Hur många flygningar har du gjort? 12 (6 Business, 1 SAS Plus, 5 Economy).
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 23402 miles (53 timmar i luften).
Vilka flygbolag har du flugit? SAS (SK), Lufthansa (LH).
Nya flygplatser besökta under året? Budapest (BUD).
Nya flygbolag testade under året? -
Nya besökta länder? Tyvärr, inga nya länder besökta. Det gör mig ledsen i ögat.
Antal hotellnätter/övernattningar? 61 (15 Utomlands, 46 Sverige).
Bästa hotellvistelse? Även i år, svårt att konkurrera mot, Park Hyatt Tokyo.
Sämsta hotellvistelse? Best Western Tidbloms Göteborg, bastu-varmt rum, ingen AC eller ventilation. Medioker frukost.
Bästa reseminnet? Familjeresan till Japan med Bästa vännerna. Vännernas premiärtur, vilken succé!
Sämsta reseminnet? Att behöva kuska runt i Sverige med bil för jobbets skull, istället för att flyga. Det förbrukar så oerhört mycket värdefull tid. I år har jag nästan kört lika mycket bil i jobbet som jag har flugit, 36367 km.
Största överraskningen? Att jag har antikroppar mot Covid-19.
Annat "första gången" under året? Det blev ingen födelsedagsresa utomlands, tråkigt!
Mål för 2021? Att lyckas ta oss till Japan. Jag saknar landet så oerhört. Förhoppningsvis blir det 150-års firande för Fru Diamond-in-the-ruff, Bästa kompisen och lilla mig.
Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Behålla hoppet uppe om framtida flygresor till nya resmål. STORT Tack för att BC finns!
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Att det fortfarande finns så många engagerade ”resenördar”, trots Coronapandemi.
Bästa loungen? Tyvärr blev det inte så många loungebesök i år. Pontus in the Air på Arlanda håller högst klass av lougebesöken, tätt följt av ”Ramen-baren” i ANA loungen på Narita.
Sämsta loungen? Inget bottennapp i år.
Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Mitt halvsekel födelsedagsfirande i Japan, som har planerats i över 3 år. Ordet besviken räcker inte!!!
Bokade resor som fått ställas in? New York, Los Angeles, San Francisco, Tokyo.
Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Hemmaplan.
Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Att Sverige har mycket att upptäcka.
Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Kuskat runt i Sverige med jobbet, i bil.
Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Korten går fortfarande varma med ett flertal bra kampanjer. Jag hoppas att det går att utnyttja poängen och vouchers innan de devalveras.
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna resa vart och när så önskas, med alla kulturella möten som följer med detta! Min vardag blir så grå utan dessa resor.
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, med bl a destinationer Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Naha, Ishigaki, Sapporo.
http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-EW...-BRU,BRU-ARN&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper