningar som gått igenom?

Berrsus skrev:Är aktier fortfarande det bästa sättet att få högre status hos Accor? Eller finns det statusmatchningar som gått igenom?Klicka för att utvidga...
Jag förde över poäng från Finnair Plus som jag inte hade användning av. Fick guldstatus och 12.000 Accor-poäng som har ett värde av 240 €

Back