Magino skrev:Har du årskort är du ju ganska självklart att du kommer boka med SAS. Då finns det ju ingen anledning att försöka locka dig till en sån här kampanj. Sen kan man ju tycka att det vore trevligt om de mest lojala kundernakunde få något extra ibland.Klicka för att utvidga...
Jan Petterson skrev:Jag får väl göra en ofrivillig bojkott då planerade resor under perioden är 0Klicka för att utvidga...
Tjaeng skrev:Om jag inte har fel så får folk med årskort automatiskt EBG, SAS-credits utöver EB-poäng och resor alltid bokade i C. M.a.o bra mycket mer än vad andra resenärstyper får. En pointbooster för folk med travelpass är att bjuda in till extra flygande som föranleder noll intäkter för flygbolaget.Klicka för att utvidga...
Tjaeng skrev:Om jag inte har fel så får folk med årskort automatiskt EBG, SAS-credits utöver EB-poäng och resor alltid bokade i C. M.a.o bra mycket mer än vad andra resenärstyper får. En pointbooster för folk med travelpass är att bjuda in till extra flygande som föranleder noll intäkter för flygbolaget.Klicka för att utvidga...
Eller uppgraderingsvouchers i stil med M&M... Då hade man ju haft ett mål efter EBG när EBP är för långt bort.Nystrom skrev:Så är det! Vitsen med point-boosterkampanjer är att locka mindre frekventa EB-medlemmar att flyga med SAS istället för andra konkurrenter. Därav så får vi högfrekventa resenärer sällan eller aldrig erbjudanden om att tjäna extrapoäng. Men, som sagts tidigare i denna tråd, det vore välkommet med en uppskattning även av de högfrekventa resenärerna. Man kan gärna införa en "trappa" för EBG där man får en extrapott EB-poäng alt en voucher om X euro för varje gång man dubbel- eller trippelkvalificerar sig för EBG under en intjänandeperiod.Klicka för att utvidga...