BRA och extern partner på Bromma?

Resenaren55 skrev:Säker iallafall nån form av economy extra med extra benutrymme typ... men å andra sidan har väl bra flyg alltid haft fria platser ombord så vem vetKlicka för att utvidga...


Tror snarare på en ommöblering så att det blir lika stort utrymme på alla rader.
 
fcx skrev:Tar man in fler stolar så behöver man utöka kabinpersonalen.Klicka för att utvidga...
Ja det har du rätt i det brukar väll vara en cabin crew per 50 passagerare? Läser på seatmap och det verkar som att alla embraer 190 har 100 passagerare i cabinen så vet inte om man kan utöka till nå fler stolar ombord
 
Resenaren55 skrev:Ja det har du rätt i det brukar väll vara en cabin crew per 50 passagerare? Läser på seatmap och det verkar som att alla embraer 190 har 100 passagerare i cabinen så vet inte om man kan utöka till nå fler stolar ombordKlicka för att utvidga...


Jepp, myndighetskrav på en CC per 50 stolar (obs stolar, inte passagerare). Då är det inte värt den extra personalkostnaden att trycka in en rad till med 4 stolar.
 
Daniel Larsson skrev:Läste att dom ska wet-leasing 5 st på långtids basisKlicka för att utvidga...
5 st plan för 2 destinationer är inte det väldigt mycket eller är dom här planen också till den charter trafik som bra har haft och kanske eför dom här nya utrikes destinationerna som under nästa år sätts i trafik?
 
Resenaren55 skrev:5 st plan för 2 destinationer är inte det väldigt mycket eller är dom här planen också till den charter trafik som bra har haft och kanske eför dom här nya utrikes destinationerna som under nästa år sätts i trafik?Klicka för att utvidga...
De pratar ju om 13 avgångar per dag på Malmö-sträckan och 4 på Göteborg. Det blir just snabbt en i luften åt varje håll samtidigt och säkert en på marken i turnaround, bara på Malmö.
 
mha321 skrev:De pratar ju om 13 avgångar per dag på Malmö-sträckan och 4 på Göteborg. Det blir just snabbt en i luften åt varje håll samtidigt och säkert en på marken i turnaround, bara på Malmö.Klicka för att utvidga...
Ja det hart du rätt i men 5 plan lät ändå lite mycket
 
Resenaren55 skrev:Ja det hart du rätt i men 5 plan lät ändå lite mycketKlicka för att utvidga...


Spelar ju ingen roll om det "låter" mycket. Skall man flyga samma schema som idag behövs det. Om man bara tänker på Malmö så har BRA på måndag 25 Nov en avgång BMA-MMX 07:00 samt avgångar MMX-BMA 06:30, 07:00, 07:30. Det är fyra plan bara där, det femte skall förmodligen flyga någon morgontur från/till GOT.
 
riche skrev:Spelar ju ingen roll om det "låter" mycket. Skall man flyga samma schema som idag behövs det. Om man bara tänker på Malmö så har BRA på måndag 25 Nov en avgång BMA-MMX 07:00 samt avgångar MMX-BMA 06:30, 07:00, 07:30. Det är fyra plan bara där, det femte skall förmodligen flyga någon morgontur från/till GOT.Klicka för att utvidga...


Ska Bra köra alla avgångar med jet, eller nedgraderas några till ATR?
 
riche skrev:Spelar ju ingen roll om det "låter" mycket. Skall man flyga samma schema som idag behövs det. Om man bara tänker på Malmö så har BRA på måndag 25 Nov en avgång BMA-MMX 07:00 samt avgångar MMX-BMA 06:30, 07:00, 07:30. Det är fyra plan bara där, det femte skall förmodligen flyga någon morgontur från/till GOT.Klicka för att utvidga...
Plus att något plan flyger kommer flyga charter eller har dom slutat med det
 
fcx skrev:Ska Bra köra alla avgångar med jet, eller nedgraderas några till ATR?Klicka för att utvidga...


Jag tolkar pressmeddelandet som att det blir enbart jet till Malmö och en blandning jet/ATR till Göteborg.



"Mellan Malmö och Stockholm Bromma blir det upp till 13 flygavgångar per vardag i vardera riktningen med det nya jetflygplanet, samt 4 till 8 avgångar under lördagar och söndagar med jetflyg.



Mellan Göteborg och Stockholm Bromma blir det upp till 12 avgångar per vardag i båda riktningarna, varav 4 med det nya jetflygplanet och 8 med bolagets moderna turbopropellerflygplan ATR 72–600. Under lördagar blir det 3 avgångar och under söndagarna blir det 4 avgångar, varav en med jetflyg."
 
riche skrev:Jag tolkar pressmeddelandet som att det blir enbart jet till Malmö och en blandning jet/ATR till Göteborg."Mellan Malmö och Stockholm Bromma blir det upp till 13 flygavgångar per vardag i vardera riktningen med det nya jetflygplanet, samt 4 till 8 avgångar under lördagar och söndagar med jetflyg.Mellan Göteborg och Stockholm Bromma blir det upp till 12 avgångar per vardag i båda riktningarna, varav 4 med det nya jetflygplanet och 8 med bolagets moderna turbopropellerflygplan ATR 72–600. Under lördagar blir det 3 avgångar och under söndagarna blir det 4 avgångar, varav en med jetflyg."Klicka för att utvidga...
Ja det är nog så det bli men dom hade gärna fått köra jet till Umeå också
 
Back
Top