Diskussion om Norwegians aktiekurs

Budgetresenär skrev:...så betalar jag med kreditkort (för att få konkursskyddsförsäkring), inte med banköverföring som jag normalt gör.Klicka för att utvidga...
<offtopic>Finns det några lägen då det är fördelaktigt med banköverföring? Om kreditutrymmet är slut kanske, men annars finns väl en rad fördelar med kortbetalning. Poäng och försäkringar är två.</offtopic>
 
Budgetresenär skrev:Ja, när man vill spara 50-150 SEK på en biljett.Klicka för att utvidga...
Aha, det var länge sen jag bokade en Norwegian-biljett. Jag hade inte koll på att de tog en extra avgift för kort. Nu har jag lärt mig nåt idag också. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji846.png
 
Ingen som ser risken att norska staten ger protektionistiska och icke marknadsmässiga lånestöd vid eventuellt konkurshot? Det gjorde man (tillsammans med Danmark och Sverige bör tilläggas) med SAS hösten 2012.
 
Budgetresenär skrev:Ja, när man vill spara 50-150 SEK på en biljett.Klicka för att utvidga...


En av anledningarna till att ha ett Norwegian Visa (förutom bilförsäkringen) är att man slipper den avgiften, plus att man får bättre Norwegian Rewards-intjäning om man betalar på det viset.



Jag har aldrig satt mig in i hur pass isolerade Norwegian Bank är från flygbolaget, jag antar att om det sistnämnda går i konkurs finns kortutgivaren och dess försäkringar kvar, men vem vet. Jag har endast en tokbillig weekendresa bokad med Norwegian, och skulle den försvinna så är ingen fara skedd (så länge de inte går i konkurs just den helgen så att man blir fast i Prag...)
 
FFS skrev:Aha, det var länge sen jag bokade en Norwegian-biljett. Jag hade inte koll på att de tog en extra avgift för kort. Nu har jag lärt mig nåt idag också.Klicka för att utvidga...



Jane Insane skrev:En av anledningarna till att ha ett Norwegian Visa (förutom bilförsäkringen) är att man slipper den avgiftenKlicka för att utvidga...
Normalt köper jag inte biljetter hos flygbolagen utan hos fulresebyråer som ger 50-150 SEK rabatt vid betalning genom banköverföring.
 
Jönsson skrev:Ingen som ser risken att norska staten ger protektionistiska och icke marknadsmässiga lånestöd vid eventuellt konkurshot? Det gjorde man (tillsammans med Danmark och Sverige bör tilläggas) med SAS hösten 2012.Klicka för att utvidga...
Norska staten kan inte ge bidrag för de ägar inget i Norwegian direkt, någon typ av bidrag från Norska staten det skulle EU aldrig godkänna, vet inte om oljefonden räknas som statligt ägande, men kan inte tänka mig det, de Skandinaviska staterna var delägare i SAS 2012 och kunde ge ägarstöd, detta är förenklar förklarat.
 
Upp över 5% klockan 11:00

Personligen hade jag nog spekulerat om en nedgång på 2-3%



5d9f348a-2a57-4bf6-8961-db7c1fe828da-png.84035
 
Detta maste val innebara att de bor minska sin flotta ocksa? Om de inte utokar pa andra baser
 
Back
Top