Businessclass.se loungen 2025

090034208 skrev:SAS lounge CPH. Mycket folk. Maten på ARN loungen mycket bättre. Men var är starkspriten? Finns ej på övre våningen härKlicka för att utvidga...
Ja det är VÄLDIGT dåligt med rapporterande om hur utbudet ser ut nu när Guld loungen försvann.......

Swiss Senator ZRH ( mellan A o B gates). Många år sedan jag var här senast. Ombyggd. Väldigt god mat. Påpasslig personal. Allt väl

Arlanda SAS Guld lounge F-gates.

London calling, han med en snabbfika innan.

img_5793-jpeg.169186

Ahlan first class lounge på DXB. På väg till Baku via Doha med Qatar airways.

20251016_113250-jpg.169209

Dagens första. Kanske blir någon till före skymningen...

Al Safwa lounge i Doha. Jodå, dom släpper in bonnlurkar med businessbiljett (så länge dom flugit in med "first class").

20251016_140703-jpg.169212

Dagens rätt. Blir väl en sväng till baren efteråt.

Hälsningar från SAS lounge på Kastrup.

I kväll är det G som i Grekiska köttbullar som gäller.

Burkfesten är något tillbakadragen. Dock finns några Carlsberg Nordic och Cola Zero på burk i kylen.

pxl_20251016_153025666-jpg.169213

Hej från SAS loungen på Landvetter.

Inget business lyft här vad jag kan se.

Fast track är tillbaka där den var innan.

Nu ska det bli premiär för Premium eller nya business för mig. Osäker på vad som gäller till Köpenhamn.

img_1675-jpeg.169229

img_1677-jpeg.169230

Hej från nedre våningen i SAS loungen på Kastrup. Numera finns det sprit även här. Det var väl det som var skillnaden? Plus att duscharna finns här.

Nu ska jag snart till Seattle-Tacoma i SAS Premium. Det blir intressant att kolla om något förändrats mot SAS Plus.

En milage run som ger 14000 nivå poäng för 6770 kronor. Dessutom 21000 bonuspoäng som EBG.

img_1679-jpeg.169233

img_1680-jpeg.169234

Som SAS guld kan jag äntligen gå in på North Sea Lounge på Sola Stavanger Airport även om det inte finns skylt , efter ha väntat på receptionist (som det står på skylt) när hon dök upp frågade hon om fysiskt SAS kort men när jag sa skickar de ens ut de längre ? gick det bra med appen , lunch Thaisoppa , köttbullar med pasta och bröd , fanns billigt vit och rött vin , öl från skummande kran , inga riktiga ölglas , bara väldigt små glas , ingen starksprit, hade hoppats på någon av alla kända Norska akvavit men...

Back