Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Andersson Björn skrev:Med detta sagt så har jag ännu inte fått pengar(som bekräftats) för utlägg på vägen dit gällande hotell så...Klicka för att utvidga...
Förhoppningsvis så löser det sig, är ju trots allt positivt att Norwegian faktiskt gjort rätt för sig i övrigt i detta case utan att försöka sig på en fuling.
 
Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?
 
Jag tror Norwegian har 2-4 kärror på marken. +1 som pajade idag. DY7142 BOS-FCO nödlandade i CDG tidigare idag och nu är passagerapas fast där utan assistans. FCO-EWR inställd idag.
 
Davve skrev:Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?Klicka för att utvidga...
Fundera över norwegians ekonomi också, om du vill riskera ev konkurs.
 
Davve skrev:Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?Klicka för att utvidga...
Jag skulle saga skippa. En kompis som skulle aka fran Denver till Gatwick kom ivag tva dagar senare eftersom de vagrade boka om till annat bolag an de sjalva da flighten blev installd. Inte forsta gangen jag hort liknande... skulle aldrig satta min fot pa ett av deras plan, ivf inte long haul.
 
Tack för input alla. Bekräftar väl det jag också känner, att det i detta fall kanske tyvärr är motiverat med en mellanlandning och längre restid med annat bolag.
 
Robert flysas skrev:Vi har en familjeregel - Aldrig NorwegianKlicka för att utvidga...
If you cant beat them: join them (jeg har aldrig rejst Norwegian selv - eventyret venter måske?). Der maa jo vaere en grund til at de er blevet saa store som de er? Min pointe er: hvis du har fordomme, må du bekræfte dem af og til, Ellers er det bare....en fordom
 
pep skrev:If you cant beat them: join them (jeg har aldrig rejst Norwegian selv - eventyret venter måske?). Der maa jo vaere en grund til at de er blevet saa store som de er? Min pointe er: hvis du har fordomme, må du bekræfte dem af og til, Ellers er det bare....en fordomKlicka för att utvidga...


Personligen tror jag inte det handlar om fördomar. Åker själv inte Norwegian då det varit/är på tok för mycket skit med det mesta.

Bl a gick man även förbi Ryan Air på Allmänna reklamationsnämndens lista över bolag med flest anmälningar. T o m lyckades man slå sig in på "Svarta Listan" och då brukar man ha gjort riktigt dumma saker.



Inte så länge sedan en kamrat trodde han skulle iväg (för det är ju så "billigt" flyga Norwegian) och när väl ett plan dyker upp så är det något som ser ut som det skruvades ihop under natten.

Men man skall inte ta ifrån Mr Kjos att han åstadkommit något riktigt bra. Om inte annat så är säkert deras expansion och prisbild väldigt positivt för marknaden som sådan. Så där skall han ha tack.
 
Valley skrev:Personligen tror jag inte det handlar om fördomar. Åker själv inte Norwegian då det varit/är på tok för mycket skit med det mesta.Bl a gick man även förbi Ryan Air på Allmänna reklamationsnämndens lista över bolag med flest anmälningar. T o m lyckades man slå sig in på "Svarta Listan" och då brukar man ha gjort riktigt dumma saker.Inte så länge sedan en kamrat trodde han skulle iväg (för det är ju så "billigt" flyga Norwegian) och när väl ett plan dyker upp så är det något som ser ut som det skruvades ihop under natten.Men man skall inte ta ifrån Mr Kjos att han åstadkommit något riktigt bra. Om inte annat så är säkert deras expansion och prisbild väldigt positivt för marknaden som sådan. Så där skall han ha tack.Klicka för att utvidga...
Dom som hamnar på "svarta listan" är dom som inte följer reklamationsnämndens utslag. Så det kan vara vilken sak som helst där dom inte gör rätt för sig.
 
Svarta listan uppdateras väl flera gånger per år med status för dom senaste månaderna. Så man kan vara med på listan och sedan försvinna nån månad senare. Lufthansa har varit på svarta listan flertal gånger, tillsammans med många obskyra flygbolag. Dock har jag aldrig sett SAS på listan.
 
Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?

Blir inte problem lättare att lösa?
 
FrontX skrev:Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?Blir inte problem lättare att lösa?Klicka för att utvidga...
Skulle anta att det finns minst en Legacy carrier i varje allians som skulle lägga veto mot Norwegian ifall de skulle få för sig att söka medlemskap.
 
FrontX skrev:Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?Blir inte problem lättare att lösa?Klicka för att utvidga...
Du förutsätter att Norwegian anser att den hanteringen faktiskt är ett problem.



Kjos har ju varit ute ett antal gånger och sagt vad han tycker om allianser, vad jag kan minnas, är inte positivt.



Visst skulle det hjälpa deras passagerare (inte nödvändigtvis bolaget) I ett sådant läge. Men det skulle också kosta - de skulle behöva ge motsvarande hjälp till andra, och allianserna har ju minimi standarder som måste uppfyllas..
 
Back
Top