Well. Alla biljettklasser tar dig lika långt.Ricci skrev:Jag har hitintills inte blivit stoppat SAS, med sent bokad biljett på prime time.Men EBD och med C-klass verkar man komma långt med SAS, dock med en stor kostnad..Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Well. Alla biljettklasser tar dig lika långt.Det blir bra att det blir definierat. Särskilt när det är extern personal. Jag har som EBD med biljett i C (travel pass) blivit nekad att åka med tidigare avgång vid gate i Göteborg under våren tex. Med argumentet"du måste prata med sas om det och det hinner du inte för de har ingen personal innanför säkerhetskontrollen utan du måste ut till incheckningen igen"...Så framförallt om de kan få in det i appen så kan det ju bara bli bättre....Klicka för att utvidga...
Normalt är det så,JacobGBG skrev:Hmm, vettigt att få den insikten, jag har alltid varit av tron att det är gate agenterna som har de största musklerna.Klicka för att utvidga...
En gång per (åter)kvalificering, och du kan göra det först efter din grace-period går ut. Jag har medlemsår jan-dec med graceperiod jan-mars och jag kunde senast dela ut ett nytt EBG från april.SAS_CPH_Lounge skrev:Dum fråga men jag kör.Efter att ha varit guld i ett år som blir jag Diamond nu igen. Om jag ger bort ett guld nu (kvalår). Kan jag då ge ett till i nästa period? Eller är det en gång per kval?Skickat från min SM-G990B2 via TapatalkKlicka för att utvidga...
Aha! Min Diamondperiod gick ut 1 juni och det var omöjligt (elektoniskt) att ge bort ngt före 1 juni, så du menar att det går nu, när jag fallit ner till egenhändigt intjänat Gold?Tomas E skrev:En gång per (åter)kvalificering, och du kan göra det först efter din grace-period går ut. Jag har medlemsår jan-dec med graceperiod jan-mars och jag kunde senast dela ut ett nytt EBG från april.Klicka för att utvidga...
Ja, ett EBS borde du ha att ge bort?Sir Lemon skrev:Aha! Min Diamondperiod gick ut 1 juni och det var omöjligt (elektoniskt) att ge bort ngt före 1 juni, så du menar att det går nu, när jag fallit ner till egenhändigt intjänat Gold?Klicka för att utvidga...
Borde ju under min tid som Diamond kunnat ge bort ett Gold till min Kjaerste, min tji.Tomas E skrev:Ja, ett EBS borde du ha att ge bort?Klicka för att utvidga...
Aha, trodde du hade gett bort ett EBG-kort för länge sedan som EBD och undrade när du kunde ge bort igen. Jag har behövt använda mobilen för att ge bort kort, för på min laptop (Mac) så var det någon vajsing på ge bort-sidan, har för mig att inte alla fält kom upp, så det inte gick att slutföra.Sir Lemon skrev:Borde ju under min tid som Diamond kunnat ge bort ett Gold till min Kjaerste, min tji.Klicka för att utvidga...
Jag borde givetvis ringt in innan Diamond originaltid gick ut men sumpade det. Prövade några ggr på mobilen men lyckades inte. Inte hela världen eftersom vi när hon reser, så reser vi oftast ihop, men det kunde ju vart kul om vi åkte med ngt annat par att kunnat inbjuda dem också till lounge.Tomas E skrev:Aha, trodde du hade gett bort ett EBG-kort för länge sedan som EBD och undrade när du kunde ge bort igen. Jag har behövt använda mobilen för att ge bort kort, för på min laptop (Mac) så var det någon vajsing på ge bort-sidan, har för mig att inte alla fält kom upp, så det inte gick att slutföra.Klicka för att utvidga...
Har aldrig funnits en sådan uttalad förmån, däremot så blockas sätet bredvid en EBD så inte vem som helst kan välja det vid bokning. Vid checkin så går det ibland att välja och man kan definitivt betala för ett sådant säte om man vill.SAS_CPH_Lounge skrev:Finns "förmånen" "soft block" kvar som Diamond?Skickat från min SM-G990B2 via TapatalkKlicka för att utvidga...
Nu när jag flög till Svalbard så var det 50% fullt i plus hem och dit. Likväl fick jag statuslös bredvid mig trots 3 st rader med enbart 1 per rad höger/vänster sida. Jag åkte med frun så vi hade inte tjänat på att flytta.palmen skrev:Har aldrig funnits en sådan uttalad förmån, däremot så blockas sätet bredvid en EBD så inte vem som helst kan välja det vid bokning. Vid checkin så går det ibland att välja och man kan definitivt betala för ett sådant säte om man vill.Jag har väl i 90% av mina flighter sätet bredvid mig tomt som EBD och det är inte en slump att det är just sätet bredvid mig som är enda tomma säte i hela kabinen.Klicka för att utvidga...
Plus är lite annorlunda för där ingår ju platsval för alla. Vågar inte svära på om de inför detta i plus i samma utsträckning som i go.SAS_CPH_Lounge skrev:Nu när jag flög till Svalbard så var det 50% fullt i plus hem och dit. Likväl fick jag statuslös bredvid mig trots 3 st rader med enbart 1 per rad höger/vänster sida. Jag åkte med frun så vi hade inte tjänat på att flytta.Skickat från min SM-G990B2 via TapatalkKlicka för att utvidga...
Man kan ju gissa att det kommer finnas några flygbolag som kommer vilja matcha status hos Eurobonus framöver och då skadar det inte att ha EBD.Colomba skrev:Med dagens händelser till facit, är det värt det värt att jaga EBD? Har ett år kvar till LTG vilket är det heliga för mig, inte riktigt samma sak jag vet men det hör ihop lik förbannatSkickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
De två stora slutsatserna man kan dra av dagens händelser i min mening är följande: 1. SAS kommer att finnas kvar. 2. SAS kommer att lämna *A och gå över till SkyTeam.Colomba skrev:Med dagens händelser till facit, är det värt det värt att jaga EBD? Har ett år kvar till LTG vilket är det heliga för mig, inte riktigt samma sak jag vet men det hör ihop lik förbannatSkickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
Colomba skrev:Tack för bra svar, jag kör mot EBD i år för att få lite hjälp på traven mot nästa års LTGSkickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...