FF#1 skrev:När man bokar bonusresa med SAS så kostar ju barn 50% av poängen, infant brukar kosta nån krona i avgift.Men hur är det om man bokar med andra *A bolag, tex. Lufthansa eller Austrian?Vad kostar barn och infant?Blir det saftiga bränsletilläg?Klicka för att utvidga...
JaXilan skrev:0-2 åringar utan eget säte: 0 poäng + skatter och avgifterKlicka för att utvidga...
Nej, skatterna är för child passenger.Xilan skrev:2-11 åringar: 100% poäng + skatter och avgifter som för vuxnaKlicka för att utvidga...
Vet ej... Jag gjorde en motsvarande bokning förra året, men chansade inte och ringde följaktligen in min bokning till Tallinn.Gus skrev:Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?Klicka för att utvidga...
Precis som doktorn säger så stämmer det för 0-2åringar. Har provat själv. Smärtfritt ☺Xilan skrev:Kan någon bekräfta att Star Alliance-bokningar med Eurobonuspoäng fortfarande kostar:0-2 åringar utan eget säte: 0 poäng + skatter och avgifter2-11 åringar: 100% poäng + skatter och avgifter som för vuxnaKlicka för att utvidga...
När jag la till vår infant till en Amex 2-4-1-bokning med SAS för någon månad sedan fick jag endast betala 140 kronor som på kvittot låg som skatter och avgifter.Gus skrev:Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?Klicka för att utvidga...