Är nog bara en av orsakerna varför jag personligen inte kommer flyga med Saudia.eddo skrev:Visst, utbudet med Saudia kanske kommer att vara bättre än Garuda. Men är det bara jag som känner mig måttligt sugen på att bränna poäng på en First utan att ens kunna få ett glas champagne? Kanske är trångsynt men så känner jag.Klicka för att utvidga...
Av rent intresse vad är de andra orsakerna?Jannes skrev:Är nog bara en av orsakerna varför jag personligen inte kommer flyga med Saudia.Klicka för att utvidga...
Flyer722 skrev:Av rent intresse vad är de andra orsakerna?Klicka för att utvidga...
Exakt så.rsimon skrev:Statligt flygbolag med blod på sina vingar. Saudiarabien är en diktatur med ett synnerligen stort underskott på demokrati. Googla på Saudiarabien och mänskliga rättigheter så har du att läsa en stund.Klicka för att utvidga...
Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.rsimon skrev:Statligt flygbolag med blod på sina vingar. Saudiarabien är en diktatur med ett synnerligen stort underskott på demokrati. Googla på Saudiarabien och mänskliga rättigheter så har du att läsa en stund.Klicka för att utvidga...
Flyer722 skrev:Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.Klicka för att utvidga...
Är dock lättare att undvika nationella flygbolag eller besök till de värsta bovarna, än att undvika alla produkter med koppling till ett land som Kina. Ska man till exempel till Sydostasien så finns många alternativ på flygbolag, man behöver inte flyga nåt skurkstatsbingo bara för att komma fram.Flyer722 skrev:Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.Klicka för att utvidga...
Man kan ju dra sin gräns olika. Den förmodligen vanligaste bedömningen av länders grad av demokrati är Freedom House Index som använder en skala 0-100, som byggs upp av 25 olika faktorer. (En annan är Economist Intelligence Unit.)Flyer722 skrev:Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.Klicka för att utvidga...
Vem har sagt det?NoahS skrev:Har vi någon uppdatering på när de släpper på så att man kan boka Garuda F? De sa väll i början på 2025 om jag inte missminner mig.Klicka för att utvidga...
Tror jag hörde det i någon intervju med Eurobonusguiden och någon från Eurobonus om jag inte missminner mig helt.Flyer722 skrev:Vem har sagt det?Klicka för att utvidga...
Inte så trovärdigt med andra ord.NoahS skrev:Tror jag hörde det i någon intervju med Eurobonusguiden och någon från Eurobonus om jag inte missminner mig helt.Klicka för att utvidga...
"Planerad" Vad är det som är planerat? Det är SAS själva som stryper tillgängligheten och om man ville så är platserna tillgängliga direkt likt det var i början av september. Få inte upp förhoppningarna av vad Aron och kundtjänst säger.Kaik skrev:jag pratade med kundtjänst igår och fick också höra att det är planerad i början av 2025, men fungerar inte ännu att bokaKlicka för att utvidga...
Vad kundtjänst säger ger jag inte mycket för, även om de självklart har rätt ibland.Kaik skrev:jag pratade med kundtjänst igår och fick också höra att det är planerad i början av 2025, men fungerar inte ännu att bokaKlicka för att utvidga...
Går ej att boka Garuda F om det inte ändrats nyligen och att jag missat det. Agenterna ser platserna men får inte boka. SAS verkar se ungefär samma platser som är tillgängliga via FB (men det hjälper ju inte då de inte får boka).squeezen skrev:Någon som Lyckats boka Garuda F som award? Samt är det att ringa in för att boka eller går se någon indikation online?Klicka för att utvidga...