British Airways inför boardinggrupper

JohnR skrev:Synd att dom inte inser att det enda som hjälper är att hålla fast vid policyn och låta smitare ställa sig längst bak.Klicka för att utvidga...
Normalt följer dom ju prioboardingen ordentligt för BA, i onsdags hade en tjej ställts sig i fel kö och blev skickad längst bak.

Skulle ju se hur det funkade på LHR igår men av oförklarlig anledning efter närmare 8 timmar i GF har jag ingen aning om hur det fungerade.....

JohnR skrev:Synd att dom inte inser att det enda som hjälper är att hålla fast vid policyn och låta smitare ställa sig längst bak.Klicka för att utvidga...
Jag ska försöka få ett samtal med en ansvarig imorgon på LHR om det finns tid och komma med lite konstruktiv kritik

trekker skrev:Prioboarding vid bussgate är ju helt meningslöst som dom kör den nu. Först på bussen, men sen då?Klicka för att utvidga...
Funkar bra i de fall där de har en egen buss för prio boarding. Det hör dock tyvärr inte till vanligheterna.

Crater skrev:Borde de inte lära sig av United? De har ju haft detta system ett tag nu.Klicka för att utvidga...

Det har väl de flesta amerikanska bolag haft i någon form. Uniteds är väl de mest utvecklade tror jag. Deltas system är jag lite osäker på.

Tommy skrev:Fast för mig var det bussgate till en 777 och bussen fylldes till bredden efter prioboardeingenKlicka för att utvidga...

Kan inte annat än hålla med om att det är hjärnsläpp. Vid något tillfälle har vi fått en buss som bara varit till för prioboarding men då tror jag det berodde på att bussen i stort sett var proppfull då.

mha321 skrev:Funkar bra i de fall där de har en egen buss för prio boarding. Det hör dock tyvärr inte till vanligheterna.Klicka för att utvidga...
Det har jag aldrig varit med om. Man brukade dock få en egen club europe buss efter landning vid bussgate, men det är väl borta också?

trekker skrev:Det har jag aldrig varit med om. Man brukade dock få en egen club europe buss efter landning vid bussgate, men det är väl borta också?Klicka för att utvidga...
Jag flyger för lite Ba nuförtiden för att säga hur det brukar vara där. Har varit med om det någon enstaka gång bakåt i tiden men det har då inte varit på LHR utan på någon outstation.

trekker skrev:Det har jag aldrig varit med om. Man brukade dock få en egen club europe buss efter landning vid bussgate, men det är väl borta också?Klicka för att utvidga...
Före jul (21/12) var det en separat buss för Club Europé när vi kom från Göteborg

I Helsingfors är det alltid buss ut, prio e glada när dem alla gått på och horder av statuslösa springer in i bussen efteråt. Då väntar jag istället till nästa buss och tar gott om plats.

Back