Är det en Miles&More awardresa eller Eurobonus?Resenarengot skrev:Har en Star Alliance Award med Swiss Air där det under ”mina bokningar” på SAS står som en tidsändring (2 timmar tidigarelagd), men märkligt nog har jag fått den nya utställd utan att ha accepterat ändringen. Fick inget sedvanligt mail/sms om att acceptera.Det är 3 ben och de 2 första till Zürich gör resan omöjlig för oss, SAS kan ju inte röra den och bara boka om till Skyteam (som ej har tillgänglighet). Är det värt höra med Swiss om dom kan boka om eller riskerar det paja allt?Klicka för att utvidga...
EuroBonus Slutet på mars.henke12 skrev:Är det en Miles&More awardresa eller Eurobonus?När är resan?Klicka för att utvidga...
Vi hade en revenue biljett ARN-ZRH-SIN-ZRH-ARN med LX, dock utställd av LH och där vi råkade ut för en senarelagd retur fr. ZRH som gjorde att vi skulle anlända 2,5 senare än planerat, vi fick alternetiven att boka om, och oavsett vilka boknigsklasser som fanns tillgängliga. Vi hade P på alla ben, men blev ombokad till C, D och Z när vi kontakatde SWISS...Resenarengot skrev:EuroBonus Slutet på mars.Klicka för att utvidga...
plover skrev:Lite intressant datapunkt här, en Award retur i Bus med KA från LHR till NBO har gått upp till över 4,000 sek exkl bokningsavgiften lå,450 sek. Trodde det var smart att göra så ocg sedan lägga till ett ben frånARN alt köpa en positionering, men de där nya skatterna från UK är ju inte roliga…Klicka för att utvidga...
Kostar inga fler poäng eftersom poäng priset avgörs av avrese- och destinationszon, som i det här fallet innebär samma poängpris. Skatterna kommer att räknas om och du slipper APD.plover skrev:Aha, det har kag faktiakt inte provat - du menar att jag ringer sas agenterna och ber dem lägga på ett ben manuellt? Har läst om det på forumet men inte testar själv. Räknas resan som en då utifrån ARN så blir det ju lägre skatt, tack för,tipset.Fråga, den kom inte upp i sas motor, men hur debiteras ett sådant tillägg rent poängmässigt ? om det nu fi ns tillgänglighe5, det är väl ett pris per zon oavsett om det är en eller flera byten ?Klicka för att utvidga...
Du lyckades boka China Eastern? :OPanda skrev:Har sedan bokningstillfallet lyckats fa till denna mycket smidigare, bade pa utresan med ett byte istallet for tre, och hemresan i Business Class som jag hittade i fredags.Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: China Eastern Airlines & KLMKabinklass: Economy/BusinessAvreseort: Rome (FCO)Destination: Tokyo/Osaka (HND/KIX)Enkelresa eller Tur&retur: EnkelAntal poäng (per person): 64 250 (+ 2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 144 EUR + 95 EUR i bokningavgiftAntal resenärer: 2När (avresans tidpunkt): Mar/Apr 2025Bokad: Ursprungsbokning 6/1-25 (Ombokning 1 av utresan 21/2-25 och ombokning 2 av hemresan 7/3-25)Hur hittades tillgänglighet: utresan via sas agent over telefon och hemresan sas.seKunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: NejAntal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):Flighter:FCO-PVG - China Eastern Airlines - Airbus A350-900 - Economy (20/3-25)PVG-HND - China Eastern Airlines - Boeing 777-300er - Economy (21/3-25)KIX-AMS - KLM - Boeing 787-9 - Business (1/4-25)AMS-FCO - KLM - Airbus A321neo - Business (1/4-25Klicka för att utvidga...
Yes, har forklarat tidigare hur det ens kom pa tal (se bifogat inlagg). Var telefonagenten som sjalv foreslog en sadan routing da de sjalva hade strulat till det med min ursprungsbokning dar China Eastern inte ingick.Frukten skrev:Du lyckades boka China Eastern? :OKlicka för att utvidga...
Bara tacka o buga att agenten gjorde fel då! Inte hört någon info att dom får boka dom ännu!Panda skrev:Yes, har forklarat tidigare hur det ens kom pa tal (se bifogat inlagg). Var telefonagenten som sjalv foreslog en sadan routing da de sjalva hade strulat till det med min ursprungsbokning dar China Eastern inte ingick.Diskussion om bokade Award-bokningarFörstår inte riktigt, fick du tillbaka poäng? Det har jag inte fatt, men det bor jag fa(?) da den nya bokningen bor vara billigare an den tidigare da den tidigare inneholl Vietnam Airlines dar en multiplikator om 2x adderas.www.businessclass.comKlicka för att utvidga...
Vilken klass är dom i? Ibland strular det och det måste vara i samma klass som övriga resan. Jag stötte på det problemet. Om du söker efter resorna i SAS bonusresor med Skyteam kommer dom upp där med eller bara när du söker poängresor med SAS?Aleaw skrev:Har bokat en bonusresa CPH-CDG-SXM T/R med två stycken 2-4-1 för 3 personer och således på två separata bokningar (2 personer på en bokning och 1 person på en bokning).Vid bokningstillfället fanns inte utresa/hemresa från/till GOT tillgängligt, men har nu släppts.Har nu spenderat x antal timmar i SAS kundtjänst, utan att få prata med någon som kan lösa det.Får information om att det går att lägga till på bokningen med en person, men inte för två personer eftersom biljtterna GOT-KPH inte är tillgängliga, trots att jag ser att det finns tillgänglighet på webben.Är det korrekt eller är det frågan om okunskap från kundtjänst så jag bör ringa fler gånger och stå på migKlicka för att utvidga...
Ser du resorna även när du söker bonusresa med SAS partner också? Det kan vara det som är problemet om du inte gör det?Aleaw skrev:Samtliga leg gäller i business och det finns tillgänglighet i business hela vägen när jag kollar på SAS hemsida.SAS GOT - KPH - CDGAIR France - CDG SXMKlicka för att utvidga...
Du lyckades alltså lägga till en AF feeder på en AF bokning? Trodde inte det skulle gå eller är det något jag missuppfattat där? (jag misstror inte dig, bara undrar om det är ett lyckligt undantag eller jag misstolkat reglerna).Andreas Wreth skrev:Bonusprogram: EuroBonusFlygbolag: AF, Korean AirKabinklass: BusinessAvreseort: CPHDestination: HND (mellanlandning ICN > GMP > HND)Enkelresa eller Tur&retur: Tor (hem från HKG)Antal poäng (per person): 82500p m voucherSkatter&avgifter (per person): Ca 2000kr per personAntal resenärer: 2När (avresans tidpunkt): September 2025Bokad: Dit oktober 24 / hem december 24Hur hittades tillgänglighet: AwardfaresKunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: JaAntal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2st för att få till feeder flight CPH-CDG / CDG-CPHOutboundCPH - CDG Business AF A220-300(Feeder flight)CDG – ICN Business AF A350-900GMP – HND Business Korean Air A330-300InboundHKG – CDG Business AF A350-900CDG – CPH Business AF A220-300Klicka för att utvidga...
Yes, vet inte om jag hade tur eller vad. Men det var ju i oktobe förra året, så kanske ändrats efter det?Resenarengot skrev:Du lyckades alltså lägga till en AF feeder på en AF bokning? Trodde inte det skulle gå eller är det något jag missuppfattat där? (jag misstror inte dig, bara undrar om det är ett lyckligt undantag eller jag misstolkat reglerna).Klicka för att utvidga...
Såg det nu sorry, my bad.Andreas Wreth skrev:Yes, vet inte om jag hade tur eller vad. Men det var ju i oktobe förra året, så kanske ändrats efter det?Klicka för att utvidga...