Driver ni med mig SAS?

trekker

New member
Bokat SAS Plus från Berlin till Stockholm via Köpenhamn. Skall enligt SAS ge fast track, lounge, prioboarding och mat och dryck ombord.



Fast track, de skrev fast track på biljetten. Dock godtog inte flygplatsen detta då SAS inte betalt för fasttrack.



Lounge, fick jag faktiskt.



Prioboarding, hahaha.



Ombord, endast kaffe och the serveras. Inte ens vatten kan man få. Är detta något slags dåligt skämt? Något att tugga på? Haha.



Nu ger jag nog upp det här så kallade flygbolaget.
 
trekker skrev:Bokat SAS Plus från Berlin till Stockholm via Köpenhamn. Skall enligt SAS ge fast track, lounge, prioboarding och mat och dryck ombord.Fast track, de skrev fast track på biljetten. Dock godtog inte flygplatsen detta då SAS inte betalt för fasttrack.Lounge, fick jag faktiskt.Prioboarding, hahaha.Ombord, endast kaffe och the serveras. Inte ens vatten kan man få. Är detta något slags dåligt skämt? Något att tugga på? Haha.Nu ger jag nog upp det här så kallade flygbolaget.Klicka för att utvidga...
Det var likadant förra fredagen GDN-CPH, endast kaffe eller te, även för de i Plus.

CPH-GDN kvällen innan, läsk, vatten kaffe eller te men ingen alkohol.



EDIT: Dock fastrack på GDN, men ingen lounge, vilket är helt enligt regelverket.
 
SAS är ju så fantastiskt och [INTE] på väg att bli lcc . Det fick man ju höra här om dagen på forumet när man skrev.



Men detta inlägg kanske censureras bort då man talar illa om SAS. Kanske hela tråden försvinner upp i rök. Gud förbudet att man talar illa om kära SAS här inne.
 
NotSas skrev:SAS är ju så fantastiskt och [INTE] på väg att bli lcc . Det fick man ju höra här om dagen på forumet när man skrev.Men detta inlägg kanske censureras bort då man talar illa om SAS. Kanske hela tråden försvinner upp i rök. Gud förbudet att man talar illa om kära SAS här inne.Klicka för att utvidga...
Du har aldrig besökt den här tråden eller? Drygt 457 sidor med saker som SAS inte är bra på eller har misskött eller allmänt missnöjda resenärer.



SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 457 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
NotSas skrev:Vad duktig du är, inväntar likes från eliten?Klicka för att utvidga...


Du verkar ha tagit tydlig ställning mot SAS, kolla bara på ditt namn. Frågan är varför du ändå ska ta diskussionen. Som @Taggen nämner så finns det en tråd om du tvunget måste skriva av dig om hur dåliga SAS är. Annars delar vi med oss av erfarenheter, bra eller dåliga, och då helst hålla lite godare ton. Riktigt tråkigt att läsa dina inlägg.
 
NotSas skrev:Vad duktig du är, inväntar likes från eliten?Klicka för att utvidga...
Nej, bara hjälpsam då du verkar uppleva att SAS inte får kritiseras på forumet och är orolig för att cencureras och att trådar skall tas bort så visar jag en tråd där det förekommer en hel del kritik mot SAS för att stilla din oro för att bli utslängd eller att dina inlägg kommer att försvinna om du skulle kritisera SAS.
 
Kanske läge att flytta denna tråd till ovan nämnda istället…



Man får absolut kritiserar vilket bolag man vill här inne, men folk brukar hålla god ton ändå @NotSas
 
Åkte BCN-CPH igår och fick bra service. Först matlåda och dryck. Därefter kaffe och praliner. Och en tredje runda där en värdinna promenerade ner gången utan vagn och frågade om någon ville ha mer att dricka.



Finns det något konsekvent i det här? Arlanda? Flygningar kortare än x?
 
LSH skrev:Åkte BCN-CPH igår och fick bra service. Först matlåda och dryck. Därefter kaffe och praliner. Och en tredje runda där en värdinna promenerade ner gången utan vagn och frågade om någon ville ha mer att dricka.Finns det något konsekvent i det här? Arlanda? Flygningar kortare än x?Klicka för att utvidga...
Det är väl just det som är problemet? SAS är så fruktansvärt inkonsekvent så man inte vet vad man får. Jag blev besviken när jag inte fick en flaska vin men riktigt sur när jag inte fick ett glas vatten.det är inte okej att inte ens ge ut vatten, I plus.....
 
LSH skrev:Åkte BCN-CPH igår och fick bra service. Först matlåda och dryck. Därefter kaffe och praliner. Och en tredje runda där en värdinna promenerade ner gången utan vagn och frågade om någon ville ha mer att dricka.Finns det något konsekvent i det här? Arlanda? Flygningar kortare än x?Klicka för att utvidga...
Verkar inte finnas något mönster. Förra månaden flög jag Tallinn - Stockholm (flygtid 50 min) och fick polarrulle och skumpa.
 
trekker skrev:Det är väl just det som är problemet? SAS är så fruktansvärt inkonsekvent så man inte vet vad man får. Jag blev besviken när jag inte fick en flaska vin men riktigt sur när jag inte fick ett glas vatten.det är inte okej att inte ens ge ut vatten, I plus.....Klicka för att utvidga...


samtidigt flödar det fritt på inrikes, skrattretande.
 
SK989 skrev:Verkar inte finnas något mönster. Förra månaden flög jag Tallinn - Stockholm (flygtid 50 min) och fick polarrulle och skumpa.Klicka för att utvidga...
Exakt, fick dubbla whisky ARN-TLL, rena rama lotteriet ed andra ord.

Är det Köpenhamn som är den gemensamma nämnaren för strul? Skulle inte förvåna mig.
 
gdaily skrev:Exakt, fick dubbla whisky ARN-TLL, rena rama lotteriet ed andra ord.Är det Köpenhamn som är den gemensamma nämnaren för strul? Skulle inte förvåna mig.Klicka för att utvidga...
Nope. Det är strul via Oslo också.
 
trekker skrev:Bokat SAS Plus från Berlin till Stockholm via Köpenhamn. Skall enligt SAS ge fast track, lounge, prioboarding och mat och dryck ombord.Fast track, de skrev fast track på biljetten. Dock godtog inte flygplatsen detta då SAS inte betalt för fasttrack.Lounge, fick jag faktiskt.Prioboarding, hahaha.Ombord, endast kaffe och the serveras. Inte ens vatten kan man få. Är detta något slags dåligt skämt? Något att tugga på? Haha.Nu ger jag nog upp det här så kallade flygbolaget.Klicka för att utvidga...
 
Jag förstår detta inlägg mycket väl, SAS har en så kallad premium produkt utan någon känsla av att vara unik, men detta sagt så betalar man inte speciellt mycket mer heller för SAS Plus jämfört med andra "business produkter" så man får lite vad man betalar för. Som jag ser det betalar man för prioritet, i kö eller när något går fel.

Om man vill ha en god måltid eller något bra att dricka så är det nog alltid bättre att ta det på flygplatsen istället för ett flyg på 1h.

När man åker tåg, så räknar man inte med att äta eller dricka, när man har en tim resa, varför skall vi förvänta oss något annat i luften. SAS skall transportera oss på en säkert och trevligt sätt i tid, när något går fel skall de hjälpa till att lösa situationen, de är de kvar jag ställer, allt annat är bara "good to have"
 
Erik på vift skrev:Jag förstår detta inlägg mycket väl, SAS har en så kallad premium produkt utan någon känsla av att vara unik, men detta sagt så betalar man inte speciellt mycket mer heller för SAS Plus jämfört med andra "business produkter" så man får lite vad man betalar för. Som jag ser det betalar man för prioritet, i kö eller när något går fel.Om man vill ha en god måltid eller något bra att dricka så är det nog alltid bättre att ta det på flygplatsen istället för ett flyg på 1h.När man åker tåg, så räknar man inte med att äta eller dricka, när man har en tim resa, varför skall vi förvänta oss något annat i luften. SAS skall transportera oss på en säkert och trevligt sätt i tid, när något går fel skall de hjälpa till att lösa situationen, de är de kvar jag ställer, allt annat är bara "good to have"Klicka för att utvidga...
Hej Erik, du har helt fel i mitt tycke. Jag förstår vad du skriver, men SAS kan inte blanda och ge som de behagar. Visst en timme från Berlin till Köpenhamn spelar väl ingen roll i sig, men de hade sålt mig en plus biljett som skulle ge mat och dryck och de serverade enbart kaffe och the. Jag personligen tycker detta är långt ifrån okej och jag kommer ta det med SAS och se vad de har att säga om saken.
 
Back
Top