Businessclass.se loungen 2025

Hälsningar från SWISS Senator Lounge E Zürich. Har intagit dagens andra frukost och ägnat förmiddagen åt plane spotting. Alltid lika spännande och sällsynt att se en 777 i Air Canadas gamla livery.

Dagens andra stopp i Zürich. SWISS Alpine Lounge. Mitt första besök i denna lounge. Trevlig, mysig, påminner om en alpstuga. Helt ok utbud av mat och dryck, men jag håller mig till kaffe än så länge.

Har varit dålig på hejandet på senaste tiden så retroaktivt hej från SAS Guld ARN och CPH och Lufthansa Senator i Düsseldorf och live hej just nu från CPH igen. Väntar på sista kärran mot Stockholm.

Good day från Delta Sky Club Sea-Tac!

Stor lounge i två våningar. Om ett par timmar ett kort hopp till Portland vilket avslutar resdagen.

Efter en trevlig vistelse i Cannes är det dags att röra sig hemåt. Nu bänkad i Library Lounge Nice med ett glas champagne i hand. Väntar på LX569 till Zürich.

Pearl lounge Arlanda T2. Riktigt skapligt utbud på varm föda. Bättre än SAS gold.

Ledig resten av januari så det blir en liten resa med första mål Riga med Air Baltic. Uppgraderad med voucher (status match till Vip på sagda flygsällskap).

20250119_134728-jpg.161900

Hej från Tap Premium Lounge på LIS non Schengen. Self service då jag själv fick poppa en flaska bubbel.

dsc_3168-jpg.161901

Tillbaka till SWISS Senator Lounge Zürich A. Samma ravioli och kycklingcurry som igår. Inväntar LX2810 till Genf.

Hälsningar från MUC. F lounge på min irrfärd från LIS nästa stopp ZRH innan flyget till ARN Detta har sin grund i att LIS-HEL blev inställd idag

img_7749-jpeg.161903

Hälsningar från Latam Lounge Miami, på väg hem via ZRH till GOT. Trevlig överraskning att Senator plus en gäst har tillgång till denna lounge, i stället för Turkish.

Ingen fasttrack på MIA, men av någon outgrundlig anledning (Business, Senator eller ålder?) fick vi gå i samma säkerhetskontroll som flygpersonal och det hela tog fem minuter.

Biznesa zale på Riga flygplats. Lång tarmiknande lounge, inget vidare utbud. På väg med Air Baltic till Istanbul. Återigen uppgraderat med voucher.

20250120_094806-jpg.161925

SAS Guld.

Sprite Zero och en påse som jag tog åt kollegan.

Nice med ny inredning, maten fortfarande katastrof, och Arlanda mer eller mindre som en spökstad ikväll...

Mot Umeå med sena flyget.

20250121_201411-jpg.161952

OSL SAS Guld, väntar på @fcx som kommer från Stavanger och sedan åker vi med SK907 till EWR

Chock nr1 @fcx säger at vi måst gå minst 30000 steg om dagen för att hälla värmen när det är så kallt i New York ser ut att bli mellan -17 och -5

Chock nr 2 nu har de tagit bort Cola Zero på stora flaskor i lounge, återigen plagiatet i automat.
img_2006-jpeg.161965

IGA loungen på Istanbuls flygplats. Två premiärer för egen del i dag: Qatar airways och Doha. Bara economy men lounge tack vare Finnair. Tog fattigmanstransportalternativet till flygplatsen (läs metron). Dryga timmen med byte.

20250122_121035-jpg.161970

Back