Jag sitter och dräglar över denna. Jag har kollat datum i början av November, och har räknat att följande paket skulle bli ca 2300 euro plus skatter för award flightsen:
-KF HEL - ARN (kanske man kunde ta en OT uppgradering?)
-Hotell på Arlanda 1 natt (Radisson Blu)
-ARN-HEL-BKK AY C
-Hotell BKK 1 natt (Radisson eller Park Plaza)
-*A First Class Award t.ex. BKK-NRT, kanske via något? Flesta flyg verkar vara nattflyg?
-3 nätter Tokyo (kollade på hotels.com att man får hyfsade hotell för ca 100e/natt)
-NRT-BKK *A First Class Award
-Hotell BKK 1 natt (Radisson eller Park Plaza)
-BKK-HEL-ARN AY C
-Hotell ARN 1 natt (Radisson Blu)
-KF ARN-HEL
Detta skulle ge mig med mina resor hittills i år förnyat CC Concierge (vilket jag knappast annors kommer upp till i år, Gold är dock redan införtjänat) och AY Plus Silver (reser ibland ex-HEL med AY så detta skulle faktiskt ge lite värde i form av Fast Track samt lounge i HEL). Vidare skulle jag äntligen få uppleva en First Class flygning, en långflygning i C med AY vilket jag aldrig gjort, samt hjälpa lite med EBG införtjäningen vilket jag nog inte tror jag skall ha problem med. Plus att jag får vara 3 dagar i Tokyo (och nästan 2 dagar i BKK)
Frågan är, är det värt det? Har varit/kommer att vara en ganska stressig höst med långa tider borta hemifrån och lite skoj, så detta skulle vara en bra belöning, men jag är ju snål som bara den så att "kasta bort" 2500e på att resa ännu mer är ju kanske inte helt logiskt? Hur skulle ni göra?