Brandten skrev:Måste väl ändå vara fler än jag som reagerar på att man har en tävling för miljö och medvetet resande ungefär samtidigt som man kör "flyg 15 bolag och få en miljon poäng" - kampanj?Klicka för att utvidga...
Hela Conscious Traveler-grejen handlar mer om att spelifiera ("gamify") och marknadsföring än något slags miljötänk, enligt mig. Det betyder inte att programmet är helt utan betydelse.Brandten skrev:Måste väl ändå vara fler än jag som reagerar på att man har en tävling för miljö och medvetet resande ungefär samtidigt som man kör "flyg 15 bolag och få en miljon poäng" - kampanj?Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:Måste väl ändå vara fler än jag som reagerar på att man har en tävling för miljö och medvetet resande ungefär samtidigt som man kör "flyg 15 bolag och få en miljon poäng" - kampanj?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Greenwashing är ju lite av SAS paradgren!Klicka för att utvidga...
hco skrev:Hela Conscious Traveler-grejen handlar mer om att spelifiera ("gamify") och marknadsföring än något slags miljötänk, enligt mig. Det betyder inte att programmet är helt utan betydelse.Dock -- jag gillade skarpt det gamla systemet där SAS utsläppskompenserade alla resor med EB-nummer inlagt(*). Det tror jag gjorde mer för att minska miljöpåverkan än det nya programmet gör, åtminstone i sin nuvarande form. Jag tycker att det är tråkigt att dom inte pushade på utsläppskompenseringen mer när det begav sig. Kanske blev det för dyrt?------(*)Disclaimer: hco har/haft finansiell exponering mot verksamhet(er) som delvis involverar/involverat inkomster från utsläppsrätter och kan ej anses besitta förmågan att uttala sig neutralt och objektivt om någonting relaterat till utsläppsrätter eller liknande instrument.Klicka för att utvidga...
Aha jag trodde att dom köpte riktiga utsläppsrätter, åtminstone delvis!ResenärenLars skrev:Kompensationen handlade aldrig om att man köpte utsläppsrättigheter, utan om att man köpte andelar i projekt som påstods bidra med diverse olika typer av miljönytta.Klicka för att utvidga...
Fick steget nu.Fredrik Staxäng skrev:Inga mail, inget steg och mina förslag syntes inte på websajten.Klicka för att utvidga...
Samma här!Lauda 777 skrev:Fick steget nu.Visa bifogad bild 158653Klicka för att utvidga...