Lånar tråden för lite ytterligare frågor på samma tema..
Jag har haft ett premium kort i 2-3 månader och är redan uppe i 150k i spend. Ganska stor missräkning från min sida för att uttrycka det milt, räknade med att det skulle ta avsevärt längre tid.
Nu pratade jag med AmEx om att byta till Elite och precis som det ni varit inne på här ovan är det ny ansökan, börjar om från 0 osv. Jag tror inte jag kommer komma upp i 300k till i år (men jag har ju haft fel förr uppenbarligen). Om jag gör det har jag dessutom svårt att se hur jag skulle kunna hinna och/eller få ihop tillräckligt med EB poäng för att utnyttja 3 st 2-4-1. Två absolut, men 3 kan bli tufft.
Jag ringde kundtjänst och försökte förhandla. Jag sa att mina alternativ nu är antingen att skaffa ett Elite kort eller att säga upp Premium och vänta till årsskiftet för ny värvningsbonus. Så om de kunde bjuda på första årsavgiften, eller ge en ny bonus för kortbyte kanske jag skulle kunna övertalas. Men där var det bom stop, det gick inte för sig.
Är det någon som lyckats förhandla om detta eller är det helt kört? Och vad säger ni, är det värt ett Elite kort eller ska jag bara säga upp och vänta ett halvår på ny värvningsbonus?