NyfikenGrau
Medlem
Glömde den ja, haft turen att hittills enbart hålla mig utrikes på OSL...
Som sagt ett litet steg framåt i alla fall, men någon riktig integration av T4 och T5 lär vi inte se inom överskådlig framtid. Tycker att projektet SkyCity inneburit en flopp för både flygplatsen och oss resenärer och jag tror inte man hade förlorat så mycket intäkter på att ha de butikerna/restaurangerna airside, eller? Man kanske tvärtom hade vunnit en del på att göra ARN till en bättre hub. Nu verkar det som man ska expandera T5 "utåt" istället, bortom F-piren, så det blir ännu större avstånd...suck.
Den diskussion finns i andra tråden. Inte den här tråden (som vi diskuterar om byte mellan T4 och T5).Har inte Arlanda pratat om att flytta inrikestrafiken (SAS och Norwegian) till T5 gate 11-24 (glömt vilken pir det är). Det fanns i alla fall någon powerpoint presentation som jag hittade på arlanda.net för några år sedan. Men ok, mycket kan ha hänt innan dess...
Den diskussion finns i andra tråden. Inte den här tråden (som vi diskuterar om byte mellan T4 och T5).
Diskussion om eventuell flytt av SAS inrikesflyg till T5 på Arlanda.
SAS Inrikes flyttar till terminal 5 på Arlanda | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor