Businessclass.se loungen 2025

nissefalk skrev:Hej från American Airlines Flagship i Miami, på väg till Phoenix, kommer sakna detta när mitt BA silver går ut, bokar Basic Economy men får ändå 2 bagage incheckade per person och flagship lounge access. Anmält mig som volentär för att ta senare flyg mot en ersättning på 625 USD, vore ju ok eftersom biljetten gick lös på 380 USD.Klicka för att utvidga...
Cigar City Jai Alai ! (ping @sas om finöl i loungerna)

Finnair lounge Helsingfors på väg mot Bangkok.

20251116_200542-jpg.170181

Kvikklunjs skrev:Cigar City Jai Alai ! (ping@sasom finöl i loungerna)Klicka för att utvidga...
Har funnits helt ok i de amerikanska loungerna, framförallt Chicago hade ett bra utbud.

Skulle ju inte klaga om det fanns på hemma baserna också, men det händer ju ibland att diverse Mikkeller gästspelar i Köpenhamn.

Koreanair lounge på NRT väntar på KE704 till ICN för att ha lång väntan på SK988 till CPH

Varför inte flyga från Tokyo med SAS, det var två anledningar SAS flyger inte på måndagar här ifrån, samt det hade kostat ca 10.000 SEK mer, det var bra priser på ICN när jag bokade ARN-ICN-ARN 18.000SEK i business och ger 20000 nivå poäng.

Loungen här på NRT erbjuder inte så mycket, små sandwichar ostkuber, fikabröd, lite frukt, vin, starksprit och ja ni vet.

img_2606-jpeg.170190

ICN Korean Prestige Lounge East Wing nu igen, väntar i 6 timmar att få åka med SK988 till CPH

Det tunnas av med folk rätt snabbt i loungen, det är lång vänta, trodde att man skulle få access till loungen tre timmar innan avgång, men nej vad jag bedrog mig inga problem att komma in, har vistas i ett vilrum i 2 timmar försökte undvika att sova, slumrade nog till några minuter

SMS kontakt med en BC medlem som lurade mig att boka en resa nu när det är F&F kampanj!

De har mycket mat att välja på i loungen, men önskar man ja ni vet, så får man gå till den bemannade baren och be om en burk!

img_2613-jpeg.170196

011430121 skrev:ICN Korean Prestige Lounge East Wing nu igen, väntar i 6 timmar att få åka med SK988 till CPHDet tunnas av med folk rätt snabbt i loungen, det är lång vänta, trodde att man skulle få access till loungen tre timmar innan avgång, men nej vad jag bedrog mig inga problem att komma in, har vistas i ett vilrum i 2 timmar försökte undvika att sova, slumrade nog till några minuterKlicka för att utvidga...

Dum fråga kanske, ska åka samma flyg senare i veckan, reser du bara med handbagage?

Har för mig jag läst att check in börjar 3 timmar innan avfärd och vill inte åka ut till flygplatsen för tidigt.

Tack!

Pellebobba skrev:Dum fråga kanske, ska åka samma flyg senare i veckan, reser du bara med handbagage?Har för mig jag läst att check in börjar 3 timmar innan avfärd och vill inte åka ut till flygplatsen för tidigt.Tack!Klicka för att utvidga...
För det första, det finns inga dumma frågor, möjligt vis dumma svar kan förekomma.

Jag reser enbart med två handbagage under denna resa.

Jag vet tyvärr inte när SAS öppnar incheckningen på ICN.

Jag kom från Tokyo och passerade transfer säkerhetskontrollen.

Ha en trevlig resa och vistelse i Korea.

Pellebobba skrev:Dum fråga kanske, ska åka samma flyg senare i veckan, reser du bara med handbagage?Har för mig jag läst att check in börjar 3 timmar innan avfärd och vill inte åka ut till flygplatsen för tidigt.Tack!Klicka för att utvidga...
Kan bara bekräfta att incheckning för SAS startar nästan på minuten 3 timmar innan avgång. Jag hängde på låset för någon vecka sedan.

AF-lounge access verkar ha dragits tillbaka på SFO. Nu är man varmt välkommen till ”Golden Gate Lounge” två timmar innan boarding. Inte lika nöjd som damen på bild.

img_2125-jpeg.170209

Hej hej från SAS T5. Fortfarande mkt mer folk i gulddelen.. tog mat där o gick o satte mig i gamla businessdelen..glest med folk där.

20251118_150817-jpg.170226

Flädern.. 2 flaskor

20251118_150813-jpg.170227

Gick över till Senatorloungen för det blev så mkt folk i Panoramaloungen. Berodde till dels pga att businessloungen vid A50 var stängd för renovering.

Fullt med folk här oxå. Men annan mat. Inget att hänga i julgranen.. men bukfylla.

20251119_201531-jpg.170264

Hälsningar från SAS lounge på Kastrup. Tredje fredagen i November bjuder på I som i Ingefära! Bara att tugga i sig. För den som föredrar något mindre starkt finns en skål Drinkin' in the sun.

pxl_20251121_135213195-jpg.170281

pxl_20251121_135148710-jpg.170282

Back