Absolut :Abbs skrev:Ingen som vill dela med sig av vad som står i brevet?Klicka för att utvidga...
Printscreen från mailet
Absolut :Abbs skrev:Ingen som vill dela med sig av vad som står i brevet?Klicka för att utvidga...
På amerikanska kort ser man ibland olika poängnivåer på olika sorters köp, men det är väl inte särskilt vanligt i Sverige?Johans00 skrev:Vågar vi hoppas på att det kommer vara dubbla poäng på allt? Av bilden som Amex råkade lägga upp så får jag intrycket av att det enbart kommer vara dubbla poäng på restauranger, skulle även rimma väl med backa krogen kampanjen.Klicka för att utvidga...
hallgren skrev:På amerikanska kort ser man ibland olika poängnivåer på olika sorters köp, men det är väl inte särskilt vanligt i Sverige?Klicka för att utvidga...
Ja, men det är ju hos en handlare. Känns systemmässigt lättare än att säga t ex ”restauranger”.Frisk78 skrev:Vid köp av flygbiljetter på Sas hemsida så genererar det mer poäng än andra köp.Klicka för att utvidga...
Det finns något som heter Merchant Category Code, MCC. Med den markeras vilken sort merchant det är, tex kod 5812 för "eating places and restaurants", 5813 för "drinking places" eller 5814 för "fast food restaurants".hallgren skrev:Ja, men det är ju hos en handlare. Känns systemmässigt lättare än att säga t ex ”restauranger”.Klicka för att utvidga...
Lauda 777 skrev:Skulle verkligen vilja att dom förlänger vouchers.Klicka för att utvidga...
Jane Insane skrev:+1, det vore trevligt. Och när vi ändå önskar, så skulle jag *verkligen* uppskatta om man kunde se vilka vouchers man har och dess giltighetstid på hemsidan (eller appen)...Klicka för att utvidga...
MLG55 skrev:Vad menar du? Det syns på SAS hemsida om du provbokar...Visa bifogad bild 109565Klicka för att utvidga...
För mig står det bara saldo 1 st och det har det gjort sedan 2019.MLG55 skrev:Det syns på SAS hemsida om du provbokar...Klicka för att utvidga...
Har tidigare bara sett två vouchers, sedan ett tag här under våren såg jag samtliga vouchers (5 st), men nu är det tillbaka till bara två stycken. Dock är det inte de två som går ut närmast i tid som jag ser, utan bara en av dem och sedan en senare. Så det är ganska märkligt alltsammans.Jane Insane skrev:Är det nytt? Jag har aldrig sett mer än en 2-4-1 i den vyn tidigare, alltid den som ligger närmast till att gå ut?Just nu har jag bara en, så kan inte testa... men det är ju fantastiskt, då är jag jättelycklig (och släpper genast min kritik på den punkten!)Klicka för att utvidga...
Maja skrev:Har tidigare bara sett två vouchers, sedan ett tag här under våren såg jag samtliga vouchers (5 st), men nu är det tillbaka till bara två stycken. Dock är det inte de två som går ut närmast i tid som jag ser, utan bara en av dem och sedan en senare. Så det är ganska märkligt alltsammans.Klicka för att utvidga...