Jag har tidigare varit helt emot att åka med Turkish eftersom dom har en i mina ögon för hög olycksstatistik. Senaste haveriet under inflygning till AMS var en klantig grej där man inte hade ordning på de olika höjdmätarsystemen. Det som anges i artikeln i tidningen verkar ganska relevant så det är nog sant till viss del. Eftersom dom nu är med i Star Allians borde dom ju ha spottat upp sej. Jag har själv bokat en resa med dom till BKK i febr så vi får väl se.
Tyvärr kommer Det inte alltid fram dessa synpunkter i detta forum utan det tar mest upp den bästa champagnen. Men för att kunna se fram mot god champagne gäller det även att flyga säkert. Det skrevs fina ord om det Etiopian Airlines, personligen skulla jag avstå från detta bolag, dom har en usel statistik bakom sig när det gäller olyckor och jag tror inte den är helt bortarbetad.
Att prata om flygsäkerhet är svårt speciellt med vilka värderingar man lägger i det hela. Se på Air France A330 som försvann över Atlanten, bra flygbolag med skickliga piloter, men ändå fixar dom inte en sådan situation som dom hamnade i.