Data breach Air France

mrestes

New member
Fick nyss en epost från Air France att de har haft en data breach. Inga kreditkort, men kanske en ide att vara uppmärksamma för epost som är ut att komma från Air France som be om känslig information via länk.
 
Här är något liknande från ett par dagar sedan. Tittar längst ner till höger när ni lyssna på de första 60-90 sekunder




image.jpg




Trump admin aims to save 'trillions,' 'restore common sense' around climate change | Fox News Video

EPA administrator Lee Zeldin and Energy Secretary Chris Wright defend the Trump administration's proposal to repeal a major Obama-era regulation on greenhouse gas emissions on 'America Reports.'


favicon.ico


www.foxnews.com
 
Fick mejl från KLM ang detta, det förklarar alla jävla spam som börja komma i mängder!

Jävla KLM!
 
Det är otroligt hur usla de är på att tala om vad som faktiskt har läckt.



Som jag tolkar mailet så är det någon tredje part som sysslar med service requests. Men vad räknar de som en service requrest?Och under vilken tidsperiod? etc etc



Men det är de definitivt inte ensamma om, de flesta företag är usla på det.
 
mha321 skrev:Det är otroligt hur usla de är på att tala om vad somfaktiskthar läckt.Som jag tolkar mailet så är det någon tredje part som sysslar med service requests. Men vad räknar de som en service requrest?Och under vilken tidsperiod? etc etcMen det är de definitivt inte ensamma om, de flesta företag är usla på det.Klicka för att utvidga...


De använder Salesforce och har lyckats lura till sig något lösenord från någon anställd som arbetar med kundserviceärenden. Det fanns någon artikel som pratade om andra företag som råkat ut för precis samma sak.



Har själv på mitt företag blivit varnad för liknande tillvägagångssätt.
 
mha321 skrev:Det är otroligt hur usla de är på att tala om vad somfaktiskthar läckt.Som jag tolkar mailet så är det någon tredje part som sysslar med service requests. Men vad räknar de som en service requrest?Och under vilken tidsperiod? etc etcMen det är de definitivt inte ensamma om, de flesta företag är usla på det.Klicka för att utvidga...
Jag fick detta i mejlet. Verkar ganska tydligt från klm iaf.
img_5965601456702523434.jpg
 
Back
Top