Diskussion om bokade Award-bokningar

Från deras facebook





1746628699492-png.164732
 
Andreas Ekman skrev:Från deras facebookVisa bifogad bild 164732Klicka för att utvidga...


Tack, problemet är att Amadeus via sin scheduler tjänst uppdaterat massvis med avgångar utan att räkna med tidsskillnader, vilket resulterar i felaktiga avgångs- och ankomsttider. Vi har kontaktat leverantören och hopps på en korrigering. Alternativt kommer vi använda en annan datakälla framöver.



Ursäkta att det drabbade er med onödiga mejlutskick.
 
Mattias Holmén skrev:Tack, problemet är att Amadeus via sin scheduler tjänst uppdaterat massvis med avgångar utan att räkna med tidsskillnader, vilket resulterar i felaktiga avgångs- och ankomsttider. Vi har kontaktat leverantören och hopps på en korrigering. Alternativt kommer vi använda en annan datakälla framöver.Ursäkta att det drabbade er med onödiga mejlutskick.Klicka för att utvidga...
Der drabbade oss via SAS också, helt plötsligt så blev ankomst till BKK 04 på morgonen men ändrades sedan till 09 opch en Schedule change varning gick iut...Det visade sig att första tilden var CDG tid... andra tiden BKK tid... :-D
 
Hela bokningen verkar vara trasig.

Jag var tvungen att avboka nu p.g.a. förhinder, men inga poäng eller voucher har kommit tillbaka och bekräftelsemejlet hade bara en sträcka...




chaudi skrev:Bokade denna i januari men strider fortfarande med SAS om att de tagit fel betalt och poäng. Antingen tystnad eller bara slussad vidare.Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SAS, virgin, deltaKabinklass: CAvreseort: ARNDestination: YYZEnkelresa eller Tur&retur: ToRAntal poäng (per person): 65 000 + 30 000 + voucherSkatter&avgifter (per person): strax under 5000Antal resenärer: 1När (avresans tidpunkt): September 2025Bokad: januariHur hittades tillgänglighet: online + telefonKunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: online ja men inte feederAntal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 men hon på SAS ringde tillbaka omkring 3 gånger innan det var bokat.ARN -> LHR: SAS, Business (står det i appen)LHR -> YYZ: Virgin, C 787YYZ -> JFK: Delta, C, Embraer 175JFK -> LHR: Virgin, C, A350LHR -> ARN: SAS, BusinessDet som verkar ha hänt är att de tagit betalt för LHR -> YYZ och arn -> LHR som separata resor men la till det i samma bokning.Klicka för att utvidga...
 
chaudi skrev:Hela bokningen verkar vara trasig.Jag var tvungen att avboka nu p.g.a. förhinder, men inga poäng eller voucher har kommit tillbaka och bekräftelsemejlet hade bara en sträcka...Klicka för att utvidga...
Suck, så enkelt telefonsupporten tar det ett tag att få tillbaka voucher och poäng när det är en skyteamresa...

Det var bättre förr då kom det omedelbart.

Amexet får nog avslutas, jag kommer inte orka hålla på att strula såhär.
 
eddo skrev:Awardplanner. Syns fortfarande inte i SAS appen men har inte hunnit grotta mer i det ännu pga jobb.Edit: skumt, inga ändringar när jag kollar bokningen på KQ:s sida heller... Kanske felaktiga aviseringar från awardplanner? Ping@Mattias HolménKlicka för att utvidga...



Andreas Ekman skrev:Sorry, autocorrect.Ja jag fick samma med alla mina resor inlagda utan att varken sas, klm eller bangkok air visar ändringarna, så tror på fel hos awardplaner.Har meddelat@Mattias HolménTex, med min resa med Bangkok Air så finns det ingen änring på varken deras sida på min bokning eller om jag söker på ny bokning.Finns även ingen ändring registrerad hos expertflyerVisa bifogad bild 164729Visa bifogad bild 164730Klicka för att utvidga...



Andreas Ekman skrev:Från deras facebookVisa bifogad bild 164732Klicka för att utvidga...



Mattias Holmén skrev:Tack, problemet är att Amadeus via sin scheduler tjänst uppdaterat massvis med avgångar utan att räkna med tidsskillnader, vilket resulterar i felaktiga avgångs- och ankomsttider. Vi har kontaktat leverantören och hopps på en korrigering. Alternativt kommer vi använda en annan datakälla framöver.Ursäkta att det drabbade er med onödiga mejlutskick.Klicka för att utvidga...


Problemet med felaktiga tider är nu löst

- Leverantören har uppdaterat sin data med korrekt tidszonsinformation.

- Vi har implementerat en extra kontroll för att undvika att mejla ut förändingar om detta händer igen.



Alla bevakningar fungerar nu som de ska, du behöver inte göra någonting.
 
Kimmen00 skrev:Dags att gör av med de sista mm-poängen innan Lufthansa ändrade om poängkostnaden..Bonusprogram: Miles and MoreFlygbolag: LH/SwissKabinklass: FAvreseort: ARNDestination: IADEnkelresa eller Tur&retur: t/rAntal poäng (per person): 230 000 poängSkatter&avgifter (per person): 2200 sekAntal resenärer: 1När (avresans tidpunkt): sept 2025Bokad: maj 2025Hur hittades tillgänglighet:: lufthansas awardsökKunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: jaAntal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): o (online)Fanns gott om First till främst Washington och Boston, men även spridda skurar till Denver och Chicago juni-sept. Bäst datum i september tyckte jag..ARN-FRA (LH C)Hänga 3h i First Class TerminalFRA-MUC (LH C)First class lounge några timmar..MUC-IAD (LH F), A380IAD-ZRH (LX F)First clas lounge häng i ZurichZRH-FRA (LX C)FRA-ARN (LH C)Ska bli najs!http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-muc-iad-zrh-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...


Intressant är att skatterna skulle bli +14000 sek om man tog "vanliga" poängkostnanden. Sen kunde man ju ta den "dyrare" poängkostnanden men då ramlade skatten ner till knappt 2000 kr. Jag hade ingen nytta för 30000 poäng iaf då jag tänkte tömma kontot och inte hittade ngt värt för poängen så jag sparade +12k på resan istället.



Har för mkt poäng på EB och för lite tid att resa iaf.. (samt uselt utbud av +4 platser på rätt tider inom Skyteams just nu)
 
mablaz skrev:Snyggt, håller på att leta resa till CUN åt svärföräldrarna men som du säger så är flaskhalsen vägen till LHR utan att göra det allt för omständligt för dom. Hur ser era resor ut ni som bokat CUN via LHR?Klicka för att utvidga...


Åker ut med eftermiddagsflyg dagen innan o tar en natt på flygplatsen. Har man gott om tid vid ev. strul o tid att hänga i loungen. Morgonflyget hade inte heller några bonusbiljetter så gjorde valet enkelt för oss. På vägen hem passar de bra med flyg på seneftermiddagen/kvällen så där är de inga problem. Åker från CPH.
 
Magnus Lindskog skrev:Åker ut med eftermiddagsflyg dagen innan o tar en natt på flygplatsen. Har man gott om tid vid ev. strul o tid att hänga i loungen. Morgonflyget hade inte heller några bonusbiljetter så gjorde valet enkelt för oss. På vägen hem passar de bra med flyg på seneftermiddagen/kvällen så där är de inga problem. Åker från CPH.Klicka för att utvidga...
Låter helt rimligt! Får ta och föreslå exakt samma rutt till de. Tack för att du tog dig tiden att svara.
 
Fick precis detta mejl, pengarna har även dragits. Vet inte riktigt vad problemet är, pengarna har har dragits och fått E-ticket bekräftelse. Någon som varit med om liknande tidigare? Gjorde bokningen för ca 2-3 timmar sedan och fick detta mejlet för ca. 1 timma sedan.



*** Please note you cannot reply to this e-mail ***



Dear traveler,



Important message from SAS concerning your reservation XXXXXX.



The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service.



You can find the telephone number to SAS for your country at





Customer Service – Contact Us in Many Ways

First check our FAQ. If you have a special request, contact us by phone or via a feedback form »


favicon.ico


www.flysas.com






Kind regards

SAS Customer Service
 
SwedishTraveller skrev:Fick precis detta mejl, pengarna har även dragits. Vet inte riktigt vad problemet är, pengarna har har dragits och fått E-ticket bekräftelse. Någon som varit med om liknande tidigare? Gjorde bokningen för ca 2-3 timmar sedan och fick detta mejlet för ca. 1 timma sedan.*** Please note you cannot reply to this e-mail ***Dear traveler,Important message from SAS concerning your reservation XXXXXX.The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service.You can find the telephone number to SAS for your country atCustomer Service – Contact Us in Many WaysFirst check our FAQ. If you have a special request, contact us by phone or via a feedback form »www.flysas.comKind regardsSAS Customer ServiceKlicka för att utvidga...
Jag har fått något liknande för några år sedan, då hade jag valt säten på en Air Canada sträcka som systemet på något sätt ville ta betalt för.
 
Jag har försök ta bort ett segment mellan CDG-BLL då jag vill åka direkt CDG-CPH istället det finns platser som partner award men ingen lyckas lägga till det så jag har köpt separat biljett ifall det inte löser sig. Men när jag ändå skulle lägga på en voucher så frågade jag om de inte bara kunde ta bort segmentet (med förhoppning om att det går att lägga till feeder när biljetten slutar på CDG), det gick bra men jag skulle behöva betala drygt 2 tusen per person i nya skatter. Kan det verkligen stämma? Visst, om jag lyckas lägga på CDG-CPH sen så får jag ju tillbaka det men känns inte värt att chansa för det är ju samma kostnad som de separata biljetterna.



Någon annan som lyckats bryta bort ett segment och därefter lägga på feeder?
 
SwedishTraveller skrev:Fick precis detta mejl, pengarna har även dragits. Vet inte riktigt vad problemet är, pengarna har har dragits och fått E-ticket bekräftelse. Någon som varit med om liknande tidigare? Gjorde bokningen för ca 2-3 timmar sedan och fick detta mejlet för ca. 1 timma sedan.*** Please note you cannot reply to this e-mail ***Dear traveler,Important message from SAS concerning your reservation XXXXXX.The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service.You can find the telephone number to SAS for your country atCustomer Service – Contact Us in Many WaysFirst check our FAQ. If you have a special request, contact us by phone or via a feedback form »www.flysas.comKind regardsSAS Customer ServiceKlicka för att utvidga...
Ja det där fick jag också för någon månad sen. Det var något med att jag valt säte som guld men då inte betalt. Så ska inte vara några problem
 
Jonatan Rosdahl skrev:Ja det där fick jag också för någon månad sen. Det var något med att jag valt säte som guld men då inte betalt. Så ska inte vara några problemKlicka för att utvidga...
Yes ringde in imorse också, kundtjänst skulle lägga in EB numret igen. Men kan fortfarande inte se säteskartan, tyvärr var ju sättet jag bokat tidigare under bokning blockerat nu…
 
Kalle Flygare skrev:ser inga 200k nätter i juni 2026 när jag söker på webben, är allt redan bokat eller ska man söka på något specifikt sätt?Klicka för att utvidga...


De gick på <2h efter släpp. De släppte även januari-april några timmar senare, de gick också på 1-2h.



Just när det kommer till awards på WA maldiverna är det principen boka direkt om det finns tillgänglighet - tänk sen, då det är fri avbokning fram till 1mån innan ankomst.
 
Back
Top