Business och First class i samma bokning

komet17

New member
Hej



Vi har ca 200 000 Eurobonus-poäng, en Amex 2-4-1-voucher, och vi är två vuxna som vill resa till Asien.

Får man boka en Business och en First class i ena riktning för att det inte finns 2 platser i First utan bara 1? Eller måste vi ha samma class? Det blir alltså:



STO-SIN (pers.1 Business/ pers.2 First)

BKK-STO (pers.1First / pers.2 First)



Tack på förhand!
 
Alla måste åka i samma klass på varje sträcka i samma bokning. Detta gäller alla typer av biljetter.
 
Att ha olika kabinklass på ut och hemresan är inga problem.

Men alla passagerare i samma bokning måste resa i samma kabinklass hela vägen.
 
Hmm, jag kanske missförstod dina siffror lite - jag uppfattade att ni skulle ha tre platser när jag tittade på vad du skrev var tillgängligt.



Dock undrar jag vilka som flyger STO-SIN direkt?
 
agehall skrev:Hmm, jag kanske missförstod dina siffror lite - jag uppfattade att ni skulle ha tre platser när jag tittade på vad du skrev var tillgängligt.Dock undrar jag vilka som flyger STO-SIN direkt?Klicka för att utvidga...


Ursäkta för att jag var otydlig i frågan.

Vi är 2 personer.

Det finns, så klart, inga direkt flyg från Stockholm till Singapore. Vi tänkte åka via Frankfurt så som:



STO-FRA (LH, både i Business)

FRA-SIN (LH, 1 person i Business, den andra i First)

BKK-FRA (Thai, både i First)

FRA-STO (LH, både i Business)



Det är sträckan FRA-SIN som frågan gäller.
 
Back
Top